2018-02-15, 12:35
Medlem
https://minfil.org/o2m6Add4ba/Screenshot_20180215-122935.png

https://minfil.org/n2mcAad4b1/Screenshot_20180215-123040.png
2018-02-15, 12:37
Medlem
Fråga: varför tas inte de fejkade Facebooksidorna ned?

För den som öppnar Facebook ser det fortfarande ut som att Joel mordhotar andra personer.
2018-02-15, 12:38
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Fråga: varför tas inte de fejkade Facebooksidorna ned?

För den som öppnar Facebook ser det fortfarande ut som att Joel mordhotar andra personer.

Länka gärna till den..Förekommer det fortfarande hot
2018-02-15, 12:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Fått detta pm:

Citat:
Terese skall överklaga enligt det som kvittrat i mitt öra

Så den som missade förra rättegången får en chans till.
2018-02-15, 12:51
Medlem
SmygarBerits avatar
Klart hon kommer överklaga. Hon har ngt maniskt i detta att överklaga allt som går att överklaga
2018-02-15, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Länka gärna till den..Förekommer det fortfarande hot
Finns redan länkad i tråden men här är den:

https://www.facebook.com/joel.*splund.1

*=a

Inget nytt skrivet i den på länge men de gamla hoten står kvar. I Joels namn.
2018-02-15, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Fått detta pm:
Så den som missade förra rättegången får en chans till.
Men vad säger advokaten? Hon måste ju tycka att hon har världens sämsta jobb just nu.

Det mest substantiella försvaret är en åtta år gammal tidningsartikel om att det är lätt att hacka smart-phones. Och hon ska behöva dra det i Hovrätten också.
2018-02-15, 13:02
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Men vad säger advokaten? Hon måste ju tycka att hon har världens sämsta jobb just nu.

Det mest substantiella försvaret är en åtta år gammal tidningsartikel om att det är lätt att hacka smart-phones. Och hon ska behöva dra det i Hovrätten också.

Hennes advokat ger ett rätt mossigt intryck. Ngn som säger "data" till allt tekniskt.
2018-02-15, 13:31
Medlem
ShadowStepzs avatar
Tror aldrig jag läst en tråd där "Kissa" förekommer så många gånger..

Frågan jag ställer mig är om Terese faktiskt förstår att hon gjort allt detta och att det är fel? Hon ska ju ha en lindrig utvecklingsstörning, och jag har inte full koll på det. Tänkte eftersom hon är så pass övertygad om att hon är oskyldig så kanske hon inte förstår vad hon gjort?
2018-02-15, 13:45
Medlem
Det är så in i helvetes tragiskt hur en människa kan ställa till det för sig själv så förbannat. "Hon själv" som eldat hela den här tråden och fortsätter elda allt hon kan på sina sociala medier. Tänk om nån vettig i hennes närhet kunnat förklara för henne från början att lägga ner. Dom har ju för fan flera barn som säkert inte mår så bra pga detta. För att inte tala om hennes ex... Sen gör ju denna tråd att det allt sprids som en maskros i hård vind. Snacka om att ta sig vatten över huvudet...
Tycker det bara är så tragiskt, hon har skadat så många runtomkring sig. Man kan ju hoppas att myndigheterna tar sitt ansvar och låter barnen växa upp hos vettigt folk.
2018-02-15, 13:49
Medlem
Redisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Tror aldrig jag läst en tråd där "Kissa" förekommer så många gånger..
Måste bara påpeka att detta med kisseriet är enligt T själv är följd av våldtäkter hon varit utsatt för av hennes ex JA. Och så pass grova skador inte lett till åtal för de bara lagt ner allt.
Bara det kan leda till ett till åtal. En våldtäkt med svåra skador och teknisk bevisning skulle leda till fängelse. Men nu är JA uthängd för våldtäkt också och dessutom pedofili. Samma öde kan dock vänta en randomiserad person i hennes närhet.
2018-02-15, 13:53
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Det är lite intressant att se hur pass mycket tyngd som lagts på "privatspaning" i den fällande domen.

Dels fostermamman som frågade ut den som hotade om detaljer kring umgänget och kom fram till att det måste vara T som satt på andra sidan datorn.

Dels kompisen som kollade upp IP-adresser och också kom fram till att det måste vara T.
Hade varit intressant att läsa FUP gällande detta tycker jag (erkänner att jag inte orkat mer än tvärskumma lite denna gång, men kanske får ta mig tid nån gång, brukar gilla att plöja FUP:s). Kanske du läst och vet om det stod mer ingående om denna privatspaning. Gällande hur LiaJ och Fredrik kollat IP-adresser med hjälp av nåt skickat videoklipp och om det bara var deras (enligt domstolen trovärdiga) vittnesmål man gick på, eller om det fanns mer konkreta bevis?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in