2018-02-14, 22:23
  #349
Avstängd
OliverCromwells avatar
Fy fan vad media har gullat med henne sedan beskedet.

Kollade på Agenda från i söndags. Och jävlar vad det gullades med henne i inslaget där hon intervjuades av SR.

Intressant var dock det som sas på slutet av inslaget, där de frågade henne om FI. Och hennes svar nu blev något i still med "inga kommentarer" och så börjar hon och hela SR studion fnittra lite.

Tidigare sa hon blankt nej till FI, och så nu plötsligt "inga kommentar".

Återstår att se vad detta kommer att innebära.
Citera
2018-02-15, 05:18
  #350
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Fy fan vad media har gullat med henne sedan beskedet.

Kollade på Agenda från i söndags. Och jävlar vad det gullades med henne i inslaget där hon intervjuades av SR.

Intressant var dock det som sas på slutet av inslaget, där de frågade henne om FI. Och hennes svar nu blev något i still med "inga kommentarer" och så börjar hon och hela SR studion fnittra lite.

Tidigare sa hon blankt nej till FI, och så nu plötsligt "inga kommentar".

Återstår att se vad detta kommer att innebära.

Bra om hon går till F! för då splittras vänstern ännu mer. Hellre tre svaga Mp, VPK, F! än ett starkt kommunistparti.
Citera
2018-02-15, 09:53
  #351
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Bra om hon går till F! för då splittras vänstern ännu mer. Hellre tre svaga Mp, VPK, F! än ett starkt kommunistparti.

Jo, VPK ligger nu på 7,5%. Tror faktiskt att de kan tappa ner till under 5% nu.

Risken finns dock stor att alla tre, VPK, MP och FI, klarar sig precis över 4%.
Citera
2018-02-18, 08:51
  #352
Medlem
Gabriel2017s avatar
Hon går nog till Fi, och tanken är nog att hon tar över efter Gudrun, när hon lägger av som partiledare.
Medierna skulle ge FI mkt media tid och det kan hjälpa dem in förstås.
FI, MP och V kan klara 4% gränsen, och Löfven kan samarbeta med dem efter valet och ett DÖ2.
Valet kan innebära att en röst på Moderaterna blir en regering med S+FI, man kan spelar rysk roulett med demokratin.
Citera
2018-03-01, 12:26
  #353
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Satt och lyssnade på lite intervjuer med henne. Det är lustigt hur hon avfärdar SD med motivering att enligt sd skulle inte hon finnas samtidigt som människor med avvikande åsikter enligt hennes egen idiologi inte heller får finnas.

Kommunister och feminister är antingen machiavelliska och makthungriga eller nyttiga idioter för de machiavelliska och jag har faktiskt svårt att avgöra vilken kategori som hon tillhör. I fallen med Gudryn Schyman eller Lars Ohly har det alltid varit glasklart.
Citera
2018-03-02, 15:48
  #354
Medlem
V kommer med dom märkligaste förslag ibland, men jag har alltid gillat R Dinamarca. Särskilt när hon dissade SD:s talman i riksdagen. Det vore för jäkla synd om hon helt slutade med politik. Vi behöver såna...

Hon kanske kan bilda något nytt parti som är mindre toppstyrt, kanske inspirerat av anarkism/direktdemokrati. Eller bli sosse.
Citera
2018-03-10, 20:02
  #355
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LX
V kommer med dom märkligaste förslag ibland, men jag har alltid gillat R Dinamarca. Särskilt när hon dissade SD:s talman i riksdagen. Det vore för jäkla synd om hon helt slutade med politik. Vi behöver såna...

Hon kanske kan bilda något nytt parti som är mindre toppstyrt, kanske inspirerat av anarkism/direktdemokrati. Eller bli sosse.
Hon verkar vara toppstyrningen personifierad, så jag vet inte var du fått de villfarelserna ifrån. Viktigt då att hon styr, för att hon är kvinna, enligt henne själv. En tokfeminists syn på jämställdhet: hon ska bestämma.
Citera
2018-03-10, 22:18
  #356
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LX
V kommer med dom märkligaste förslag ibland, men jag har alltid gillat R Dinamarca. Särskilt när hon dissade SD:s talman i riksdagen. Det vore för jäkla synd om hon helt slutade med politik. Vi behöver såna...

Hon kanske kan bilda något nytt parti som är mindre toppstyrt, kanske inspirerat av anarkism/direktdemokrati. Eller bli sosse.

Kärringen var ingen lagspelare och ville inte ens betala sitt tionde till partiet. Inget parti behöver en surkärring som bara vill spela solo. Hon skulle vara ett sänke för varje parti; enda nytta man har av en sådan är som bojsten i Värtahamnen.
Citera
2018-03-13, 14:14
  #357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Hon verkar vara toppstyrningen personifierad, så jag vet inte var du fått de villfarelserna ifrån. Viktigt då att hon styr, för att hon är kvinna, enligt henne själv. En tokfeminists syn på jämställdhet: hon ska bestämma.

Säkert eftersom det är det rådande systemet. Men det var väl därför hon avgick enligt intervjuer? Hon tyckte det var toppstyrt.
Citera
2018-03-13, 14:15
  #358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Kärringen var ingen lagspelare och ville inte ens betala sitt tionde till partiet. Inget parti behöver en surkärring som bara vill spela solo. Hon skulle vara ett sänke för varje parti; enda nytta man har av en sådan är som bojsten i Värtahamnen.

Lagspel är lite irrelevant i någon form av direktanarki, hon skulle mer bli ett språkrör och medias gullesnutt.
Citera
2018-03-13, 14:18
  #359
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LX
V kommer med dom märkligaste förslag ibland, men jag har alltid gillat R Dinamarca. Särskilt när hon dissade SD:s talman i riksdagen. Det vore för jäkla synd om hon helt slutade med politik. Vi behöver såna...

Hon kanske kan bilda något nytt parti som är mindre toppstyrt, kanske inspirerat av anarkism/direktdemokrati. Eller bli sosse.
Att "dissa" talmannen var bara patetiskt och barnsligt. Vi behöver verkligen inga sådana stolpskott som Dinamarca i svensk politik.
Citera
2018-03-13, 14:21
  #360
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LX
Säkert eftersom det är det rådande systemet. Men det var väl därför hon avgick enligt intervjuer? Hon tyckte det var toppstyrt.
Toppstyrning är bara kul när man själv sitter vid rodret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in