2018-02-14, 22:22
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag dricker mina litrar om dagen och mår bra, förstår att det sticker i ögonen på alla sydamerikaner vars magar inte tål den goda rena fina vita mjölken.

seriöst, ditt hela inlägg var ren bullshit.

verkar vara helt ofarligt för manliga byggare att dricka mjölk. Jerry Brainum som tränade med Arnold har talat om vilka extrema mängder mjölk en del av dem drack utan problem . De flesta av dem uppnår amerikansk medellivslängd eller äldre, trots anabola steroider i mjölken.

https://www.youtube.com/watch?v=gP8VvLPDaAg
Citera
2018-02-14, 22:25
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
När har jag jämfört mina kostvanor med en myras? Svammel är vad du sysslar med!
Jag lär ingenting, men hävdar fortfarande att det är sjukt att vi dricker kossors mjölk, tanken är vidrig då det faktiskt är en modersmjölken från ett annat djur, skulle du mjölka en höggravid golden retriver och reppa den mjölkmuschen när du visar upp dig på avdelningen?

Det är tur att du under vistelsen på ditt gruppboende lärt dig att att kost&träning hänger ihop och rätt nyttjat motverkar fetma, men jag har inget problem med feta, smala, långa eller korta människor, däremot vuxna människor som dricker mjölk, som några inlägg ovanför påpekade, perverst och med inslag av zoofili.

Varför jobbar en vuxen man på en förskola? Med största sannolikhet för att han vill knulla barn.
Varför har en vuxen man mjölk i kylen? Antagligen för att han vill underlätta sina barnvåldtäkter.

Det låter som att du äter mycket ut av processat kött, typ korv till din kaffe med mjölk, skinka på pizzan och bacon till frukost. Du är som de flesta, en total hycklare, precis som dessa veganer. Att du fixerar så mycket vid exakt var ifrån mjölken kommer ifrån är ett kvinnligt drag. Och inget en man sitter och funderar över på det sättet. Runkar du samtidigt som du dricker mjölken som kommer ur en bebis kossas mammas mage, låter lite som det. Du känner dig äcklad men samtidigt gör det dig kåt?
Senast redigerad av Eroticon6 2018-02-14 kl. 22:28.
Citera
2018-02-14, 22:30
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Känner till David Stenholtz sen tidigare; han är omstridd och detta av en anledning. Han är världens mupp som medvetet misstolkar fakta och statistik för att hans uttalanden ska vara extrema nog att generera uppmärksamhet utan att nödvändigtvis vara fel i sak.

Här är han med i en debatt om bacon som han vinner enbart pga en oseriös motdebattör med 100% kommersiella intressen:

https://m.youtube.com/watch?v=AlSkqhbvVrY
Senast redigerad av BaronVonHelsing 2018-02-14 kl. 22:34.
Citera
2018-02-14, 22:32
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Känner till David Stenholtz sen tidigare; han är omstridd och detta av en anledning. Han är världens mupp som medvetet misstolkar fakta och statistik för att hans uttalanden ska vara extrema nog för att generera uppmärksamhet utan att nödvändigtvis vara fel i sak.

Låter lite som sveriges Vegan gains
Citera
2018-02-14, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Så du tror på fullt allvar att bara för att AB publicerar detta så står de bakom innehållet i artikeln?! Då måste ju AB stå bakom alla andra tusentals debattartiklar de publicerat sedan 1830?! T.ex den från 2009 där Jimmie Å utmålade alla muslimer som vår tids största fara?!

Du är dum i huvudet! På riktigt!!

Selektionen av artiklar viktar tidningens ståndpunkt. Du saknar helt kunskap om hur selektion, tidpunkt, refusering och agenda fungerar kring publiceringen av debattartiklar.

Vet du ens hur en tidning fungerar?

Fan, gruppbostaden ringde precis och anmälde dig försvunnen.

Citera
2018-02-14, 22:51
Medlem
Kollegan berättade idag om detta, anti mjölk som jag är så blev jag rätt besviken efter att ha skummat debattartikeln att det mest verkade handla om ekololiskafördelar/etik vsdjur typ.

Kunde ju kört på med de studier som finns som visar att hög konsumtion (3glas á 2dl/st) om dagen leder till förtida död (speciellt för kvinnor) och benskörhet. Men icke, de studierna är sällan på tapeten.

Personligen anser jag djur = mat, mjölk däremot är ju fan bara ok om det vankas oår och svält så man behöver få i sig energi.

Sen finns det alltid snillen som resonerar såsom att -men jag dricker ju en liter om dagen och mår prima så det där är hittepå.
Min mamma (65+) röker sen minst 40 år tillbaka och har inte cancer men hon förstår att det inte är bra. point taken?

Länk till studie → https://academic.oup.com/aje/article/185/5/345/2981960

Människor är inte gjorda för att hantera mjölk, sen om det nu vore bra för miljön om alla kossor avlivades och den industrin la ner så är väl det bara en mindre bonus, man kanske kan spara ett par kor på zoo så barnbarnen får se hur dessa djur ser ut i framtiden
Citera
2018-02-14, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Det låter som att du äter mycket ut av processat kött, typ korv till din kaffe med mjölk, skinka på pizzan och bacon till frukost. Du är som de flesta, en total hycklare, precis som dessa veganer. Att du fixerar så mycket vid exakt var ifrån mjölken kommer ifrån är ett kvinnligt drag. Och inget en man sitter och funderar över på det sättet. Runkar du samtidigt som du dricker mjölken som kommer ur en bebis kossas mammas mage, låter lite som det. Du känner dig äcklad men samtidigt gör det dig kåt?

Ditt efterblivna svammel blir bara värre och värre, har du möjligtvis en BiB bredvid tangentbordet, eller förresten, jag antar att din favoritdryck är white russian.

Fixerar vid vart det kommer ifrån? Jag skulle inte kalla det fixering, men ja, jag bryr mig om vart ifrån min mat kommer, föredrar vilt framför Scan, lokalt odlade grönsaker framför sumpigt vatten från kontinenten.
Jag har inget problem med köttkonsumtion då det är ett naturligt inslag i min diet, vart i ligger hyckleriet här? Jag tycker att mjölk är ett sjukt livsmedel, att Dricka modersmjölk från andra djur är sjukt, ännu mer sjukt om en vuxen människa konsumerar litervis av det i veckan, det är ett beteende som är lika illavarslande som att tortera smådjur och liknande.

Då jag är vuxen och precis som andra normala vuxna slutade med mjölkdrickande när jag fyllde tvåsiffrigt, så händer det aldrig någonsin att jag mjölkrunkar, låter mer självupplevt, du sitter väl på balkongen med en pint standardmjölk fluktandes mot den lokala förskolan och väljer ut nästa offer att bjuda upp på ett glas O’boy
Citera
2018-02-14, 22:54
Medlem
Tarstans avatar
Härligt, vattnet är farligt, fyllt med medicinrester, mjölk är farligt, läsk innehåller för mycket socker (och vatten).
Lika bra att inte dricka. Lustigt att vi blir äldre och äldre hela tiden.

Dessa artiklar är endast för de som skrivit dem, de vill ha mer pengar och/eller publicitet.

Djurens rätt verkar vara en lustig organisation:
https://www.djurensratt.se/djurs-mentala-formagor/gladje-skratt-och-lek
"En kanske lite oväntad källa till glädje är det som har kallats ”heureka-effekten”, glädjen över att ha löst ett problem. Det har forskare dokumenterat hos kvigor i en försökssituation."

Undrar om kossor känner så när de blir mjölkade.
Senast redigerad av Tarstan 2018-02-14 kl. 23:04.
Citera
2018-02-14, 23:14
Medlem
Rokushikis avatar
Det är väl inga vuxna idag som tror att mjölk är nyttigt?

Det är bra för 100 år sen när dom flesta var fattiga och behövde få i sig energi, men idag finns det ingen anledning för en svensk att dricka mjölk.
Citera
2018-02-14, 23:19
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Det är väl inga vuxna idag som tror att mjölk är nyttigt?

Det är bra för 100 år sen när dom flesta var fattiga och behövde få i sig energi, men idag finns det ingen anledning för en svensk att dricka mjölk.
På vilket sätt är det onyttigt? Om man har varierad kost i övrigt, inget är ju nyttigt i stora mängder.
Följdfråga: Är alla mjölkprodukter onyttiga enligt dig?
Senast redigerad av Tarstan 2018-02-14 kl. 23:24.
Citera
2018-02-14, 23:43
Medlem
Har faktiskt ok koll på detta från ett hyfsat neutralt perspektiv. Båda sidorna har delvis rätt. Mjölk innehåller stora mängder hormoner. Mjölk, oavsett ursprung är gjort för att få den som dricker att växa, och det lyckas mjölken med på gott och ont. Prostatan kan bli förstorad (och öka risken för prostatacancer), tumörer kan växa fortare, finnar växer fortare och mer och även muskler växer rejält mycket fortare. Hormonerna i mjölken ökar nivåerna av bl.a. IGF-1 i kroppen. IGF-1 får allt att växa. IGF-1-nivåerna i kroppen höjs även av bra näring, träning och sömn. Så ja, du höjer ett cancerframkallande hormon på samma sätt som en god natts sömn, en hälsosam kost och normala testosteronvärden höjer värdena.

Vad gäller "naturens egen sportdryck" så är det otroligt sant för 90% av befolkningen, om sportdryck avser en dryck som ökar muskelmassa. Proteinerna som finns i mjölk, vassle och kasein är de mest effektiva, grovt överlägsna jämfört med alla vegetabiliska proteiner. Vassle är otroligt anabolt, absorberas väldigt fort och bidrar till ökad muskelmassa. Kaseinet absorberas långsamt och hindrar atrofi (förminskning) i muskelmassan. Så utifrån ett träningsperspektiv, både praktiskt och teoretiskt så finns ingen bättre sportdryck än mjölk eller dess derivat, inget annat, i alla fall från växtriket kommer ens i närheten.

Jag dricker själv mjölk, för jag tycker att nackdelarna av något förvärrad akne och eventuell minimal förhöjd cancerrisk är värt fördelarna av otroligt billigt och bra protein. Men om jag inte tränade hade jag försökt dricka mindre mjölk då de icke-träningsrelaterade fördelarna vad jag vet, är få om man får i sig all näring man behöver.
Citera
2018-02-14, 23:52
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
På vilket sätt är det onyttigt? Om man har varierad kost i övrigt, inget är ju nyttigt i stora mängder.
Följdfråga: Är alla mjölkprodukter onyttiga enligt dig?
Jag sa aldrig att det var onyttigt - däremot finns det ingen anledning att dricka det. Det är ett ganska fett livsmedel, och har lika mycket kalorier som läsk. Vi i västvärlden behöver verkligen inte dricka våra kalorier. Dessutom så har flera studier visat på att det inte alls leder till starkare ben - snarare benskörhet - och dessutom att det kan öka riskerna för t ex prostatacancer.

Dessutom kan man ta upp den etiska aspekten, hur man behandlar kor och kalvar för att få tag i mjölken.

Finns en anledning att två tredjedelar av världen är laktosintoleranta, vi är inte bara det enda djuret i världen som dricker mjölk efter vi växt upp, vi dricker dessutom ett annat djurs mjölk. Bisarrt. Finns liksom mängder av anledningar att inte dricka mjölk när man har rent vatten att dricka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in