Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
I de länder där getter finns dricker man getmjölk. I t ex Balkan och Grekland gör man getmjölksgodis och massa olika efterrätter samt ostar på getmjölk samt dricker mjölken.
Cleopatra och Nefertiti sades bada i åsnemjölk.
Mjölk har en lååååång användning i människosläktet som inte enbart härstammar från bebismjölkdrickandet.
Mjölk är naturens egen sportdryck, men lyssna ni på idioter som är veganpropagandister, eller köpta från Oatly-lobbyn som vill utestänga skolmjölk till barn!!! De som vill ta NITTON KR för en liter vatten blandat med lite havre.
GÖR det bara. Var och en blir salig på sin egen spis.
Men rör fan inte min mjölk. Eller barns som jag bryr mig om. För då blir jag en tigrinna.
Det första förstår jag inte varför du ens nämner. Det finns länder där man äter hundar och ormar också. Det finns människor som äter andra människor. Det finns människor som äter bajs. So what?
Nja vi har haft boskapsdjur i ca 10 000 år medans moderna människan är ca 200 000 år och människans evolution går självklart ännu längre tillbaka än så.
Naturens egen sportdryck säger du samtidigt som du snackar om oatly-lobbyn. Vart har du fått för dig att mjölk är en sportdryck? Kan det vara från mjölkindustrin som har funnits längre än oatly och har betydligt större resurser?
Det är inte din mjölk. Mjölken du dricker är till för en kobebis. Men den kobebis blev fråntagen sin mamma efter bara någon dag, så du istället kan dricka kobebisens mjölk.