2018-02-14, 21:45
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
I de länder där getter finns dricker man getmjölk. I t ex Balkan och Grekland gör man getmjölksgodis och massa olika efterrätter samt ostar på getmjölk samt dricker mjölken.

Cleopatra och Nefertiti sades bada i åsnemjölk.

Mjölk har en lååååång användning i människosläktet som inte enbart härstammar från bebismjölkdrickandet.

Mjölk är naturens egen sportdryck, men lyssna ni på idioter som är veganpropagandister, eller köpta från Oatly-lobbyn som vill utestänga skolmjölk till barn!!! De som vill ta NITTON KR för en liter vatten blandat med lite havre.

GÖR det bara. Var och en blir salig på sin egen spis.

Men rör fan inte min mjölk. Eller barns som jag bryr mig om. För då blir jag en tigrinna.

Jo getmjölk sägs ju vara den nyttigaste.
Folk inom kulturer som ätet kultiverad mjölk lever betydligt längre än undernärda svenska veganer.
Vad tror veganer som inte dricker mjölk egentligen, att de alla ska bli i genosnitt 10 år äldre än dem som inte äter animaliskt protein?
Citera
2018-02-14, 21:46
Medlem
Sittkissares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Sluta spela som att veganer lever enligt vad som är naturligt. Det var naturligt förmänniskan att äta förädla all möjlig slags föda beroende på geografiskt läge.
Veganer får hålla på som labråttor för att inte se ut som vrak, deras kosthållning vore inte ens möjlig utan vite mannens teknik och vetenskap. Om du försökte dig på att hålla den kosten i europa fram till tidigt 1900 tal så hade du inte överlevt. det här ärlika dumt som idioterna som påstår att man inte ska värma maten trots att människans förfäder gjort det i 1000 000 år.

Konstigt då att det platser på jorden där människan lever längst och med minst sjukdomar på äldre dar, är de platser på jorden där de också konsumerar minst animalier.

Ja det är väldigt komplicerat att äta bönor istället för kött och dricka vatten istället för ett annats djurs bröstmjölk. Tur att vi har modern teknik att hjälpa till med det!
Citera
2018-02-14, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle000
Tränar en del och dricker mycket mjölk sen barnsben och nån försvagning har då inte märkt.

Det tar ytterst långt tid att dra på sig benskörhet. Men det som sker är i stora drag att kalciumet inte kommer dit det ska som tex tänder och skelett för att de flesta lider brist på Vitamin k2 och magnesium samt i det flesta fall även vitamin-d. Detta leder till en hel del problem förutom benskörhet.
Citera
2018-02-14, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalros
Mjölk är dåligt och inte nödvändigt för små eller stora barn, alla ni som försvarar propagandan ni tagit långt ner i halsen sedan barnsben kan forsätta suga den enorma judekuken ni tagit sedan ni förvandlades till kulturmarxismens slutprodukter jävla försvarare av matrixen , fiender till människor som ifrågesätter sin verklighet förstår att hela västerländska världen vi växt upp med är en stor jävla lögn era patetiska medborgar boskap.

Haha, där fick vi in judekonspirationen också. Kan vi få nån från Mjölk-sidan som drar in att mjökskeptiker är veganer är sponsrade av George Soros också?
Citera
2018-02-14, 21:52
Medlem
Sittkissares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
I de länder där getter finns dricker man getmjölk. I t ex Balkan och Grekland gör man getmjölksgodis och massa olika efterrätter samt ostar på getmjölk samt dricker mjölken.

Cleopatra och Nefertiti sades bada i åsnemjölk.

Mjölk har en lååååång användning i människosläktet som inte enbart härstammar från bebismjölkdrickandet.

Mjölk är naturens egen sportdryck, men lyssna ni på idioter som är veganpropagandister, eller köpta från Oatly-lobbyn som vill utestänga skolmjölk till barn!!! De som vill ta NITTON KR för en liter vatten blandat med lite havre.

GÖR det bara. Var och en blir salig på sin egen spis.

Men rör fan inte min mjölk. Eller barns som jag bryr mig om. För då blir jag en tigrinna.

Det första förstår jag inte varför du ens nämner. Det finns länder där man äter hundar och ormar också. Det finns människor som äter andra människor. Det finns människor som äter bajs. So what?

Nja vi har haft boskapsdjur i ca 10 000 år medans moderna människan är ca 200 000 år och människans evolution går självklart ännu längre tillbaka än så.

Naturens egen sportdryck säger du samtidigt som du snackar om oatly-lobbyn. Vart har du fått för dig att mjölk är en sportdryck? Kan det vara från mjölkindustrin som har funnits längre än oatly och har betydligt större resurser?

Det är inte din mjölk. Mjölken du dricker är till för en kobebis. Men den kobebis blev fråntagen sin mamma efter bara någon dag, så du istället kan dricka kobebisens mjölk.
Citera
2018-02-14, 21:56
Medlem
cacas avatar
Finns massa olika studier som visar på att mjölk inte är bra och kan orsaka sjukdomar, men det finns lika många studier som visar på att mjölk är nyttigt och bra.

Så i en sådan evighetsdebatt vad är rätt eller fel? Ja vem fan vet egentligen?

Läser man kinastudien av T Colin eller ser på Netflix om mat som gör oss sjuka så ska vi omedelbart kasta oss över allt grönt vi ser och helt utesluta allt animaliskt.

Samtidigt finns massa om att ska man bli stark så ska man dricka mjölk och animaliskt protein är mumma för muskelbyggaren osv.
Så vad ska man som konsument i dagens informations samhälle veta vad som är bra? Den ena lever till 100 och röker och missköter sig, den andra gör samma sak och dör innan den fyllt 50. Renlevnadsmänniskan dör i cancer eller blir 100. Medelhavskost gör så du lever till 100 och är frisk, eller så dricker du yoghurt varje dag och blir gammal som satan.

Fan vet, det man vet är att kossor användes först för enbart en sak, få gödsel till åkrarna, sen för 100 år sen började man dricka mjölk, då levde vi inte så länge som idag osv osv.

Gör vad ni själva tror är bra för er. Grilla er biff lagom sönderbränd och drick 2 liter mjölk om ni mår bra om det. Eller kör havremjölk och vegokost för hela slanten eller kombinera. Men vet ni inte vad som är bu eller bä, uttala er inte.....

Själv, dricker inte mjölk, men det är mitt val....
Citera
2018-02-14, 21:56
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Jag är ingen tönt och blir inte drabbad utav bukras så fort mjölkprodukter konsumeras, har självklart mjölkprodukter i matlagning, och har givetvis gjort mig skyldig till att ha mjölk i kaffet.
Jag är inte heller någon jävla vegan, dom är nästan i samma klass som vuxna människor som dricker mjölk.

Jag vidhåller fortfarande att mjölk är ett sjukt livsmedel, det är sjukt att dricka modersmjölk från andra däggdjur, mig veterligen finns det inte så många andra typer av djur som producerar modersmjölk, eller har jag missat någon mjölkproducerande reptil?
Att suga av en kossas juver är fullt normalt medans modersmjölk från samma art landar dig i ett vadderat rum, det är konstigt.
Och det är fortfarande helt oacceptabelt med vuxna människor som dricker glas med mjölk, då du blev så enormt provocerad tyder det mesta på att du antingen är 9 år gammal eller bor på ett gruppboende.

Kul att du jämför människans kostvanor med andra djurs. Oj andra djur brygger inte öl och kokar inte kaffe, prutt..
Du lever inte ens som du lär, har mjölk i kaffet och dricker kaffe, brygger andra djur kaffe? Du borde väl i så fall äta bönorna råa. Det är inte nyttigt att konsumera en massa föda om man inte tränar, otränade människor med fula asymetriska kroppar är äckligt, fula och det är så klart inte bra för dem att hinka i sig en massa mjölk. men det är ändå bättre än allt socker butikerna är fyllda med, 70% av affärerna är fyllda med processad skit. men det är mjölken ni fjantar är fixerade vid, iriterande.
Citera
2018-02-14, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
"Någon form", "Typ", "Tydligen". Du skulle inte kunna visa den där forskningen?
Jag är inte särskilt insatt och bryr mig inte så himla mycket om mjölk egentlige, du kan säkert hitta om du googlar.
Citera
2018-02-14, 22:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Dricka för mycket vatten är inte bra för dig. Såg nyligen ett ett program från Bulgarien klart fake news de drack en massor av mjölk och de blev alla att bli minst 100 år gamla. För mycket mjölk leder klart till besvärligheter speciellt om det är över mellanmjölk. Men 1 liter mellan om dagen gör tror jag både kropp som själ gott.
Citera
2018-02-14, 22:03
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Konstigt då att det platser på jorden där människan lever längst och med minst sjukdomar på äldre dar, är de platser på jorden där de också konsumerar minst animalier.

Ja det är väldigt komplicerat att äta bönor istället för kött och dricka vatten istället för ett annats djurs bröstmjölk. Tur att vi har modern teknik att hjälpa till med det!

Länka en källa på de folk som lever längst om du är så bombsäker. Vad jag vet så äter de kultiverad mjölk/animaliskt protein och lever inte på mängder ut av bönor. Låter mer som en skröna du byggt upp i ditt eget veganhuvud.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/2WzMB/sa-blev-vit-mjolk-en-symbol-for-vit-makt
Senast redigerad av Eroticon6 2018-02-14 kl. 22:05.
Citera
2018-02-14, 22:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Det första förstår jag inte varför du ens nämner. Det finns länder där man äter hundar och ormar också. Det finns människor som äter andra människor. Det finns människor som äter bajs. So what?

Nja vi har haft boskapsdjur i ca 10 000 år medans moderna människan är ca 200 000 år och människans evolution går självklart ännu längre tillbaka än så.

Naturens egen sportdryck säger du samtidigt som du snackar om oatly-lobbyn. Vart har du fått för dig att mjölk är en sportdryck? Kan det vara från mjölkindustrin som har funnits längre än oatly och har betydligt större resurser?

Det är inte din mjölk. Mjölken du dricker är till för en kobebis. Men den kobebis blev fråntagen sin mamma efter bara någon dag, så du istället kan dricka kobebisens mjölk.
Jag dricker mina litrar om dagen och mår bra, förstår att det sticker i ögonen på alla sydamerikaner vars magar inte tål den goda rena fina vita mjölken.

seriöst, ditt hela inlägg var ren bullshit.
Citera
2018-02-14, 22:17
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Bara att googla på blue zones. Ikaria - Grekland, Okinawa - Japan, Sardinien - Italien, Loma Linda - Kalifornien (sjundedagadventister), Nicoya - Costa Rica.

Här har du en källa ifall google är för svårt https://bluezones.com/

Det är för övrigt väldigt bra argument du kommer med för att försvara din komjölkskonsumption. Dina källor är också väldigt bra! Känns väldigt vetenskapligt och seriöst och inte alls som känsloargument.

jo jag ser men alla dessa länder äter animalisk kött. Och de skiljer 1.6 år mellan sverige och Japan, så det blir ju bara komiskt. Hong Kong hamnar på plats 1 på 84 år men kan lika gärna ha att göra med att de ångar sin mat framför att steka den och att de inte äter processat kött. Svenskar äter en massa konserverad korv, som håller i veckor och det är "naturligare" än mjölk.
Så man kanske kan öka svenskarnas medellivslängd med två månader om alla slutar dricka mjölk hel och håller sig till grekisk yoghurt.
Sardinierna tryckte dessutom i sig getmjölk, efter det orkade jag inte läsa mer. Men dieten var extremt långt ifrån en vegansk diet på bönor.
Senast redigerad av Eroticon6 2018-02-14 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in