2018-02-13, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Om man tror att Bitconnect har någon som helst bäring på riktigt kryptovalutor så har man en skruv lös.
Men eftersom många bevisligen hade investerat i bitconnect så kanske du har en poäng...

Annars är väl nergången fullt naturlig efter en våldsam stegring. Om vi vänder på det: Vad motiverade den stigande kursen innan raset?

Hybris och sena lycksökare.
2018-02-13, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
okej, förlåt men vad har du fått som backar upp att bitconnect inte hade med nedgången att göra? Vad hade med nedgången att göra? Tror du underskattar vikten av förtroende det grövsta. Tänk själv om en bank som är top 20 i världen konkar och verifierar att det var en scam. Tror du inte resterande kunder i andra banker skulle dra öronen åt sig?

Förtroendet skadades ju så pass att väldigt många valde att sälja sina valutor, med rätta. Och uppenbarligen så visste ju inte alla att det var en scam eller hur? Så varför skriva saker som låter som fakta när dom uppenbarligen inte är det?

Gärna något konkret om man ska kommentera tycker jag. Annars blir det väldigt konstig nivå tycker ni inte? (om det inte redan är det?)

En bank är helt sjukt att jämföra med, ingen bryr sig om ett förhållandevis litet projekt dör. Du pratar om något som hade under 0.25% av marknaden i market cap och ett projekt med relativt väldigt låg omsättning. Bitconnect hade inte med nergången att göra öht, många uppblåsta och övervärderade projekt gjorde att det kraschade. Jag kan inte säga det mer än så men bitconnect har/hade inget inflytande över marknaden.
2018-02-14, 02:19
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Roligaste inlägget på länge

Guld "plötsligt mot noll"
Hjärnan full med bitcoin

???
Känns allt bra ?

Det var ju hypotetisk talat for the sake of argument. Folk slänger ut sig hela tiden att Bitcoin ska gå mot noll men man får alltså inte säga att guld också "lika gärna" kan gå mot noll. Ingen av oss kan spå i framtiden så det blir lika mycket spekulation i båda tillfällen. Det finns ingen naturlag som säger att guld alltid måste ha ett värde, så det är fullt möjligt. Hur sannolikt det är, är en annan sak.
Bitcoin och guld har helt olika fördelar, men betyder inte nödvändigtvis att det gör den ena mer värdefull än den andra. Det beror på vad man har för syfte. Om du gillar smycken och liknande är ju guld bra, men gillar du att kunna resa över hela världen med dina pengar utan att någon kan upptäcka det eller stjäla dem, så är ju Bitcoin att föredra.

Och ja, allt känns bra
Senast redigerad av adolfbubbla 2018-02-14 kl. 02:24.
2018-02-14, 02:32
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychophant
Guld har funnits i marknaden i tusentals år. I konkurrens med alla andra metaller så är guld överlägset beträffande beständighet över tid. Man kommer alltså alltid att föredra guld framför silver, platinum, palladium för smycken och andra dyra metallföremål som man inte vill ska rosta bort i värde.

Det finns inte heller några nya metaller som kan dyka upp och konkurrera med guld. Det finns ett fixt antal metaller på marknaden som konkurrerar med varandra sedan Scheele och andra svenska kemister kartlade alla metallerna på 1700-talet. Detta eftersom metallerna är grundämnen. Man kan inte utveckla en ny metall som man kan utveckla en ny kryptovaluta. Konkurrenssituationen är alltså inte jämförbar.

En person som säger att guld kan gå mot noll är ungefär lika intelligent som en person som säger att ett tefat ligger i jordens omloppsbana, eller att en fjärt i Stockholm kan utlösa en tornado i tropikerna. Det är bara flum helt enkelt.

Man kan hitta på lika många argument för varför cryptovalutor ska ha ett värde.
Men det bevisar inte att ingen av dem [guld, crypto] kan gå mot noll. Det är trots allt spekulation i båda tilfällena, och vem vet vilka trender framtiden bringar. Inte du, inte jag. Historiskt värde är ingen garanti för framtida värde.

Men fördelen med värde i form av crypto är framför allt att det är mycket lättare att bära runt på än en massa guld. Mycket enklare att förvara också. Och myndigheterna och andra kriminella kan inte stjäla dem från dig.

ps. de kommer heller aldrig rosta bort
Senast redigerad av adolfbubbla 2018-02-14 kl. 02:47.
2018-02-14, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
Man kan hitta på lika många argument för varför cryptovalutor ska ha ett värde.
Men det bevisar inte att ingen av dem [guld, crypto] kan gå mot noll. Det är trots allt spekulation i båda tilfällena, och vem vet vilka trender framtiden bringar. Inte du, inte jag. Historiskt värde är ingen garanti för framtida värde.

Men fördelen med värde i form av crypto är framför allt att det är mycket lättare att bära runt på än en massa guld. Mycket enklare att förvara också. Och myndigheterna och andra kriminella kan inte stjäla dem från dig.
Precis! Detta början nästan kännas religiöst från båda läger. Det jag dock inte förstår riktigt är varför man lägger så mycket energi på något man inte tror på, förstår eller bara tycker illa om. Man är jävligt intresserad för att vara ointresserad.

P.S Ädelmetaller rostar inte😉D.S

Edit: Citeringen ang rosten försvann...
2018-02-14, 10:56
Medlem
Celticos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Precis! Detta början nästan kännas religiöst från båda läger. Det jag dock inte förstår riktigt är varför man lägger så mycket energi på något man inte tror på, förstår eller bara tycker illa om. Man är jävligt intresserad för att vara ointresserad.

P.S Ädelmetaller rostar inte😉D.S

Edit: Citeringen ang rosten försvann...

JAG KOMMER HIT FÖR ATT LÄSA NYTT OM BITCOIN SOM KAN STYRA MINA VAL OM JAG SKA KÖPA ELLER SÄLJA, INTE FOLK SOM GILLAR ATT KOMMA OCH TJABBA, SÅNT HAR JAG INGEN TID FÖR, SKAPA EN EGEN TRÅD DÄR NI KAN SKRIVA AV ER "VI SOM INTE TROR PÅ BITCOIN".

Kan en mod börja agera i denna tråd för den har gått överstyr.
2018-02-14, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
JAG KOMMER HIT FÖR ATT LÄSA NYTT OM BITCOIN SOM KAN STYRA MINA VAL OM JAG SKA KÖPA ELLER SÄLJA, INTE FOLK SOM GILLAR ATT KOMMA OCH TJABBA, SÅNT HAR JAG INGEN TID FÖR, SKAPA EN EGEN TRÅD DÄR NI KAN SKRIVA AV ER "VI SOM INTE TROR PÅ BITCOIN".

Kan en mod börja agera i denna tråd för den har gått överstyr.
Ja, du.....låter du det här forumet påverka dina ekonomiska beslut så är du nog ute o seglar lite. Du vet att det finns seriösare forum? Till slut sitter iofs de flesta och gissar ändå..men det är ju fortfarande bara pengar, inget på liv ö död. Men jag håller med om att det är ett jävla tjabbel. Kan erkänna att jag själv går i fällan ibland.....
2018-02-14, 15:06
Medlem
Allt pekar på att vändningen kommer nu, har läst både tekniska analyser såväl som andra analyser. Går den tillbaka vid 10k är det nog bara en tillfällig dipp. Trodde trendbrytningen skulle komma i mars men bara fint att det börjar nu.
2018-02-14, 15:44
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnjoyLife2000
Allt pekar på att vändningen kommer nu, har läst både tekniska analyser såväl som andra analyser. Går den tillbaka vid 10k är det nog bara en tillfällig dipp. Trodde trendbrytningen skulle komma i mars men bara fint att det börjar nu.

Enligt Google Trends har sökningar på Litecoin ökat mångfaldigt de senaste dagarna medan Bitcoin och Ethereum ökat marginellt. Undrar hur det speglar verkligheten.
2018-02-14, 17:39
Medlem
Invuo Technologies

Nya raketen som Bitcoin o fingerprint? Helt sinnessjukt upp över 100% idag.
Årsrapport imorgon.
2018-02-14, 17:57
Medlem
Hmm....låg volym!...
2018-02-14, 19:09
Medlem
Celticos avatar
Cryptocurrencies are recording their biggest gains in weeks after the president of the European Central Bank shrugged off talk of a ban.

Bitcoin was up more than 7% in early trading Wednesday, gaining over $400 and adding $7.7 billion in market capitalization. In the past week, Bitcoin’s value has bounced back from recent turbulence, adding over $1,100 in value and over $19 billion in market cap.

While European banking officials warned consumers about the highly volatile nature of Bitcoin, Ethereum, Ripple and other cryptocurrencies, Mario Draghi, president of the European Central Bank, said in a video response to user submitted questions that no ban or regulation was forthcoming.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in