2018-02-13, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychophant
Ja tänk så knäppt att jag tror att Bitcoin är en teknik.

Läs igen! Han skriver 1 Btc. Menar du att 1 Btc per definition är teknik?

2018-02-13, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Läs igen! Han skriver 1 Btc. Menar du att 1 Btc per definition är teknik?

Semantik och dessutom en halmgubbe. Sammanfattar läget ganska väl.
2018-02-13, 17:34
Medlem
Celticos avatar
Citat:
Här har vi ett exempel på hur flyktig teknik är. Unga under 25 överger Facebook.

Facebook har alltså haft en dominant ställning inom sociala medier i vad 10 år? Nu ser Facebook ut att gå samma öde till mötes som sina föregångare (när jag var tonåring använde unga människor Lunarstorm).

Inom IT är livscykeln för en teknik kanske 10 år, om ens det, sedan dyker något nytt upp och konkurrerar ut det gamla. Hur kan någon tro att teknik kan fungera som guld? Idén om digitalt guld är minst sagt motsägelsefullt.

http://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/news/facebook-quit-young-people-social-media-snapchat-instagram-emarketer-a8206486.html

Facebook övergets? Bland vem? Några deprimerade ungdomar i väst? Nej du, den har växt:

Citat:
Facebook now has 1.4 billion daily users, up 2.18% compared to growing 3.8% to 1.37 billion users in Q3.

Lunarstorm var Sverige lokalt, FB spred sig och slog ut. Det är samma sak med all teknik och kryptovalutor, om kryptovalutor får ett litet fäste i världen, då kommer dom ta över allt inom en snar tid.

Men nämner du Lunarstorm och kommer in här och klagar, så låter du som en antikare.
Senast redigerad av Celtico 2018-02-13 kl. 17:37.
2018-02-13, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
Värdet på guld kan också plötsligt gå till noll. Har du tänkt på det? Vem är det som garanterar gulds värde?
BTC kan du trots allt bära runt med i hjärnan och resa världen runt med utan att någon kan upptäcka det, eller stjäla dem från dig, och väger dessutom mycket mindre. Så BTC>AU
Roligaste inlägget på länge

Guld "plötsligt mot noll"
Hjärnan full med bitcoin

???
Känns allt bra ?
2018-02-13, 18:23
Medlem
Citat:
Semantik och dessutom en halmgubbe. Sammanfattar läget ganska väl.

Där ser man. Du förstår verkligen inte alltså.
2018-02-13, 18:26
Medlem
Slänger ut en fråga till er mer insatta i ämnet

Bitgrail , coincheck och Mt gox
Har tydligen blivit hackade och miljarder är borta
Antar att dom försvunnit vidare inom krypto systemet och senare ut i "riktig" valuta
Inte mycket skrivet om detta
En baksida av en okontrollerad valuta
Folk stoppar in gammel valuta i systemet och sen blir det borta
Och det går inte att komma åt de som hackat

Kriminellas våta dröm kan jag tycka
Maximal vinst till minimal risk

Nån insatt ?
2018-02-13, 18:58
Medlem
precixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
Facebook övergets? Bland vem? Några deprimerade ungdomar i väst? Nej du, den har växt:

Lunarstorm var Sverige lokalt, FB spred sig och slog ut. Det är samma sak med all teknik och kryptovalutor, om kryptovalutor får ett litet fäste i världen, då kommer dom ta över allt inom en snar tid.

Men nämner du Lunarstorm och kommer in här och klagar, så låter du som en antikare.

Handlar mer om att fler får tillgång till internet och Facebook va? För att klassas som "användare" räcker det med att logga in en gång i månaden så det är svårt att tolka siffrorna.
2018-02-13, 18:59
Medlem
Citat:
I fall du läser mitt inlägg, samt artikeln i länken i fråga så får du svaret på dina frågor.
Citat:

Det spelar ingen roll att Lunarstorm var lokalt. Teknik kommer, teknik går. Det är inte konstigare än så.

Kommer även ihåg ännu äldre sociala nätverk som Skunk om du tycker att Lunarstorm låter gammalt.

Skunk, Lunarstorm, MySpace, Facebook, och nu Instagram. Finns säkert flera andra sociala nätverk mellan dessa, men det är ganska tydligt att teknik är en färskvara, till skillnad från guld, därför är snack om digitalt guld mycket motsägelsefullt.
Senast redigerad av Psychophant 2018-02-13 kl. 19:03.
2018-02-13, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Där ser man. Du förstår verkligen inte alltså.
Ta och läs mina inlägg så förstår du att du verkligen ger skenet av att vara svagbegåvad.
2018-02-13, 19:11
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Nej det var verkligen inte pga bitconnect vi ser denna nedgång, inte ens 1% anledning. Det försvann inga stora mängder med bitconnect jämfört med riktiga markanden, alla på riktiga crypto forum visste att det var en scam.

Tether är skrämmande ja.

okej, förlåt men vad har du fått som backar upp att bitconnect inte hade med nedgången att göra? Vad hade med nedgången att göra? Tror du underskattar vikten av förtroende det grövsta. Tänk själv om en bank som är top 20 i världen konkar och verifierar att det var en scam. Tror du inte resterande kunder i andra banker skulle dra öronen åt sig?

Förtroendet skadades ju så pass att väldigt många valde att sälja sina valutor, med rätta. Och uppenbarligen så visste ju inte alla att det var en scam eller hur? Så varför skriva saker som låter som fakta när dom uppenbarligen inte är det?

Gärna något konkret om man ska kommentera tycker jag. Annars blir det väldigt konstig nivå tycker ni inte? (om det inte redan är det?)
2018-02-13, 19:15
Medlem
Citat:
Ta och läs mina inlägg så förstår du att du verkligen ger skenet av att vara svagbegåvad.

Hehe, nej, det är lugnt. Jag sitter inte på det enorma hävdelsebehovet som du verkar göra.

On.t: Lassade av lite vid 8600, då jag tror vi har en dipp kvar innan det ev.tar fart igen. Tankar?

2018-02-13, 20:09
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
okej, förlåt men vad har du fått som backar upp att bitconnect inte hade med nedgången att göra? Vad hade med nedgången att göra? Tror du underskattar vikten av förtroende det grövsta. Tänk själv om en bank som är top 20 i världen konkar och verifierar att det var en scam. Tror du inte resterande kunder i andra banker skulle dra öronen åt sig?

Förtroendet skadades ju så pass att väldigt många valde att sälja sina valutor, med rätta. Och uppenbarligen så visste ju inte alla att det var en scam eller hur? Så varför skriva saker som låter som fakta när dom uppenbarligen inte är det?

Gärna något konkret om man ska kommentera tycker jag. Annars blir det väldigt konstig nivå tycker ni inte? (om det inte redan är det?)

Om man tror att Bitconnect har någon som helst bäring på riktigt kryptovalutor så har man en skruv lös.
Men eftersom många bevisligen hade investerat i bitconnect så kanske du har en poäng...

Annars är väl nergången fullt naturlig efter en våldsam stegring. Om vi vänder på det: Vad motiverade den stigande kursen innan raset?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in