Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-14, 14:48
Medlem
Det här är den största stinkbomben just nu i vänstersverige.

Att vi inte är lika inför lagen har aldrig varit mer tydligt än att en kurd skattefifflar i Sverige men råkar vara vänsteranhängare och media vill lägga locket på.

Enda rätta hade varit att skicka ut Özz med familj ur Sverige så han äntligen kan hjälpa sina Kurder som han så gärna skriver om i media.

Samtidigt har denna story förmodligen hjälpt mycket på vägen mot att vänstern försvinner från makten kommande valet.
Citera
2018-02-14, 15:05
Bannlyst
Özz Nujen är en ful fisk dom enda som ryggdunkar honom är vänsterpack dom fattar inte att Özz lurar staten(oss) på pengar genom att anlita svartbyggande terrorister som får agera kurir åt ISIS.
Ja jag står fast vid det att jag tror att klanen Nujen har kopplingar till ISIS.
Citera
2018-02-14, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViktorRemmer
Vad gör advokatsamfundet för utredning mot Debbie nu då? Sköter man det internt eller tar man hjälp av polis och åklagare?
Man väntar nog på polis utredningen! Om det blir någon!
Citera
2018-02-14, 15:19
Medlem
När dom upptäckte att dom anlitat Akilov ( för vad ) måste stämningen vid mat bordet blivit lite spänd!
Dom har haft god tid på sig att förklara detta när dom förstod att detta skulle komma ut!
Många hundar begravda här!
Citera
2018-02-14, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goddi
Man väntar nog på polis utredningen! Om det blir någon!

Som någon nämnde , vill inte banken reda ut vart pengarna har tagit vägen efter att terroristen fått dom av The Nujens? Akilov är ju bevisligen en terrorist och då borde dom väl kunna se vad dom 85 000 som betalats ut tagit vägen ? Har Akilov tagit ut dom eller gjort överföringar till andra konton?

Borde vara bankernas skyldighet att lämna ut sådana uppgifter vid terroristbrott eller?
Citera
2018-02-14, 16:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Som någon nämnde , vill inte banken reda ut vart pengarna har tagit vägen efter att terroristen fått dom av The Nujens? Akilov är ju bevisligen en terrorist och då borde dom väl kunna se vad dom 85 000 som betalats ut tagit vägen ? Har Akilov tagit ut dom eller gjort överföringar till andra konton?

Borde vara bankernas skyldighet att lämna ut sådana uppgifter vid terroristbrott eller?
Det framgår av polisutredningen att han överfört pengar till hemlandet.
Citera
2018-02-14, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det framgår av polisutredningen att han överfört pengar till hemlandet.

Ja hans hemland är väl fullt av ISIS anhängare?
Citera
2018-02-14, 16:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ja hans hemland är väl fullt av ISIS anhängare?
Det har framgått att hans hemtrakter är väldigt terrorist-täta.
Citera
2018-02-14, 16:26
Medlem
Europolitans avatar
Ny artikel på Friatider. Inget som inte varit uppe i tråden tidigare men kanske delar av allmänheten kan ta del av denna soppa..
Advokatsamfundet ska utreda Nujen-koppling till Akilov
Citera
2018-02-14, 16:27
Medlem
Citat:
Özz Nujen är en ful fisk dom enda som ryggdunkar honom är vänsterpack dom fattar inte att Özz lurar staten(oss) på pengar genom att anlita svartbyggande terrorister som får agera kurir åt ISIS.
Ja jag står fast vid det att jag tror att klanen Nujen har kopplingar till ISIS.
Nujens har kopplingar till folk som har kopplingar till IS.
Citera
2018-02-14, 16:51
Medlem
Ny artikel. Hela Gotland.

Bild på den aktuella fastigheten där Akilov jobbade svart.
Intressanta bilder på Akilov och Özz som ser ut som bröder. Man måste vara insatt för att veta vem som är vem.

http://www.helagotland.se/samhalle/terroristen-akilov-jobbade-at-ozz-njen-i-tingstade-15051086.aspx
Senast redigerad av Vresrosen 2018-02-14 kl. 17:01.
Citera
2018-02-14, 17:06
Medlem
Kan någon lätt sammanfatta vilken (eller vilka) fastigheter på Gotland som ägs av;

1. Debbie och Özz privat?

2. Aktiebolaget eller aktiebolagen?

3. Har Mr. Damm någon fastighet alls på Gotland?

En enkel lista med fastighetsbeteckningar och ägarinfo är vad jag behöver.

Efter att ha erhållit en sådan kan jag inom 48 h (mån-fre) meddela huruvida några arbetsgivaravgifter betalats in och/eller om någon skatt på uppburen lön betalats in.

Om inga avgifter eller skatt inbetalats enbart för Akilov så är det ett så stort skattebrott att det faller under allmänt åtal. Skatteundandragandet överstiger 2 basbelopp.

Om det stämmer som Akilov säger att han enbart var hantlangare åt andra mer professionella hantverkare så kan skattebrottet, om de andra professionella också avlönats svart, vara mycket större.

Säg att alla hantverkare fått 485 000 kr totalt svart, varav Akilov 85 000 kr. Då kan skattebrottet segla upp i miljonklassen.

Fastighetsbeteckningar och lagfaren ägare per fastighet är vad jag efterfrågar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in