Citat:
Ursprungligen postat av
Pisseman
Visst är läget centralt, men inte så centralt att man snipper förbi bara så där. Nordstan har ju centralen och Brunnsparken, men tror man verkligen att Korsvägen blir en så stor bytesterminal? Det är ju inte jättenära från Korsvägen om man inte får en rulltrappa och underjordiska gångar till köpcentret. Om nu parkeringar dessutom hamnar i Ullevigaraget så blir det rätt långt och utdraget. Nej, jag har svårt att se att det blir en succé...
Men men, den som lever får se (om det nu blir något). Jag gillar dock tanken på ett köpcentrum som har aktiviteter och rörelse dygnet runt. Man vill ju inte ha en situation som I Nordstan där man riskerar att bli rånad om man passerar vid fel tid på dygnet (har blivit utsedd till offer av flyktingbarnen vid två tillfällen och bägge gångerna kommit undan genom att folk har kommit i motsatt riktning vid rätt tidpunkt, det gäller att ha tur).
Idrott och musikevenemangen i området drar runt 1,8 miljoner besökare per år, Mässan har också runt 2 miljoner besökare per år, Nordstan är ju rätt så unikt, då det ligger som det gör, har väl fortfarande mest besökare i landet i sin kategori, tror det brukar vara 35 miljoner per år. Som det står i artikeln så räknar dom med att deras projekt drar 13-15 miljoner besökare. Det skulle dom klara av utan några som helst problem.
Men det är ju inte enbart en mall som skall byggas, mycket handlar ju om helheten(där jag gillar Plats för göteborg mer), en ny modern flexible arena, som klarar de största och mest avancerade produktionerna(vilket fortfarande är det huvudsakliga projektet), kan ställas om från Ishockey till konsert under samma dag, det gör att antalet event kan öka drastiskt, året runt.