Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jag vet inte vad du skriver om längre. Du har fått exempel på aluminiumlegeringar som ser ut som det som flödar ut ur WTC i dagsljus.
Nej, du har länkat till ett exempel på aluminiumlegering som i mycket hett tillstånd liknar det man ser från WTC. Problemet är att det antagligen är så mycket koppar i blandningen att metallen är guldfärgad i fast tillstånd.
Det är som bekant inte flygplansaluminium. Har du något annat?
Citat:
Vi vet inte temperatur på WTC eller på det länkade exemplet. Vi vet inte exakt mix i filmen och framförallt inte i WTC. Det kommer vi aldrig få veta heller..
Man kan göra mer eller mindre rimliga överslag. Men du har rätt, innan man genomför en gängse forensisk undersökning av tillgängligt material så kan man inte vara helt säker, helt riktigt.
Och då återkommer vi till din uppfattning att NIST genomförde en grundlig och uttömmande utredning av vad som orsakade tornens kollaps.
Varför i hela friden hävdar du det?
Citat:
För övrigt har ingen påstått att det var enbart brand som ledde till WTC1 och 2's kollaps, men det är ju så söndertjatat så det är helt ofattbart att du ens skriver det..
Ja, fel av mig, jag menade brand + mekaniska skador. Problemet är fortfarande att NIST uteslöt sprängmedel/termit apriori och därpå torrlabbade fram en ”lösning” på gåtan.
Och då har man i fallet med tvillingtornen fortfarande inte uträtt kollapsförloppen och i fallet med WTC7 hemligstämplat sina jättehemliga beräkningar som de menar på ett tillfredsställande sätt ”förklarar” kollapsförloppet.
Hur dessa ”beräkningar” ser ut får man emellertid en liten försmak av när man tittar på deras datoranimationer av förloppet.
Ihopknycklad papperspåse vs. nästan spegelblanka fasader som handlöst faller nästan rakt ner varav 2,5 sekunder i fritt fall.
Du är nöjd med det?