2018-02-13, 14:49
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej det har jag inte lyckas med.

Är inget man behöver lyckats med, antingen äger man en superzoom kamera och vet och därmed kan bekräfta alla dom hundratals bevis som nu presenterats i tråden på båtar som enkelt zoomas in igen eller så ljuger man och spelar efterbliven och presenterar aldrig några bevis likt dig.

https://www.youtube.com/watch?v=UM9JeYQ2CW4

Men fortsätt du ljuga, kan posta bevis i månader och när det alltjämt är så att du helt och hållet saknar bevis för något du påstår så är det bara för er att inse att det är över för den heliocentriska kulten. 100% vs 0% bevis säger nämligen allt.
Citera
2018-02-13, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Är inget man behöver lyckats med, antingen äger man en superzoom kamera och vet och därmed kan bekräfta alla dom hundratals bevis som nu presenterats i tråden på båtar som enkelt zoomas in igen eller så ljuger man och spelar efterbliven och presenterar aldrig några bevis likt dig.

Men fortsätt du ljuga, kan posta bevis i månader och när det alltjämt är så att du helt och hållet saknar bevis för något du påstår så är det bara för er att inse att det är över för den heliocentriska kulten. 100% vs 0% bevis säger nämligen allt.

Du har säkert fått detta svar tidigare, har inte något större intresse för tråden då den är så oerhört verklighetsfrånvänd. Men här har du i alla fall en video som förklarar det du inte tycks förstå:

https://www.youtube.com/watch?v=W9ksbh88OJs

Eftersom jag inte kan vara mer pedagogisk än videoskaparen föreslår jag att du inte slösar massa tid på utfrågning om videon till mig. Titta tills du förstår.
Citera
2018-02-13, 18:20
Medlem
Citat:

Varför kan man se längre ju högre upp man befinner sig?
Varför är fyrar så höga?
Citera
2018-02-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martie666
Varför kan man se längre ju högre upp man befinner sig?
Varför är fyrar så höga?
Om man tittar ner och hukar sig ser man mer detaljer
För att platten är rund kanske ?
Varför ser man inte över stenen om man hukar sig?

Att man inte ser båtens skrov är för att vatten alltid ångar sig. Ju längre bort ju mer dimma på ytan. Som man inte ser igenom.
Senast redigerad av troligengud 2018-02-13 kl. 18:33.
Citera
2018-02-13, 22:09
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Så varför fortsätta ljuga om det?

https://www.youtube.com/watch?v=5-Law8Cw9kE

Båtar som försvunnit från dina ögon kan enkelt zoomas in igen. Någon kurva har aldrig någonsin skådats.

Varför ser jag inte Kinnekulle när jag står vid Vänerns strand på Hammarö i Värmland och zoomar 3x med min kamera? Avståndet är ca 8 mil. När jag står högst upp i vattentornet på Kronoparken i Karlstad ser jag nästan hela Kinnekulle när jag zoomar 3x. Har till och med en bild på Kinnekulle från utsiktsplatsen i vattentornet, givetvis. Ska rota fram den och lägga upp den till allmän beskådan.

Hur fungerar tidszoner på en platt jord? Hur kan det vara natt och dag på olika ställen på en platt jord samtidigt?

Hur kommer det sig att sjärnbilden Orion står väldigt mycket högre på himlen när jag befinner mig på Aruba i Västindien än här hemma i Sverige?

Varför kan jag se borrtornens överdel på borrplattformarna utanför Norges kust innan jag ser hela plattformen när jag färdas med båt mot dom?

Inga skakiga Youtubefilmer som motbevis, tack.
Citera
2018-02-13, 23:38
Medlem
Zwoop77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwoop77
Here is a good one!

Varför flyger passagerarplanen från Arlanda till New York över Island och Grönland? Borde inte den spikraka vägen vara den kortaste? Jo, på en platt jord måste alltid den raka vägen vara kortast, men i verkligheten går det fortare att flyga i en båge norrut till New York. Förklaring tack!

https://sv.distance.to/New-York/Stockholm

Citat:
Hur gick det med förklaringen till det här? Varför är båg-banan snabbare än spikrakt på målet?

Hmmmm... hallå?
Citera
2018-02-14, 00:50
Medlem
Citat:
Hmmmm... hallå?
Enligt din karta gör de ju inte det. Det är storcirkel.

Om tittar på Gleasons kartan så föreställer den en typ som innebär att ett rakt sträck är storcirkel på den runda jorden, eller fågelvägen. På den platta blir den ett rakt sträck men både den platta och den runda jorden utför samma rutt på samma sätt.

Eftersom både den magnetiska och geografiska nord är vinkel man styr i förhållande till blir förfarandet detsamma. I händelse av storcirkel kordakurser, eller regelbundet korrigerade kurser. Globen och plattjorden är annorlunda till utseendet men utförandet detsamma vid en sådan resa.
Citera
2018-02-14, 01:22
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg

Om tittar på Gleasons kartan så föreställer den en typ som innebär att ett rakt sträck är storcirkel på den runda jorden, eller fågelvägen. På den platta blir den ett rakt sträck men både den platta och den runda jorden utför samma rutt på samma sätt.

Eftersom både den magnetiska och geografiska nord är vinkel man styr i förhållande till blir förfarandet detsamma. I händelse av storcirkel kordakurser, eller regelbundet korrigerade kurser. Globen och plattjorden är annorlunda till utseendet men utförandet detsamma vid en sådan resa.

Så, vilket är den absolut kortaste vägen att flyga från Sydamerikas sydspets till Australien på den platta jorden?

Fundera sedan på om ingen borde reagera på den extremt långa tiden det skulle ta... finns det ens plan med så mycket bränsle?
Eller är alla som flyger den streckan mordhotade... suck.
Citera
2018-02-14, 07:45
Medlem
Zwoop77s avatar
Citat:

Du får ursäkta mig men jag förstår inte riktigt vad du försöker säga. Har du en länk till den där Gleason-kartan?
Citera
2018-02-14, 07:53
Medlem
constants avatar
Citat:
Du får ursäkta mig men jag förstår inte riktigt vad du försöker säga. Har du en länk till den där Gleason-kartan?
Här hittar du en skapligt högupplöst: https://archive.org/details/1892StandardMapOfTheWorldFlatEarthBigSize
Citera
2018-02-14, 09:20
Medlem
madtops avatar
Citat:
Globen och plattjorden är annorlunda till utseendet men utförandet detsamma vid en sådan resa.

Nej så är det verkligen inte.

Du kan omöjligt förklara förklara t.ex den här rutten:
https://sv.flightaware.com/live/flight/QFA63/history/20180212/0106Z/YSSY/FAOR

Faktum är att ovan och andra flygrutter falsifierar den platta jorden.
Citera
2018-02-14, 15:57
Medlem
Zwoop77s avatar
[/b]RUND JORD vs PLATT JORD[/b]

Fotogarfier och filmer på en rund jord:
Tusentals
Fotogarfier och filmer på en platt jord:
Noll.

Antal procent av den samlade vetenskapen och humanioran som vet att jorden är rund:
100%
Antal procent av den samlade vetenskapen och humanioran som tror att jorden är platt:
0%

Här hittar du bevis på att jorden är rund:
Samlade vetenskapen, Wikipedia, fotografier, filmer, fysik, ögonvittnen med mera.
Här hittar du folk som hävdar att de har bevis på att jorden är platt:
YouTube. Internetforum.

Hur många expeditioner har rest iväg och utforskat och dokumenterat den runda jorden?
Tusentals.
Hur många expeditioner har rest iväg och utforskat och dokumenteratden platta jorden?
Noll.

Hur många har (på kul) skickat upp saker i väderballonger och filmat den runda jorden?
Tusentals
Hur många har (på kul) skickat upp saker i väderballonger och filmat den platta jorden?
Noll.

Hur många har åkt Finlandsbäten från Stockholm till Helsingfors och kommit fram?
100%
Hur många har åkt Finlandsbäten från Stockholm till Helsingfors och tippat över kanten som syns så tydligt från land?
Noll.

Ni plattjordare passar verkligen in på uttrycket "Mycket snack och lite verkstad"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in