Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Ingen har gjort ditt test och ingen har således inte blivit lurad av dig. Att du föreställer dig att någon blivit lurad beror på att ditt ego hjälper dig med en hallucination för att rädda ansikte.
Så... du påstår att alla som inte tror på en platt jord är hjärntvättade.
Men att SJÄLV göra enkla test för att se vad som är sant kan uppenbart varken du eller någon annan plattjordare göra.
Det är en röd tråd i detta. Ni plattjordare ser en video där någon visar felaktigheter, rentav lögner, missuppfattningar etc.
Detta sväljer ni med hull och hår, utan att ens kontrollera om det som sägs i filmen faktiskt stämmer.
Men när vi som har en viss grundläggande kunskap från fysiken i högstadiet förklarar alla fel... ja så blir du och andra plattjordare arga och ledsna. Dillar om att vi försöker vara bättre än er, nedvärdera er, skryta om våran "påhittade" kunskap.
Här i Sverige måste barn enligt LAG gå i grundskola mellan klass 1 och 9. I högstadiet lär man sig grundläggande fysik. Mycket av det som ni plattjordare dillar om strider mot detta. Fysik som ni ska gjort experiment i högstadiet som BEVISAR att det är verklighet.
Det är därför jag tar upp detta med din kunskapsnivå hela tiden. För hur ska jag och andra här kunna förklara för dig när du inte ens sitter med dom grundläggande kunskaperna inom fysik?
Jag tar så klart för givet att du gått grundskolan.
Vad vill jag komma fram till i detta inlägg/svar?
Jo, du skriver inlägg efter inlägg att jag har fel. Att jag inte öppnat upp ögonen och ser sanningen.
Vad har DU för bevis på att jorden är platt? Jag syftar inte på vad någon dillar i en youtube-film.
Vad har DU personligen för bevis på en platt jord?
Eller vad för kunskap har DU som talar/bevisar en platt jord?