2018-02-13, 17:06
Medlem
Vi ska inte tolerera nägra kappvändare i freamtiden ,dom ska buntas ihop med skräpet dom har dragit ihop,
Jag hoppas folk här har registrerat o kartlagt alla landsförädare i sverige ,det är bra att ha en databas när man ska rensa denna skit , facebook är en bra databas tex "jag är här" osv
Skriv upp för framtiden ,man vet inte vad staten tillsammans med google mm kommer att ta bort
utan spara ner alla register på hårddiskar o minneskort så det inte försvinner ,inga djävla molntjänster
Citera
2018-02-13, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
Vi ska inte tolerera nägra kappvändare i freamtiden ,dom ska buntas ihop med skräpet dom har dragit ihop,
Jag hoppas folk här har registrerat o kartlagt alla landsförädare i sverige ,det är bra att ha en databas när man ska rensa denna skit , facebook är en bra databas tex "jag är här" osv
Skriv upp för framtiden ,man vet inte vad staten tillsammans med google mm kommer att ta bort
utan spara ner alla register på hårddiskar o minneskort så det inte försvinner ,inga djävla molntjänster

Politiker är själva essensen av kappvändare. Finns en åsikt med bred förankring så finns det plötsligt politiska företrädare, inte helt olikt alla bekräftelsestörda på sociala medier som gör och tycker allt för att få likes.
Citera
2018-02-13, 17:24
Medlem
TumTums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekrum
Vi skulle kunna ha någon form av utvisning för alla som inte bidrar till samhället, då slår vi alla flugor i en smäll.

Etnicitet behöver inte vara måttstocken. Titta istället på produktivitet utifrån mätbara mål som tex samhällsnytta.

Det finns såklart problem med begreppet samhällsnytta och det blir spännande att lösa gränsdragningen. Klart är dock att vi skulle vinna på att slippa all WT när vi ändå justerar befolkningsunderlaget innanför gränserna.
Det är helt okej att du väljer att inte förstå
Whatever that takes you thru the night
Ja, WT är är inte bra och de behöver faktiskt stöd och hjälp att lära sig leva konstruktivt
Men du förstår, de är våra och vi ska hjälpa dem
Samhället består inte allenarådande av akademiker eller hedervärda knegare
Vissa faller mellan stolarna
Och där ska samhället kliva in och hjälpa
Det betalar jag - kanske inte med ett leende - men jag fattar var pengarna går till
Men att pröjsa för kaozblattar - not so much
För övrigt kan det inte nog sägas:
Kvinnor som tar in ensamkommande "barn" har sex med dem
Bara så ni vet!
Citera
2018-02-13, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TumTum
Ja, WT är är inte bra och de behöver faktiskt stöd och hjälp att lära sig leva konstruktivt
Det betalar jag - kanske inte med ett leende - men jag fattar var pengarna går till
Bara så ni vet!

Jag håller med dig. Vi har vårt elände i vårt land, de är vårt ansvar och vi tar hand om dem. Vi ska inte behöva ta hand om andra länders skräp. Det är inte vårt ansvar.

Man kan ju jämföra olika kulturer hur väl de fungerar när man tittar på vad de åstadkommer och vilket skräp de har. Norden har onekligen en högstående kultur. Strävsamt hederligt folk och låg kriminalitet, framför allt grov sådan.

Vad gäller kvinnor som tagit hit barnsexslavar så får man väl vaska fram namnen på dem så småningom. Bevisbördan borde ligga i nivå med #metoo, dvs bara peka finger och dra upp något som hände för 5-10-15 år sedan. Mer "bevis" än så har inte behövts för att krossa tusentals mäns liv. What comes around...
Citera
2018-02-13, 17:46
Medlem
Citat:
Bara så ni vet!

Jag håller inte med. Visst ska vi utbilda och integrera (också WT behöver utbildning i att ingå i det s.k. Samhället). Tyvärr är loppet mer eller mindre kört för en stor andel av de du kallar ”våra”. Varför ska mina skattepengar gå till folk som inte ens förtjänar sitt eget uppehälle? Jag tycker vi ska ställa samma krav på alla för tillhörighet till vårt samhälle. Giltigt förfall i den mån det handlar om kromosomavvikelser och vissa typer av sjukdomar (dock ej lathet, ignorans, eller andra typer av dåliga val).
Citera
2018-02-13, 18:02
Medlem
TumTums avatar
Citat:
Jag håller inte med. Visst ska vi utbilda och integrera (också WT behöver utbildning i att ingå i det s.k. Samhället). Tyvärr är loppet mer eller mindre kört för en stor andel av de du kallar ”våra”. Varför ska mina skattepengar gå till folk som inte ens förtjänar sitt eget uppehälle? Jag tycker vi ska ställa samma krav på alla för tillhörighet till vårt samhälle. Giltigt förfall i den mån det handlar om kromosomavvikelser och vissa typer av sjukdomar (dock ej lathet, ignorans, eller andra typer av dåliga val).

Alla hittar inte sin plats i samhället och det får man acceptera
Vi ska inte ge PK-tomtarna för mycket ammo
Genom att påpeka det faktum att bara A-människor får finnas i Sverige
Så göder du hypotesen att Sverigevänner strävar efter rasbiologi
Och sen... swish, swish, så gapade det om nationalismuz
Och så kan vi inte ha det
Problematiken handlar om kaozblattar
Och kärringar som gillar afghansnopp
Citera
2018-02-13, 18:26
Medlem
Citat:
Alla hittar inte sin plats i samhället och det får man acceptera
Vi ska inte ge PK-tomtarna för mycket ammo
Genom att påpeka det faktum att bara A-människor får finnas i Sverige
Så göder du hypotesen att Sverigevänner strävar efter rasbiologi
Och sen... swish, swish, så gapade det om nationalismuz
Och så kan vi inte ha det
Problematiken handlar om kaozblattar
Och kärringar som gillar afghansnopp

Jag menade på fullt allvar att jag tycker alla ska mätas med samma måttstock, vilket förmodligen gör oss väldigt olika. Jag är för integration eftersom vi behöver ett ramverk att enas under (precis som nationalismen fungerade). Alla som väljer att ingå och uppfyller kraven, för att stärka samhället, är välkomna. Jag menar hårda krav här, lika för alla. De som faller utanför kan försöka hitta ett nytt samhälle där de får vara ”som de är”.
Citera
2018-02-13, 18:44
Medlem
TumTums avatar
Citat:
Jag menade på fullt allvar att jag tycker alla ska mätas med samma måttstock, vilket förmodligen gör oss väldigt olika. Jag är för integration eftersom vi behöver ett ramverk att enas under (precis som nationalismen fungerade). Alla som väljer att ingå och uppfyller kraven, för att stärka samhället, är välkomna. Jag menar hårda krav här, lika för alla. De som faller utanför kan försöka hitta ett nytt samhälle där de får vara ”som de är”.

Ja, men säg "assimilering" då
För då tycker vi lika
Citera
2018-02-13, 18:55
Medlem
Citat:
För då tycker vi lika

Jag håller med dig. Ibland får man ha överseende med att folk använder "fel" ord. Det är blandade begrepp överallt i debatten, flyktingar, asylsökande, migranter, ensamkommande, kvotflyktingar osv. Hur många har koll på nyanserna, i synnerhet när MSM medvetet skiftar i vad de säger?

Det är skillnad på integration och assimilation.

Det är skillnad på repatriering och deportering.

Det enda vi ska acceptera är assimilation om man ska bli svensk medborgare och dessa ska aldrig kunna utgöra mer än säg 1-5 % av populationen totalt sett.

Repatriering börjar vi med och efter 2 månader är det osentimental deportering.

Därefter ska vi vända blicken mot dem som skapat vansinnet.
Citera
2018-02-13, 19:22
Medlem
Aurochss avatar
Vanliga personer hade aldrig kunnat förutspå det här eller ens upptäckt att det börjat bana utför. Tur att det finns experter som Jerzy Sarnecki som kan tala om för oss dödliga vad som är upp och ner.
Citera
2018-02-13, 19:28
Medlem
Citat:
För då tycker vi lika

Jag håller delvis med då.

Det jag är ute efter liknar assimilering, men jag är inte ute efter att utradera andra kulturuttryck, därav att jag använde ”integration”. Samhället behöver ett språk och ett ramverk. Ja ramverket kommer påverka de formella kulturella uttrycken. Vad folk gör hemma bör vara mindre reglerat, precis som med religion i ett sekulärt samhälle. Jag utgår från det sekulära eftersom en enda sanning är obsolet. Däremot måste alla behärska samma språk, själva ramverket och lagarna för tillhörighet.

För övrigt tycker jag ateister och agnostiker behöver ta aktivt ansvar för sin övertygelse, men den diskussionen passar bättre i annan forumdel.

I sinom tid kommer AI ersätta oss, i bästa fall i någon form av symbios med oss, i den mån vi förtjänar det.
Citera
2018-02-13, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
Gör då klart för oss läsare att det är din egen åsikt och inte ett som företräder hela (vita)Sverige.
Vad? Det står klart att mycket av det som sker i Sverige idag är helt främmande för oss svenskar.

Citat:
Jag är av en annan åsikt och vill ha underlag innan jag börja rargumentera för vad jag tror är sanning.
Annan åsikt om att färden går nedåt? Du behaga skämta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in