2018-02-13, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jimmythegent
Eller hur? Då förstår du hur vi känner när vi debatterar med dig....

1) kollektivt svar
2) vad var det jag sa
3) siffror betyder inget för vi är verklighetens folk.

Inte ens om någon hade räknat vartenda sarthårigg i Sverige hade ni nöj er. Det är ständigt rädsla. Rädslan för det främmande och rädslan för att förlora det som en gång varit som skall diskuteras. Vartenda tråd på Flashback återvänder till samma tema i en slags ond cirkel.
Rädsla för att "de" är på väg att ta över. Sverige är på väg att kollapsa
Citera
2018-02-13, 11:35
Medlem
MustavGandelmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
det är lite typiskt den nymornade "invandringskritiken", hade vi bara gjort "rätt" hade allt fungerat hur bra som helst. Nä det hade inte blivit ett dugg bättre om vi pratat mer eller haft hårdare sk integrationspolitik. Problemet är stora volymer år efter år, det är det vi skulle ha pratat om (och stoppat) inte sk integration. Dessa volymer är långt bortom alla möjlig sk integration.

Volymerna var verktyget att krossa Sverige som välfärdsstat och för att förinta det etniskt svenska folket som utgör själva basen för välfärdsstatens förverkligande och landets allmänna välståndsutveckling.
Citera
2018-02-13, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Ja, vad ska man säga? Sent skall syndarna vakna. Kriminologen Per-Olof Wikström är inte förvånad över utvecklingen i Sverige och ställer sig kritisk till att Brå slutat föra statistik över invandring och brottslighet.

Är det inte hög tid att BRÅ återupptar forskningen kring invandring/brottslighet? Om läget nu är så allvarlig som experter på området vill göra gällande.

Jo det är självklart för tänkande människor att ta fram all fakta man kan kring detta mkt stora samhällsproblem. Tyvärr tillhör flertalet av våra politiker och regeringen inte den kategorin.
Citera
2018-02-13, 11:41
Medlem
gabrielle2s avatar
Jaha! Det var det ju inte för ett år sedan.
Men "svensken" har väl blivit kriminell och skjutglad nu då, för något annat kan det väl inte vara.
Det befinner sig för många strutsar bland hela eliten.
De börjar väl snart jaga varandra med älgstudsare de med.

Pinsamt allt! De kan dra åt helvetet hela högen.. .
Citera
2018-02-13, 12:38
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
det är lite typiskt den nymornade "invandringskritiken", hade vi bara gjort "rätt" hade allt fungerat hur bra som helst. Nä det hade inte blivit ett dugg bättre om vi pratat mer eller haft hårdare sk integrationspolitik. Problemet är stora volymer år efter år, det är det vi skulle ha pratat om (och stoppat) inte sk integration. Dessa volymer är långt bortom alla möjlig sk integration.

Sant, plus att väldigt många vill inte integreras.
De vill leva som de gjorde hemma i sitt land.
De vill ha sina traditioner och värderingar kvar som skiljer sig från våra.
De vill ha bön utrop, sharia lagar, särskild behandling som är typ exempel på att de inte vill integreras i vårt samhälle.
Citera
2018-02-13, 13:19
Medlem
TumTums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Sant, plus att väldigt många vill inte integreras.
De vill leva som de gjorde hemma i sitt land.
De vill ha sina traditioner och värderingar kvar som skiljer sig från våra.
De vill ha bön utrop, sharia lagar, särskild behandling som är typ exempel på att de inte vill integreras i vårt samhälle.
Fast med alla bidrag då.
När kan vi börja dra in på dessa?
NÄR?
Barnbidrag till 8 barn plus flerbarnstillägg
Ka-ching
Socialbidrag
Ka-ching
Bostadsbidrag
Ka-ching
Låt dem komma hit
Låt dem välla jag in
Men låt dem för helvete betala sina egna kostnader!
Die dumme Schwede
Han betalar för att bli pissad på
Jag betalar så jävla mycket skatt för jag vara korkad nog att läsa till civilekonom
Haha.. festligt, jag vet
Sen - lyssna nu - jobbar jag heltid ( and some)
Jag betalar både skatt och marginalskatt
Jag är dum
Jag är svensk
Citera
2018-02-13, 13:55
Medlem
Rikarvinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TumTum
Fast med alla bidrag då.
NÄR?

Drar du in bidragen blire upplopp och rånvåg. Jag gillar inte bidrag, är höger, men när man väl gjort folk beroende av dem finns det ingen lätt väg tillbaka, kanske ingen väg alls.
Citera
2018-02-13, 14:12
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TumTum
Fast med alla bidrag då.
NÄR?
Barnbidrag till 8 barn plus flerbarnstillägg
Ka-ching
Socialbidrag
Ka-ching
Bostadsbidrag
Ka-ching
Låt dem komma hit
Låt dem välla jag in
Men låt dem för helvete betala sina egna kostnader!
Die dumme Schwede
Han betalar för att bli pissad på
Jag betalar så jävla mycket skatt för jag vara korkad nog att läsa till civilekonom
Haha.. festligt, jag vet
Sen - lyssna nu - jobbar jag heltid ( and some)
Jag betalar både skatt och marginalskatt
Jag är dum
Jag är svensk

ja jag säger inte emot dig..vi bara suger in all skit.
Men förr eller senare kraschar ett förhållande, arbete eller liknande för en person med mycket ilska inom sig och då klickar det i huvvet.
Citera
2018-02-13, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarvinge
Drar du in bidragen blire upplopp och rånvåg. Jag gillar inte bidrag, är höger, men när man väl gjort folk beroende av dem finns det ingen lätt väg tillbaka, kanske ingen väg alls.

Skulle den politiska viljan infinna sig i regering/riksdag så löser man Sveriges situation på veckor/månader. 1,5-2 miljoner människor kommer behöva resa hem igen. Börjar man med de kriminella och de som inte har ett riktigt jobb så kommer man vara en väldigt bra bit på väg.

Irak, Iran, Afghanistan, Somalia, Balkan är inte i krig i dag och då ska alla som sökt asyl, flyktingar, migranter osv resa hem igen.

Utgångspunkten måste vara att alla ska resa hem. Först därefter kan man göra undantag för individer om viljan finns hos dem och hos oss, dvs att de behövs här och de vill leva här. Alla som stannar ska assimileras.

Invandrarna behandlar Sverige som ett hotell som ett företag de ska sluta på betalar medan i många andra länder så behandlas invandrarna som tillfälliga gäster som man synar innan man släpper in dem i landet.

Är jag för gammal, är jag sjuk, saknar jag kapital, saknar jag möjligheter att försörja mig själv så är det väldigt få västländer som skulle välkomna mig som svensk.

Citat:
Ursprungligen postat av HRT
ja jag säger inte emot dig..vi bara suger in all skit.
Men förr eller senare kraschar ett förhållande, arbete eller liknande för en person med mycket ilska inom sig och då klickar det i huvvet.

Mera dynamik blir det om det är flera personer som det klickar för samtidigt som bestämmer sig. Personligen tror jag bara det är en tidsfråga innan vi är där.
Citera
2018-02-13, 14:55
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Skulle den politiska viljan infinna sig i regering/riksdag så löser man Sveriges situation på veckor/månader. 1,5-2 miljoner människor kommer behöva resa hem igen. Börjar man med de kriminella och de som inte har ett riktigt jobb så kommer man vara en väldigt bra bit på väg.

Irak, Iran, Afghanistan, Somalia, Balkan är inte i krig i dag och då ska alla som sökt asyl, flyktingar, migranter osv resa hem igen.

Utgångspunkten måste vara att alla ska resa hem. Först därefter kan man göra undantag för individer om viljan finns hos dem och hos oss, dvs att de behövs här och de vill leva här. Alla som stannar ska assimileras.

Invandrarna behandlar Sverige som ett hotell som ett företag de ska sluta på betalar medan i många andra länder så behandlas invandrarna som tillfälliga gäster som man synar innan man släpper in dem i landet.

Är jag för gammal, är jag sjuk, saknar jag kapital, saknar jag möjligheter att försörja mig själv så är det väldigt få västländer som skulle välkomna mig som svensk.

Mera dynamik blir det om det är flera personer som det klickar för samtidigt som bestämmer sig. Personligen tror jag bara det är en tidsfråga innan vi är där.

ja..men många har för mycket att förlora som familj, jobb, hus, etc.
Men den dagen det kraschar då finns inga spärrar kvar och ja jag tror att vi kommer märka detta snart folk orkar inte bära inne på all skit längre..
Citera
2018-02-13, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Ja. Detta är inte Sverige längre, det är ett land på färd nedåt till något helt främmande. Fakta finns, för den som vill veta och har postats till förbannelse på detta forum bland annat. Känslorna som väcks, är inför en verklighet som är och som komma skall.

Gör då klart för oss läsare att det är din egen åsikt och inte ett som företräder hela (vita)Sverige.

Jag är av en annan åsikt och vill ha underlag innan jag börja rargumentera för vad jag tror är sanning.
Citera
2018-02-13, 16:59
Medlem
Vi skulle kunna ha någon form av utvisning för alla som inte bidrar till samhället, då slår vi alla flugor i en smäll.

Etnicitet behöver inte vara måttstocken. Titta istället på produktivitet utifrån mätbara mål som tex samhällsnytta.

Det finns såklart problem med begreppet samhällsnytta och det blir spännande att lösa gränsdragningen. Klart är dock att vi skulle vinna på att slippa all WT när vi ändå justerar befolkningsunderlaget innanför gränserna.
Senast redigerad av Lekrum 2018-02-13 kl. 17:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in