Citat:
Ursprungligen postat av
Rikarvinge
Drar du in bidragen blire upplopp och rånvåg. Jag gillar inte bidrag, är höger, men när man väl gjort folk beroende av dem finns det ingen lätt väg tillbaka, kanske ingen väg alls.
Skulle den politiska viljan infinna sig i regering/riksdag så löser man Sveriges situation på veckor/månader. 1,5-2 miljoner människor kommer behöva resa hem igen. Börjar man med de kriminella och de som inte har ett riktigt jobb så kommer man vara en väldigt bra bit på väg.
Irak, Iran, Afghanistan, Somalia, Balkan är inte i krig i dag och då ska alla som sökt asyl, flyktingar, migranter osv resa hem igen.
Utgångspunkten måste vara att alla ska resa hem. Först därefter kan man göra undantag för individer om viljan finns hos dem och hos oss, dvs att de behövs här och de vill leva här. Alla som stannar ska assimileras.
Invandrarna behandlar Sverige som ett hotell som ett företag de ska sluta på betalar medan i många andra länder så behandlas invandrarna som tillfälliga gäster som man synar innan man släpper in dem i landet.
Är jag för gammal, är jag sjuk, saknar jag kapital, saknar jag möjligheter att försörja mig själv så är det väldigt få västländer som skulle välkomna mig som svensk.
Citat:
Ursprungligen postat av
HRT
ja jag säger inte emot dig..vi bara suger in all skit.
Men förr eller senare kraschar ett förhållande, arbete eller liknande för en person med mycket ilska inom sig och då klickar det i huvvet.
Mera dynamik blir det om det är flera personer som det klickar för samtidigt som bestämmer sig. Personligen tror jag bara det är en tidsfråga innan vi är där.