2018-02-11, 02:19
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Nja, det är valår, och i samband med det måste alla landsförrädare se väldigt bekymrade ut. Ge sken att de menar det de säger.
Det började väl med finansministern Magdalena Andersson som plötsligt tyckte att det blev för många nyanlända. Sedan gick svetsarhövdingen ut, och skulle minsann bli hård mot kaozgängen. Sedan har tokvänsterns underhuggare hoppat fram och levererat intervjuer på förhand godkända av partistyrelsen.

Det var bra iakttagelse. Hela landet började svänger till höger för mer än ett år sen. Man kunde läsa mer kritiska reportage och opinion om invandring. Men makthavare ser processen som farligt. De vill behålla makten. Men med så många skjutningar och våldtäkt processen kan inte bli smidigt.

Konflikten kommer när sverige kan inte försörja så många arbetslösa Somalier. När olika bidrag minskas då ska våld öka. Sarnecki är sociolog inte ekonom men även han måste har läst Tino Sanandajis bok.
Citera
2018-02-11, 02:37
Medlem
agentmulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Sverige är nu ett land det där det mördas, kidnappas, våldtas och skjuts var och varannan dag. Vänj er, och hoppas att ni tycker det var värt det ni lågintelligenta kreatur som vägrat vägrat vägrat ta till er fakta och kallat oss rasister vi som försökt påtala att denna problematik bör vi, utan underliggande värderingar, ta till oss och försöka tackla. Skäms på er!

sent skall syndaren vakna
Citera
2018-02-11, 03:50
Bannlyst
Den här tråden och trådar om inbördeskrig skulle kunna föras samman. På sätt och vis ler jag över hur Sverige har utvecklats. Har länge betraktat den egna bekantskapskretsen att bestå av idioter och jag har haft rätt i detta. Bara att titta på det landet medlöparna har varit medskyldiga till att ha skapat. Den fortsätter dessutom att göra sitt jobb med tanke på hur den röstar på valdagen en gång vart fjärde år.
Citera
2018-02-11, 05:20
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Nja, det är valår, och i samband med det måste alla landsförrädare se väldigt bekymrade ut. Ge sken att de menar det de säger.
Det började väl med finansministern Magdalena Andersson som plötsligt tyckte att det blev för många nyanlända. Sedan gick svetsarhövdingen ut, och skulle minsann bli hård mot kaozgängen. Sedan har tokvänsterns underhuggare hoppat fram och levererat intervjuer på förhand godkända av partistyrelsen.

Antalet tomma löften från S har eskalerat under senaste året. Inget har skett. Inga hårda tag. Inga gripna.

Det till trots för att gängen garanterat skulle kunna stoppas enkelt genom att beslagta konton och bilar som inte bevisats tjänats ihop.

Det saknas vilja från den verklliga eliten att få stopp på detta. Vi lever i en kapad demokrati där media kontrollerar våra reaktioner.
Citera
2018-02-11, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag ser inte problemet i att kriminella skjuter ihjäl varandra. De väljer självmant att gå med i dessa miljöer och de vet riskerna. Är det något att bry sig om? Om det är 5 av dem som dör varje år eller 500 tycker jag är en marginell företeelse.

Att de dör på fläcken har jag inga problem med.Tyvärr tar de plats och pengar på sjukhusen så när cancersjuka Emil eller din mormor brutit lårbenet är både läkare och ekonomiska resurser upptagna med dessa kriminella element.
Finns noll i värde att lägga skattepengar på dessa individer. Låt de dö i rännstenen eller utanför en hårdbevakad akut.
Sjukvården är till för oss som bidrager till samhället.
Citera
2018-02-11, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brölbrutus
Att de dör på fläcken har jag inga problem med.Tyvärr tar de plats och pengar på sjukhusen så när cancersjuka Emil eller din mormor brutit lårbenet är både läkare och ekonomiska resurser upptagna med dessa kriminella element.
Finns noll i värde att lägga skattepengar på dessa individer. Låt de dö i rännstenen eller utanför en hårdbevakad akut.
Har jobbat många år i vården. Som ung var en inställning som din helt fjärran för mig. Men idag håller jag helt med. De allra flesta av mina arbetskamrater har samma uppfattning.
Så snart det handlar om äldre, lyfts frågan om ”prioritering” och ”vilken nivå ska man lägga sig på”, fram. Varför handlar det aldrig om prioritering osv när det gäller dessa människor?
Jag vill inte leva tills jag blir 85. Men jag ska f-n inte dö rosslande i ett lungödem eller skrikande av smärta för att en gangster upptar alla resurser just då.
Citera
2018-02-11, 07:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brölbrutus

Där har du fel om vi ska utgå från dagens dogmer. Alla människor är lika mycket värda (så håll käften).

Nu är inte detta vad jag tycker personligen. Jag håller naturligtvis med dig och inte med staten och journalisterna.
Citera
2018-02-11, 07:56
Medlem
Foruejsonlys avatar
Grattis Sverige! Nu har kriminologerna upptäckt vad som varit allmänt känt i +10år! Om vi ger dem 10 år att utreda det här och ytterligare 10 år att införa politiska åtgärder, så kan vi nog vända detta!

Under tiden har vi svängdörren öppen för människor från dysfunktionella länder, ty det finns inget bevisat samband mellan brott och ursprung!

Edit: det kan inte finnas samband eftersom det inte förs statistik över brott/ursprung! Nu har ju iof supernazidödspatrull-partiet moderaterna lobbat för en sådan diskriminerande uppföljning?
Senast redigerad av Foruejsonly 2018-02-11 kl. 08:00.
Citera
2018-02-11, 08:29
Medlem
Jerzy Sarnecki skulle inte betyda någonting alls om han inte hade blivit MSM:s älskling.

Vi bör lägga skulden där den hör hemma, hos sjuklövern och MSM. (Fast Expressens och Göteborgspostens ledarsidor har utan tvekan bättrat sig.)
Citera
2018-02-11, 08:45
Medlem
MustavGandelmanns avatar
Jerzy är som den där nissen som försöker att sälja in ett pyramidspel i sin stora bekantskapskrets. Majoriteten av alla människor lär sig av livet och kan dra egna slutsatser men inte den där nissen som har en agenda och tror på sina egna idéer. Han blir helt rasande när folk påpekar bristerna i affärsförslaget. Nissen börjar högstämt att så tvivel (folk har fel) och viker sig inte en tum. En tid senare har hela pyramidspelet rasat och Nissen säger med rejäl stämma att detta har varit ett pyramidspel hela vägen och att han faktiskt gjorde bekantskapskretsen en tjänst genom att exponera dem alla för det dåliga affärsförslaget. Därför ska de lyssna på honom.
Senast redigerad av MustavGandelmann 2018-02-11 kl. 09:06.
Citera
2018-02-11, 08:52
Medlem
Isnatts avatar
Jag förstod som 12-åring att massinvandring inte skulle fungera och att 'turkar' med tillhörande kriminalitet inte var bra.

Vissa spenderat ett helt liv och årtionden av forskning inom ämnet och förstår det ändå inte.
Citera
2018-02-11, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag ser inte problemet i att kriminella skjuter ihjäl varandra. De väljer självmant att gå med i dessa miljöer och de vet riskerna. Är det något att bry sig om? Om det är 5 av dem som dör varje år eller 500 tycker jag är en marginell företeelse.

Problemet är att de skjuter på hela byggnader där vanliga civila, barn som vuxna, finns. De verkar skjuta på fel personer ibland också (tandläkaren i Malmö t.ex.) och skiten sprider sig ner i åldrarna så att folk som är nära nog precis könsmogna blir skjutna för skitsaker.

De slukar enorma resurser hos polisen och det finns fall där utpekade våldtäktsmän går utan utredning eftersom polisen enligt egen utsago säger att de måste utreda viktigare brott. Fundera på hur mycket resurser de har att lägga på om din kompis blir spöad på vägen hem från krogen eller om du får inbrott i ditt hem, om de inte har resurser för våldtäkter. Även hos sjukvården slösar de resurser och polisen fått titt som tätt vakta akutintagen på flera sjukhus i landet. De flesta akutintag har väktare eller OVs som är där på 24/7 eller på kvällar... det fanns inte när jag var liten.

Människor vågar inte längre anmäla saker eftersom gangstrarna stort våldskapital och polisen inga resurser att skydda vanliga människor.

Att tro att de bara skjuter varandra och sen är det klart är att vara otroligt naiv. De kostar samhället enormt mycket i form av pengar och oro och det här sprider sig till mindre och mindre orter. Det är inte längre Malmö, Rinkeby och såna orter som har problem... det händer i Växjö, Gävle, Ronneby, Helsingborg m.fl.
Senast redigerad av GoldCoast 2018-02-11 kl. 09:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in