2018-02-13, 01:05
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det var en extrem sak att tänka. Jag föredrar att inte tro så ont om människor.

Där ser man... Om man ska fortsätta på den banan: har hon alibi för natten 10-11 augusti? Annars skulle hon faktiskt ha kunnat lämna N. i en gummibåt fram på småtimmarna. Sådana syns inte på radar. Hon behövde ju inte visa sig i tornet för det, hon kan ha väntat nere i ubåten tills M och K kom ner efter att ha stängt luckan.
Jag hoppas polisen har koll, den danska polisen verkar kompetent. I den här affären är det lätt att låta fantasin skena iväg. Ingenting verkar vara omöjligt. Ser verkligen fram emot rättegången.
Citera
2018-02-13, 03:08
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Visst. Syftade mera på att hon satt i salen vid första förhöret. Iklädd likadan overall som Madsen.
Va!! Satt hon i salen i en overall? Var har du läst det?
Citera
2018-02-13, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Han föll ju och slog huvudet i den dokumentären dom gjorde om honom. Han uppsökte även läkare då hans omgivning klagat över att han blivit svår att umgås.

Intressant. Denna incident diskuteras nog under rättegången, och PM röntgas nog också. Om han har en hjärnskada syns den på plåten, och självklart är en ev hjärnskada av intresse.

Hjärnskador kan leda till totala personförändringar, och PM var ju märklig redan från början... Hm. Jag hoppas verkligen att denna medicinska aspekt tas upp.
Citera
2018-02-13, 04:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Va!! Satt hon i salen i en overall? Var har du läst det?

Det har inte jag heller läst. Jag kommer bara ihåg att det stod att han kastade en slängkyss till en kvinna (det stod inte att det var frun, men det var det väl antagligen), och att hon formade sina händer till ett hjärta. Jag tror att den här saken får folk att göra sina egna fantasibilder av de olika händelserna...
Citera
2018-02-13, 05:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Intressant. Denna incident diskuteras nog under rättegången, och PM röntgas nog också. Om han har en hjärnskada syns den på plåten, och självklart är en ev hjärnskada av intresse.

Hjärnskador kan leda till totala personförändringar, och PM var ju märklig redan från början... Hm. Jag hoppas verkligen att denna medicinska aspekt tas upp.

Jag undrar om någon har anmält den läkaren som skickade hem honom, när han faktiskt sökte hjälp, till ansvarsnämnden (eller motsvarande i Dk)? Det borde någon göra, för hade någon tagit tag i M där och fått honom att känna förtroende och öppna sig om fantasier och annat, så hade det här kanske inte behövt hända.
Citera
2018-02-13, 05:08
Medlem
Citat:
Men så här då: tror du att uppräkningen skulle kunna vara en yrkesmördares vapenarsenal..?

Du förstår ju inte vad kärlek och äktenskap handlar om. Det handlar inte om, att man slutar älska för att ens makes karriär är slut, lämnar det sjunkande skeppet - och hoppar över till en bättre räddningsplanka.

Det är väl ingen som har sagt att han skulle vara yrkesmördare så den frågan är ju bara trams, en yrkesmördare hade klarat sig med betydligt mindre saker och denne hade inte heller styckat och slängt likdelar omkring sig.

Det är väl inte så konstigt, folk skiljer sig för betydligt mindre saker än att deras partner misstänks och häktas för styckmord, dessutom kan kärleken ha börjat svalna för länge sedan.
Citera
2018-02-13, 10:19
Medlem
Citat:
Det är inte vad som avses med frasen, och det VET du.

Så äktenskap som ingås borgerligt räknas inte lika mycket som äktenskap som ingås kyrkligt? Det kanske är fritt fram att vara otrogen också?

På Instagram hade en av deras vänner lagt upp en bild på tatueringen (den är borttagen nu), och i bildtexten skrev vännen uppskattande om att S låtit göra denna tatuering. Varför skulle personen ljuga? Nä, det är en riktig tatuering, och de flesta som ser den kommer direkt att fatta vems fru hon varit.

Ytterligare ett ex varför det inte är en bra idé med tatueringar: det som en gång var ens största stolthet kan under en natt förvandlas till den värsta skammen. Svårt att gå kortärmad med den tatueringen..

Men man kanske borde förhålla sig till tatueringar som till ett äktenskap: stå för sitt val?

Jag har aldrig förstått varför man ska lova något hederligt om man inte ämnar att stå för sitt löfte.
Man kan ju vara sambo.

I, ____, take you, ____, to be my lawfully wedded (husband/wife), to have and to hold, from this day forward, for better, for worse, for richer, for poorer, in sickness and in health, until death do us part.

The priest will then say aloud "You have declared your consent before the Church. May the Lord in his goodness strengthen your consent and fill you both with his blessings. What God has joined, men must not divide. Amen."[6]
Citera
2018-02-13, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
När media nämnde att trosor och strumpbyxor var kvar i ubåten, förstod man vart det barkade.

Att Madsen skulle glömt bort plaggen är nog uteslutet, och sparandet/gömmandet av intimplagg är ju intressant.

Detta är ju troféer, typiska för drivna perversa brottslingar.

Han är helt uppslukad, och skulle säkert använda plaggen när han fantiserade och onanerade, enligt välkänt mönster.

Att han lyckats dölja sin förvridna själ under alla år, är helt fantastiskt.

Underskatta aldrig en psykopat.

Lösningen är att folk slutar dyrka människor som visar sig vara duktiga på något. Det är inget bevis på att de skulle vara duktiga på allt - eller ens att de skulle vara medelmåttiga på andra delar av sitt liv.

Det är samma fenomen som när man intervjuer och frågar en kändis åsikt om dittan och dattan. Och det enda hen möjligtvis KAN göra är att sjunga, måla, räkna, snickra etc.

Är man duktig på att snickra är det inget bevis på ens "moraliska kompass".

Persondyrkan bland kända personer är lika illa som persondyrkan av påven eller andra kyrkans representanter.
Citera
2018-02-13, 10:57
Medlem
Citat:
Så äktenskap som ingås borgerligt räknas inte lika mycket som äktenskap som ingås kyrkligt? Det kanske är fritt fram att vara otrogen också?.
Det sägs inget om nöd och lust under den borgerliga vigselakten. (edit: i Sverige)
Senast redigerad av Boolwi 2018-02-13 kl. 10:59.
Citera
2018-02-13, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Det sägs inget om nöd och lust under den borgerliga vigselakten. (edit: i Sverige)

Jodå:

Den långa versionen i Stockholms Stadshus:
"Ni vill ingå äktenskap med varandra. Äktenskapet bygger på kärlek och tillit. Genom att ingå äktenskap lovar ni att respektera och stötta varandra. Som makar är ni två självständiga individer som kan hämta styrka ur er gemenskap. Eftersom ni har förklarat att ni vill ingå äktenskap med varandra, frågar jag: Vill du N.N. ta denna/denne N.N. till din hustru/man att älska henne/honom i nöd och lust?
(Svar: Ja.)
Vill du N.N. ta denna/denne N.N. till din hustru/man att älska henne/honom i nöd och lust?
(Svar: Ja.)
(Paret kan växla ringar.)
Citera
2018-02-13, 11:57
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Har det framkommit nånstans om PM varit medveten om att Kim avsett lämna landet och flytta till Kina?
Skrev kim om detta på sin blogg och har besöksloggen på bloggen granskats?
PM hade ju observerats sittandes vid vissa tillfällen nära den "lägereld" som fanns ibland i anslutning till huset där KW och pojkvännen bodde.
Citera
2018-02-13, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Har det framkommit nånstans om PM varit medveten om att Kim avsett lämna landet och flytta till Kina?
Skrev kim om detta på sin blogg och har besöksloggen på bloggen granskats?
PM hade ju observerats sittandes vid vissa tillfällen nära den "lägereld" som fanns ibland i anslutning till huset där KW och pojkvännen bodde.
Nej, det har inte sagts något om det. Jag kan dock tänka att Madsen nånstans har vetat att Kim bott i närheten och kanske även sett henne. Därför visste han troligen att hon kunde ställa upp på "intervjun" med ganska snabbt varsel.

EDIT: Eller jo, man har i tråden spekulerat att han visste att hon skulle iväg. Men absolut inget har framkommit om det i media.
Senast redigerad av Picasso2 2018-02-13 kl. 12:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in