Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Att du valt att bokstavstolka ett första utlåtande får stå för dig. Det är inte det Madsen har att svara på vid rättegången i vart fall.
Juridiken är speciell på det sättet, att det är
meningen att man ska kunna bokstavstolka det som sägs och skrivs. Det finns inget utrymme för att en åklagare eller annan jurist vräker ur sig saker som inte stämmer, lite hipp som happ.
Som en passus, så antar UD gärna juristutbildade till sin aspirantutbildning, just p.g.a. att de blivit tränade att uttrycka sig exakt och precist. Utan utrymme för "tolkningar" som kan resultera i tredje världskriget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Inte lätt att erkänna när man har fel va? Och inget är överspelat. Det har inte ens börjat. Massor i åtalet har de dolt fram till förhandlingen. Själv ska jag stå vid fängelsegrindarna och vinka snällt när bilen/fångtransporten eskorterar honom rätt in i finkan för mycket lång tid.

Jag har inte fel. Jag kollade igenom Ekstrabladets liverapportering nu, men de har bara "forskellige genstande", ingen precisering. Med överspelat menade jag just detta vad som satt på gördeln, för det VET vi ju nu att det var järn- eller stålrörsbitar som blivit över från raketrampen. Och M har också erkänt att det var han som satte dit dem. Jag förstod aldrig syftet med att han påstod att det inte var han som satt dit gördeln som torson hittades med, utan att han hade satt dit en annan gördel med andra tyngder på... Vad skulle han ha att vinna på det? Och var var advokaten?
Du verkar för övrigt sjukligt engagerad i det här fallet, om du menar på riktigt att du tänker åka dit och stå där. K var ju ingen släkting eller vän till dig vad jag har förstått?
Citat:
Ursprungligen postat av
Caracallas
Ja men hon vågar nog inte ge honom sitt stöd längre. Enligt mina danska vänner tror många att hon känt till hans dubbelliv, men vem vet. Det kommer nog fram en hel del på rättegången.
Om en kvinna inte vågar ge sin man sitt stöd, så är det något som är riktigt illa. Det förväntar man sig ju att en hustru ska göra, oavsett vad. Sedan kan man tycka synd om henne för situationen hon hamnat i, men det är en annan sak.
Vad innefattar dina danska vänner i "dubbellivet", då? Känns som att det är avgörande här.