2018-02-12, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vi vet ju inte om han ÄR sadist. Och jag ser inte nöjet i att sticka någon i underlivet överhuvudtaget, levande eller död. Det måste finnas någon förklaring som vi inte ser. Och som M inte vill prata om, p.g.a. att han i så fall måste erkänna att han gjort det överhuvudtaget. Och det tar emot.

Han kan neka in i kaklet, han blir dömd i alla fall. De flesta av dessa typer brukar det.
Citera
2018-02-12, 22:51
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det tyder väl på att hon inte hade en aning om vilka fantasier han närde inombords.
Nej det behöver bara betyda att hon vill kunna fortsätta sitt liv utanför fängelset utan att bli dömd av alla i samhället. Eller som Manuel sa ” I know nothing”
Citera
2018-02-12, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Nej det behöver bara betyda att hon vill kunna fortsätta sitt liv utanför fängelset utan att bli dömd av alla i samhället. Eller som Manuel sa ” I know nothing”
Självklart är det så. Men tror du att hon fortf har känslor för svinet?
Citera
2018-02-12, 22:59
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte lätt att erkänna när man har fel va? Och inget är överspelat. Det har inte ens börjat. Massor i åtalet har de dolt fram till förhandlingen. Själv ska jag stå vid fängelsegrindarna och vinka snällt när bilen/fångtransporten eskorterar honom rätt in i finkan för mycket lång tid.

Jag skall gärna göra dej sällskap vid fängelsegridarna. Hoppas han blir inlåst för tid och evighet.
Citera
2018-02-12, 22:59
Medlem
Citat:

Visst. Syftade mera på att hon satt i salen vid första förhöret. Iklädd likadan overall som Madsen.
Citera
2018-02-12, 23:04
Medlem
Citat:
Visst. Syftade mera på att hon satt i salen vid första förhöret. Iklädd likadan overall som Madsen.
Hon var säkert fortfarande övertygad om att han inte hade gjort mer än "begravt henne till sjöss". Stackars människa.
Citera
2018-02-12, 23:05
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Visst. Syftade mera på att hon satt i salen vid första förhöret.
Ja men hon vågar nog inte ge honom sitt stöd längre. Enligt mina danska vänner tror många att hon känt till hans dubbelliv, men vem vet. Det kommer nog fram en hel del på rättegången.
Citera
2018-02-12, 23:08
Medlem
Citat:
Ja men hon vågar nog inte ge honom sitt stöd längre. Enligt mina danska vänner tror många att hon känt till hans dubbelliv, men vem vet. Det kommer nog fram en hel del på rättegången.
Jag tror också det. Men visste hon hans faiblesse för tortyr och önskan att själv tortera och döda? Jag tvivlar faktiskt.
Citera
2018-02-12, 23:09
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Självklart är det så. Men tror du att hon fortf har känslor för svinet?
Det hoppas jag verkligen inte. Men jag tror att hon har vetat om hans ” böjelser” och accepterat dom. Mycket märkligt äktenskap.
Citera
2018-02-12, 23:11
Medlem
Citat:

Men till dessa groteska nivåer av sadism och tortyr? Svårt att tro.
Citera
2018-02-12, 23:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Att du valt att bokstavstolka ett första utlåtande får stå för dig. Det är inte det Madsen har att svara på vid rättegången i vart fall.

Juridiken är speciell på det sättet, att det är meningen att man ska kunna bokstavstolka det som sägs och skrivs. Det finns inget utrymme för att en åklagare eller annan jurist vräker ur sig saker som inte stämmer, lite hipp som happ.

Som en passus, så antar UD gärna juristutbildade till sin aspirantutbildning, just p.g.a. att de blivit tränade att uttrycka sig exakt och precist. Utan utrymme för "tolkningar" som kan resultera i tredje världskriget.

Citat:
Inte lätt att erkänna när man har fel va? Och inget är överspelat. Det har inte ens börjat. Massor i åtalet har de dolt fram till förhandlingen. Själv ska jag stå vid fängelsegrindarna och vinka snällt när bilen/fångtransporten eskorterar honom rätt in i finkan för mycket lång tid.

Jag har inte fel. Jag kollade igenom Ekstrabladets liverapportering nu, men de har bara "forskellige genstande", ingen precisering. Med överspelat menade jag just detta vad som satt på gördeln, för det VET vi ju nu att det var järn- eller stålrörsbitar som blivit över från raketrampen. Och M har också erkänt att det var han som satte dit dem. Jag förstod aldrig syftet med att han påstod att det inte var han som satt dit gördeln som torson hittades med, utan att han hade satt dit en annan gördel med andra tyngder på... Vad skulle han ha att vinna på det? Och var var advokaten?

Du verkar för övrigt sjukligt engagerad i det här fallet, om du menar på riktigt att du tänker åka dit och stå där. K var ju ingen släkting eller vän till dig vad jag har förstått?

Citat:

Om en kvinna inte vågar ge sin man sitt stöd, så är det något som är riktigt illa. Det förväntar man sig ju att en hustru ska göra, oavsett vad. Sedan kan man tycka synd om henne för situationen hon hamnat i, men det är en annan sak.

Vad innefattar dina danska vänner i "dubbellivet", då? Känns som att det är avgörande här.
Senast redigerad av Merwinna 2018-02-12 kl. 23:39.
Citera
2018-02-12, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Du verkar för övrigt sjukligt engagerad i det här fallet, om du menar på riktigt att du tänker åka dit och stå där. K var ju ingen släkting eller vän till dig vad jag har förstått?

Om en kvinna inte vågar ge sin man sitt stöd, så är det något som är riktigt illa. Det förväntar man sig ju att en hustru ska göra, oavsett vad. Sedan kan man tycka synd om henne för situationen hon hamnat i, men det är en annan sak.
.
Nån måste vara motpol till dina hyllningar av Madsen. Hade du fått bestämma hade han säkert gått fri bland Köpenhamns damer.

Nej, de enda fruar som stöttar en sadistisk mördare är hustrur som är likadana, jfr Fred och Rose i Glocestershire som sexuellt utnyttjade unga flickor, dödade dem och därefter begravde dom. Inkl en dotter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in