2018-02-12, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Bara en autist kan ha svårt att leva sig in i varför man vill skilja sig ifrån PM. Bara en autist skulle klamra sig fast vid att "men man har ju lovat att stå vid varandras sida i nöd och i lust, så står det ju i äktenskapsorden".

Nej, friska människor funkar inte så. Klart frugan vill skiljas.
Och jag tror "i nöd och lust" innebär att man skall stötta varandra BÅDE i nöd och lust. Tror inte att den nöd Madsen befinner sig i inkluderas dock
Senast redigerad av Picasso2 2018-02-12 kl. 14:57.
Citera
2018-02-12, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Aha, undra var de hylsorna är nu då? Så hemskt korkat sagt, stackars arma Bettina, som dessutom är oerfaren advokat. När detta är över hamnar hon väl på vilohem i 30 år.
Hon HAR åldrats enligt bilderna. Hon var lite härjad förut. Men nu ser hon ut som en trött 70-åring. Kan tänka också att hon fått en hel del hot från idioter som inte begriper hur en rättsprocess funkar. Att hon inte försvarar handlingen som sådan, utan försöker ge Madsen en rättvis rättegång.

De hittade ju hylsorna. Om hela satsen hittades i sin lilla väska vet jag inte, kanske låg några hylsor i nån påse på botten också. Trist att de inte släppt hela stämningsansökan, men detaljerna lär komma fram i rättegången.
Citera
2018-02-12, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och jag tror "i nöd och lust" innebär att man skall stötta varandra BÅDE i nöd och lust. Tror inte att den nöd Madsen befinner sig i inkluderas dock

Dessutom gifte de sig i Köpenhamns Rådhus, det var nog inget "i nöd och lust" med öht.
Citera
2018-02-12, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Dessutom gifte de sig i Köpenhamns Rådhus, det var nog inget "i nöd och lust" med öht.
Det var nog mest nöd för Si**d och lust för Madsen.
Citera
2018-02-12, 15:26
Medlem
Minns ni när man skrev att Madsen vinkade åt en kvinna vid första häktesförhandlingen? Det måste varit Si**d:

https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/903196-peter-madsens-fru-har-lamnat-honom-sa-var-deras-relation
Men hans fru lämnade inte honom på en gång. Enligt BT fanns hon på plats och stöttade honom vid hans första förhör den 12 augusti förra året. Men nu har alltså flera källor berättat att hon valt att lämna Madsen – en gång för alla
Citera
2018-02-12, 16:11
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Du menar alltså att domen bör bli mildare om han inte planerat? Skadorna och plågan är densamma för Kim. Hon BLEV stucken i vagina när hon levde. Hon BLEV stucken i buken när hon levde. Huruvida hon levde när hennes huvud avskiljdes från kroppen vet man inte. Hon kan ha blivit strypt först. Men det är klart. Blev hon strypt först så borde han gå fri. HUR FAN MENAR DU EGENTLIGEN?

Jag har sett uppräkningen i danska tidningar. Och heller inte sett några väskor. Men - spelar eg ingen roll. Men du vet ju själv att detta är planerat. Så jag begriper inte hur du orkar hålla på på det här viset. Du vet själv att om din partner gjort något sånt här så hade du lämnat.

Och jag refererar till vilka tidningar jag vill. Eller hur? Du dumförklarar alla som inte är med dig, och det är inte ok. Du avgör inte varifrån referaten kommer - vill du inte läsa sånt så gör inte det. Du behöver inte ens vara i den här tråden. Madsen HAR redan en försvare, en offentlig sådan, och inte ens HON lägger skuld på hans fru. Det är jävligt dålig smak t o m för att vara du.
Jo, personer med andra åsikter än majoriteten behövs VERKLIGEN. I alla trådar, forum och irl. PM har ju dessutom även en åklagare, så då behövs ju inte vi heller.. Tror faktiskt inte ditt inlägg var särskilt genomtänkt nu, Picasso.
Citera
2018-02-12, 16:18
Medlem
Citat:
Jo, personer med andra åsikter än majoriteten behövs VERKLIGEN. I alla trådar, forum och irl. PM har ju dessutom även en åklagare, så då behövs ju inte vi heller.. Tror faktiskt inte ditt inlägg var särskilt genomtänkt nu, Picasso.
Man kan penetrera orsaker, varför, man kan döma och fria. Men jag får inte bli förbannad när nån anser att Madsen skall frias? Vilket en skribent hävdat sedan 11 augusti. Karln är ju farlig! Sen gillar jag inte troll. Men - det är ju jag.

Madsen har gjort sig skyldig till ett mycket grovt brott och han ska låsas in tills han vacklar ut i rollator - eller via kista och likbil.
Citera
2018-02-12, 16:20
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Om alla ska bli övertygade om att det inte bara är en skilsmässa på papperet, måste S även påbörja laserborttagning av den hemska tatueringen...
Ungifär så, ja.
Citera
2018-02-12, 16:23
Medlem
Citat:
Ungifär så, ja.
Men är det verkligen en tatuering? Inte bara en tuschritning? Har aldrig trott på nån tatuering på den armen.
Citera
2018-02-12, 16:29
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Men är det verkligen en tatuering? Inte bara en tuschritning? Har aldrig trott på nån tatuering på den armen.
Jo, jag har sett den i flera olika sammanhang. Bland annat när Sigrid var festklädd i en svart klänning utan ärm. Det såg så fruktansvärt ut. Det tycker jag säger en hel del om deras förhållande och personligheter.
Citera
2018-02-12, 16:35
Medlem
Citat:
Jo, jag har sett den i flera olika sammanhang. Bland annat när Sigrid var festklädd i en svart klänning utan ärm. Det såg så fruktansvärt ut. Det tycker jag säger en hel del om deras förhållande och personligheter.
Hmm.... jag tror fortfarande det är en tuschritning. Den är illa gjord och hemtatueringar är ofta inte helt svarta som den var. Så de foton som den är med på kan ha tagits inom ett par dagar. Och därmed inte hunnit bli tvättad/blekt.
Citera
2018-02-12, 17:19
Medlem
Citat:
Minns ni när man skrev att Madsen vinkade åt en kvinna vid första häktesförhandlingen? Det måste varit Si**d:

https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/903196-peter-madsens-fru-har-lamnat-honom-sa-var-deras-relation
Men hans fru lämnade inte honom på en gång. Enligt BT fanns hon på plats och stöttade honom vid hans första förhör den 12 augusti förra året. Men nu har alltså flera källor berättat att hon valt att lämna Madsen – en gång för alla

Det tyder väl på att hon inte hade en aning om vilka fantasier han närde inombords.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in