2018-02-12, 13:58
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men så här då: tror du att uppräkningen skulle kunna vara en yrkesmördares vapenarsenal..?

Du förstår ju inte vad kärlek och äktenskap handlar om. Det handlar inte om, att man slutar älska för att ens makes karriär är slut, lämnar det sjunkande skeppet - och hoppar över till en bättre räddningsplanka.
Ja precis, ett sexualsadistiskt bestialiskt styckmord på en ung kvinna är väl ingenting som man låter påverka ett äktenskap?
Citera
2018-02-12, 14:02
Medlem
Citat:
Stod det ens "väskor" då? Det är inte en felöversättning?
Det får du själv leta efter i dina egna danska tidningar - referenser.
Citera
2018-02-12, 14:11
Medlem
Det blir ju en intressant förhandling. Åklagarens bevis måste hålla i försvarets plädering i slutändan. Och då handlar det om rimligt tvivel. Det tuffa då för Madsen och Betina är de facto att Madsen redan är dömd i allmänhetens ögon. Ingen kan förklara bort sticken inuti vaginan. Ej heller sticken i torson. Hans lögner hela hösten ligger honom i fatet. Även hans tystnad efter de hittade arm nr två - då teg han till slut och vägrade förhör. Vilket han har all rätt till.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/nya-uppgifter-kring-madsen

Däremot menar han att flera av de bevis åklagaren pekar på kan komma att ifrågasättas av försvaret. Bland annat när det gäller de verktyg som ska ha tagits ombord i syfte att genomföra mordet.
– Där är det enkelt för försvaret och Madsen att komma med andra uppgifter om varför man har tagit med sig verktyg. Det kan finnas helt naturliga skäl att ta med sig verktygen ombord på en ubåt, kan ju försvaret hävda, säger Sven-Erik Alhem
Citera
2018-02-12, 14:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ja precis, ett sexualsadistiskt bestialiskt styckmord på en ung kvinna är väl ingenting som man låter påverka ett äktenskap?

Det beror ju på vad man lägger i "for better and for worse", etcetera. Klart det inte är trevligt, men pliktkänsla och kärlek kan väga tyngre. Och i längden, kanske vi får ett bättre samhälle om människor oavsett vad håller fast vid sina löften, sin trohet..? För övrigt måste jag påminna om att M inte är dömd än.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det får du själv leta efter i dina egna danska tidningar - referenser.

https://www.bt.dk/krimi/tidligere-efterforsker-kaempe-arbejde-bag-ubaadssag

Här finns en uppräkning på grejorna på danska, och inga väskor nämns. Varför refererar du överhuvudtaget till svenska tidningar? Det är ju meningslöst.

Citat:
Det blir ju en intressant förhandling. Åklagarens bevis måste hålla i försvarets plädering i slutändan. Och då handlar det om rimligt tvivel. Det tuffa då för Madsen och Betina är de facto att Madsen redan är dömd i allmänhetens ögon. Ingen kan förklara bort sticken inuti vaginan. Ej heller sticken i torson. Hans lögner hela hösten ligger honom i fatet. Även hans tystnad efter de hittade arm nr två - då teg han till slut och vägrade förhör. Vilket han har all rätt till.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/nya-uppgifter-kring-madsen

Däremot menar han att flera av de bevis åklagaren pekar på kan komma att ifrågasättas av försvaret. Bland annat när det gäller de verktyg som ska ha tagits ombord i syfte att genomföra mordet.
– Där är det enkelt för försvaret och Madsen att komma med andra uppgifter om varför man har tagit med sig verktyg. Det kan finnas helt naturliga skäl att ta med sig verktygen ombord på en ubåt, kan ju försvaret hävda, säger Sven-Erik Alhem

Ja, det är ju det jag säger. Att de där sakerna inte tyder på att någon har planerat tortyr, mord eller styckning. Det är prylar som är naturliga för varje händig man att ha till hands.
Senast redigerad av Merwinna 2018-02-12 kl. 14:19.
Citera
2018-02-12, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero

Själv hade jag kanske mördat min make av ilska om han gjorde nåt sånt. Helt seriöst. Kärleken ville dö omedelbart.
Citera
2018-02-12, 14:27
Medlem
Citat:
Det beror ju på vad man lägger i "for better and for worse", etcetera. Klart det inte är trevligt, men pliktkänsla och kärlek kan väga tyngre. Och i längden, kanske vi får ett bättre samhälle om människor oavsett vad håller fast vid sina löften, sin trohet..? För övrigt måste jag påminna om att M inte är dömd än.

https://www.bt.dk/krimi/tidligere-efterforsker-kaempe-arbejde-bag-ubaadssag

Här finns en uppräkning på grejorna på danska, och inga väskor nämns. Varför refererar du överhuvudtaget till svenska tidningar? Det är ju meningslöst.

Ja, det är ju det jag säger. Att de där sakerna inte tyder på att någon har planerat tortyr, mord eller styckning. Det är prylar som är naturliga för varje händig man att ha till hands.

Du menar alltså att domen bör bli mildare om han inte planerat? Skadorna och plågan är densamma för Kim. Hon BLEV stucken i vagina när hon levde. Hon BLEV stucken i buken när hon levde. Huruvida hon levde när hennes huvud avskiljdes från kroppen vet man inte. Hon kan ha blivit strypt först. Men det är klart. Blev hon strypt först så borde han gå fri. HUR FAN MENAR DU EGENTLIGEN?

Jag har sett uppräkningen i danska tidningar. Och heller inte sett några väskor. Men - spelar eg ingen roll. Men du vet ju själv att detta är planerat. Så jag begriper inte hur du orkar hålla på på det här viset. Du vet själv att om din partner gjort något sånt här så hade du lämnat.

Och jag refererar till vilka tidningar jag vill. Eller hur? Du dumförklarar alla som inte är med dig, och det är inte ok. Du avgör inte varifrån referaten kommer - vill du inte läsa sånt så gör inte det. Du behöver inte ens vara i den här tråden. Madsen HAR redan en försvare, en offentlig sådan, och inte ens HON lägger skuld på hans fru. Det är jävligt dålig smak t o m för att vara du.
Citera
2018-02-12, 14:27
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja, just det... Han använde inte handskar heller. Vilken konstig jävel. Även för att vara styckmördare är han konstig.

Jag undrar om han har nån skada i pannan, som Eklund och Gacy hade (om jag minns rätt). De är de enda exempel jag kommer på, utan att rota bland mina böcker.

Han har kraschat snabbt, och är extremt klantig, trots påtaglig intelligens. Jag undrar om hans klantighet beror på mer än psykologiska brister..

Han föll ju och slog huvudet i den dokumentären dom gjorde om honom. Han uppsökte även läkare då hans omgivning klagat över att han blivit svår att umgås.
Citera
2018-02-12, 14:38
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Åtminstone hade man inte kunnat BEVISA att han varit involverad. Nu var ju hela han ett stort blodbesudlat bevis. Och troligen hade han inte ens nagelborste med sig. Och det är ju lite halvskumt därnere så han såg antagligen inte alla rester han hade på sig.

De verktyg som Madsen hade med sig. https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/901856-har-ar-allt-du-behover-veta-om-atalet-mot-peter-madsen:

Skruvmejslar
En såg med orange skaft
Fyra väskor
Tre nylonsnören
Tio buntband
Tio rör
En kniv och flera knivblad
Toppnyckelsats

Förutom den där sista toppnyckelsatsen, så är resten sådana verktyg man inte tar med sig bara för att man skall åka på en tur med en ubåt.
Men jag har för mig att även hylsor hade använts som sänken, eller minns jag som jag själv vill nu kanske 🤔? Det finns ju stora modeller och Det kan ju haft lite gamla rostiga sådana också liggande i sin verkstad. Vore ju fint om det var så, ju mer allt visar på planering, desto bättre.
Citera
2018-02-12, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Men jag har för mig att även hylsor hade använts som sänken, eller minns jag som jag själv vill nu kanske 🤔? Det finns ju stora modeller och Det kan ju haft lite gamla rostiga sådana också liggande i sin verkstad. Vore ju fint om det var så, ju mer allt visar på planering, desto bättre.
Det var vad Madsen sa. "Det där är inte mina sänken - det har nån annan gjort. Jag använde hylsor". Men alla kroppsdelar hade dessa järnrör antingen omkring sig, eller i påse (huvudet hittades med järnrör i en påse).
Citera
2018-02-12, 14:42
Medlem
Citat:
Hon sviker alltså? Hur blev det med "i medgång och motgång, tills döden skiljer oss åt"?
Döden HAR ju skilt dem åt på sätt och vis. Sen att det inte var någon av dem som dog är en annan femma.
Citera
2018-02-12, 14:49
Medlem
Bara en autist kan ha svårt att leva sig in i varför man vill skilja sig ifrån PM. Bara en autist skulle klamra sig fast vid att "men man har ju lovat att stå vid varandras sida i nöd och i lust, så står det ju i äktenskapsorden".

Nej, friska människor funkar inte så. Klart frugan vill skiljas.
Citera
2018-02-12, 14:52
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Det var vad Madsen sa. "Det där är inte mina sänken - det har nån annan gjort. Jag använde hylsor". Men alla kroppsdelar hade dessa järnrör antingen omkring sig, eller i påse (huvudet hittades med järnrör i en påse).
Aha, undra var de hylsorna är nu då? Så hemskt korkat sagt, stackars arma Bettina, som dessutom är oerfaren advokat. När detta är över hamnar hon väl på vilohem i 30 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in