2018-02-12, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Det måste ha varit väldigt längesedan?! Hon var friskförklarad.Hon hade hormonell bröstcancer och åt hormontabletter

Du som vet mycket om familjen. Kan du inte teckna en bild av allt, från början till slut? Så mycket som ni vet. Så hjälps vi åt och försöker fundera på vad som egentligen hände. Jag tror inte att någon vet det i dag och det blir mycket enklare om vi har rätt information.

Är du säker på att mamman inte fått återfall i bröstcancer?
Citera
2018-02-12, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw
Och jag vet att det finns en inspelad film.
Webbkamera, ej mailad som tidigare påstått utan visad i enskilt rum hos ”upphittarna”

Däremot är jag tveksam till läkarintygens ursprungsland ...
Ett är svenskt men det andra??

Vad menar du, är de lämnat efter sig en webbkamera? Kan man spela in på den?
Citera
2018-02-12, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Jag har träffat det yngsta barnet och även föräldrarna tillräckligt för att bilda mig en klar uppfattning. Det är en omöjlighet att hon under skoltiden - mellan ca. 8-15- skulle bete sig som om hon vore sjuk. Möjligtvis var hon påverkad som alla andra barn som har problem i sin familj
. Jag tror att lärarna inte kunde stå emot mot en väldigt bestämd och välartikulerad pappa. Eftersom han lyckades övertyga rektor och skolan om hemundervisning för Moa mot den här bakgrunden så kan man verkligen ifrågasätta diagnosen som stora systern hade fått.

Precis som någon annan skrev tycker jag att du ska anmäla dig som vittne. Många i skolvärlden kan vara lite väl insyltade i detta med att OH fick sin vilja igenom, det tar tid att inse att man kanske blivit duperad.
Senast redigerad av rappytt 2018-02-12 kl. 00:56.
Citera
2018-02-12, 00:56
Medlem
Citat:
Mamma var en väldigt mjuk person. Nu vill jag skriva det här. Båda föräldrarna var hyggliga människor. Och älskade sina barn. Men med facit i handen så vet vi nu att det var nåt el. några som var väldigt sjukt i familjen. Fixa idéer om hemundervisning var säkert bara en av dom sakerna.
Jag tror om nu båda föräldrarna var med på att mörda sina egna barn så blev mamma manipulerad. Många påstår här att hon hade spridd cancer. Om det var så så måste hon ev gått på morfin och därför varit lättare att manipulera.
Tyvärr känner jag inte om det stämmer ; detta med cancern. Men vet, såg själv att hon hade väldigt ont nån gång vi träffades . Jag fick hjälpa henne att resa sig ur stolen

Enligt Elli09 behandlades mamman med hormonpreparat, men var friskförklarad. När hade hon ont? Nyligen? Det låter dramatiskt att inte kunna resa sig upp ur stolen själv...
Citera
2018-02-12, 01:00
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tittade som hastigast på deras hemsida och måste erkänna att jag blev aningen skeptisk. Vad innebär att kliniken fr.o.m. januari 2017 har förlorat avtalet med Västra Götalandsregionen? Och att de lägger till ett utropstecken (!) när de konstaterar att verksamheten bedrivs i privat regi, känns som om kliniken på något sätt försöker överkompensera för någonting

Btw. när de t.o.m. stavar fel på ordet symtom (de envisas med att använda den i Sverige inte helt korrekta stavningen "symptom"), så undrar man hur vetenskapligt underbyggd verksamheten är. Kanske en petitess i sammanhanget, men ändå...

Dessutom verkar kliniken ha ifrågasatts gällande sina behandlingar av bl.a. två allmänläkare och en överläkare i psykiatri, enligt https://www.dagensmedicin.se/blogg/mats-reimer/2015/03/13/ivo-ifragasatter-vastsvensk-vard-av-kroniskt-trotthetssyndrom/

Båda stavningarna är godkända och "symptom" är den äldre stavningen i SAOL. Man kan säga att de som skriver med "p" har passerat 50-årsåldern och utan under.
Citera
2018-02-12, 01:11
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw
Du är inte helt fel ute.....

Fan! Det är det jag kände hela tiden och försökte antyda i mitt första inlägg här. Jag har sett mönstret förut.
Som du skrev tidigare: Letar man symptom - hittar man dem. Och letar en förälder efter symptom med besatthet och inre övertygelse dag och natt, år efter år och försöker bota det friska barnet med allehanda kurer och rätt kosthållning - då utvecklar barnet symptomen. Speciellt som distansen till skolan och jämnåriga blir allt större. Man kan göra ett kärnfriskt barn till ett vrak på bara några år. Och allt i kärlekens namn! Jag har sett det förut, tyvärr.

Folk skriver här att det var en random familj och barnen inte alls var isolerade. En familj kan vara hur trevlig som helst och samtidigt vara en sekt i sig med ett eget strängt regelverk och en mur omkring sig som inte alltid är så synlig för omgivningen. Barnen lär sig att hålla masken, deras tilltro och lojalitet mot föräldrarna är gränslös men inte hur länge som helst. 14 och 11 år.. Jag tror att det brast för dem den här julhelgen. Jag tror att flickorna inte ville leva och det är det som är kärnan i det hela.
Rätta mig om jag har fel, please.
Citera
2018-02-12, 01:15
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villianlol
Prognosen för ME/CFS har i vetenskapliga studier generellt sett visat sig vara dålig. En dansk studie från 2006 drar till exempel slutsatsen: ”CFS patients exhibit severe, long-term functional impairment. Substantial improvement is uncommon, less than 6%.” (Andersen et al, J Psychosom Res).

Så visst finns det evidens. Men du ser bara det du vill se.

Men denna studie påstår ju enligt ditt citat att mindre är 6% blev bättre. Men vi diskuterar ju om familjen fått ett negativt sjukdomsbesked innefattande att någon skulle bli sämre.

Tror du inte att OH och HB redan för länge sedan har lusläst allt som finns på nätet om det nu verkligen rörde sig om "ME". Det tror jag, en dansk studie från 2006 har nog inte gått dem förbi.
Så på vilket sätt skulle ett, nytt negativt besked - om Agnes? - kunna komma som ett dråpslag runt tredje advent?

Om det nu trots allt rör sig om denna omdebatterade "ME"-sjukdom - där inga prover, ingen röntgen, inga tester kan visa på att den finns - och det naturligtvis inte heller finns något som kan visa på någon prognosmässig utsago. Vad var det negativa beskedet då?
Senast redigerad av Solglittret 2018-02-12 kl. 01:22.
Citera
2018-02-12, 01:25
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Enligt Elli09 behandlades mamman med hormonpreparat, men var friskförklarad. När hade hon ont? Nyligen? Det låter dramatiskt att inte kunna resa sig upp ur stolen själv...

Vem som helst kan ibland ha svårt att resa sig upp ur stolen. Banalt ont någonstans i kroppen, mensvärk, benet somnat - name it! Det behöver inte vara något dramatiskt.

Om jag tolkar rätt de antydningar som cirkulerade här, har Hanna inte haft något recidiv i cancer och det är en väsentlig omständighet.
Citera
2018-02-12, 01:41
Medlem
meiis avatar
Citat:
Mamma var en väldigt mjuk person. Nu vill jag skriva det här. Båda föräldrarna var hyggliga människor. Och älskade sina barn. Men med facit i handen så vet vi nu att det var nåt el. några som var väldigt sjukt i familjen. Fixa idéer om hemundervisning var säkert bara en av dom sakerna.
Jag tror om nu båda föräldrarna var med på att mörda sina egna barn så blev mamma manipulerad. Många påstår här att hon hade spridd cancer. Om det var så så måste hon ev gått på morfin och därför varit lättare att manipulera.
Tyvärr känner jag inte om det stämmer ; detta med cancern. Men vet, såg själv att hon hade väldigt ont nån gång vi träffades . Jag fick hjälpa henne att resa sig ur stolen

Jag undrar om du är ”sann” eller bara ett troll 🤔 hoppas på det första för här behövs ny info. nu och jag som andra är tacksam för att det kommer fram mer om familjen, vi är ju så många som undrar vad som försegått 😔 tänker mycket på barnen och allt är så sorgligt.
Man vill bara veta sanningen NU
Citera
2018-02-12, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Vem som helst kan ibland ha svårt att resa sig upp ur stolen. Banalt ont någonstans i kroppen, mensvärk, benet somnat - name it! Det behöver inte vara något dramatiskt.

Om jag tolkar rätt de antydningar som cirkulerade här, har Hanna inte haft något recidiv i cancer och det är en väsentlig omständighet.

Banal värk, då tar man inte hjälp av andra för att resa sig. Då skämtar man och skojar bort det.
Citera
2018-02-12, 02:42
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag har träffat det yngsta barnet och även föräldrarna tillräckligt för att bilda mig en klar uppfattning. Det är en omöjlighet att hon under skoltiden - mellan ca. 8-15- skulle bete sig som om hon vore sjuk. Möjligtvis var hon påverkad som alla andra barn som har problem i sin familj
. Jag tror att lärarna inte kunde stå emot mot en väldigt bestämd och välartikulerad pappa. Eftersom han lyckades övertyga rektor och skolan om hemundervisning för Moa mot den här bakgrunden så kan man verkligen ifrågasätta diagnosen som stora systern hade fått.

Citat:

Om du träffat både barnen och föräldrarna - vad hade Agnes fått för diagnos?
Det är egentligen det vi alla undrar över.
Den diagnosen kanske kan hjälpa till att försöka förstå vad som hände och ledde till detta.

Pappa OH och skolsköterskan tog på sig uppdraget att informera Agnes klasskamrater om hennes sjukdom inför hemundervisningen. Vad sa de då?
Citera
2018-02-12, 03:12
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om du träffat både barnen och föräldrarna - vad hade Agnes fått för diagnos?
Det är egentligen det vi alla undrar över.
Den diagnosen kanske kan hjälpa till att försöka förstå vad som hände och ledde till detta.

Pappa OH och skolsköterskan tog på sig uppdraget att informera Agnes klasskamrater om hennes sjukdom inför hemundervisningen. Vad sa de då?

Undrar samma!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in