2018-02-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av javeliner
https://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-bromma-akeshov-stockholms-kommun-snormakarvagen-29-13457240

Den här är ganska intressant. Läser man under övrigt så framgår; "Denna lägenhet behöver justeras/byggas om pga att tillgängligheten inte uppfylls"

Man behöver alltså flytta hela badrummet och bygga ramper för rullstol inne i lägenheten? Ser så ut enligt det "förslag" som finns bifogat

Det var mycket pengar för en skrubb.
Men man får bo där, om man vill och inte lider av nåt, utan att bygga om, eller?

Ser att det var ont om plats där man ska tillreda sin mat. En extra hurts har ställts bredvid, man får ju väga fördelen att få liite mera plats för bestick o sådant, med nackdelen att hurtsen inte fick plats utan att sticka ut i den smala gången.
Ser förresten ut som det är en glipa i parketten även här, en planka in från yttervägg i gången. ( fast inte lika illa som i katastrofen som diskuteras här också)

Sen kommer man till sovkabyssen, och där står sängen mot radiatorn. Det blir varm kudde det, eller kanske bättre skruva av värmen tror jag.
Citera
2018-02-11, 18:14
Medlem
Foruejsonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appendix
https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1812593

Så här går det när man försöker renovera själv och inte kan.

Om det är sådär synliga fel. Tänk då hur tätskikt, rördragning och el ser ut..
Kan bara föreställa mig en stackars hunsad fru som står bredvid "men gu vad duktig och händig du är Pelle".

Haha, vafan! Hur kan man förstöra ett hus på det viset som är byggt 2002? Jag läste besiktningsprotokollet som låg på mäklarsidan. Det var inte nånting som klarade sig utan anmärkning. Känns som det är enklare o riva huset än att fixa till det!
Citera
2018-02-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foruejsonly
Haha, vafan! Hur kan man förstöra ett hus på det viset som är byggt 2002? Jag läste besiktningsprotokollet som låg på mäklarsidan. Det var inte nånting som klarade sig utan anmärkning. Känns som det är enklare o riva huset än att fixa till det!

Har man lyckats att få panelen att släppa så mycket att det är fukt i väggarna är det tyvärr enklast.

Som sagt. Jag ser inte ett enda rätt... Gräsmattan kanske var fin iofs?
Citera
2018-02-11, 19:49
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark2
Fin gammal kåk i Kalmar som blivit vitare än vitast. Säljaren köpte den för ett år sedan (för drygt 7 mille) och har byggt om och renoverat rubbet, har använts som kontor innan så det är inte han som renoverat bort det ursprungliga. Men dessa högblanka jävla marmorgolv får mig att vilja gå in och kräkas överallt.
Säljaren behöver nog få in stålar då hans lyxbilsfirma ryktas gå dåligt som fan.

Men man är inte klok om man betalar 15 mille för det där. Tomten är till hälften asfaltsparkering och har full insyn från alla håll.
http://www.pontuzlofgren.se/till-salu/beskrivning/CMVilla4MHI8ATMUT4NB9S0#bilder

Så här såg den alltså ut när den såldes för 7,75.
http://24kalmar.se/2016/06/09/anrik-lyxvilla-pa-svino-till-salu/

Hur många miljoner krävs för att återställa huset till svensk smak? Kan bli intressant att följa prisutvecklingen.
Citera
2018-02-11, 19:52
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persiljan
Det var mycket pengar för en skrubb.
Men man får bo där, om man vill och inte lider av nåt, utan att bygga om, eller?

Ser att det var ont om plats där man ska tillreda sin mat. En extra hurts har ställts bredvid, man får ju väga fördelen att få liite mera plats för bestick o sådant, med nackdelen att hurtsen inte fick plats utan att sticka ut i den smala gången.
Ser förresten ut som det är en glipa i parketten även här, en planka in från yttervägg i gången. ( fast inte lika illa som i katastrofen som diskuteras här också)

Sen kommer man till sovkabyssen, och där står sängen mot radiatorn. Det blir varm kudde det, eller kanske bättre skruva av värmen tror jag.

Det där är ett gammalt kontorshus som åtminstone delvis gjordes om till lägenheter för några år sen. Ingen av lägenheterna jag har sett i det huset har varit särskilt rolig, det känns som en mindre lyckad ombyggnation. Grejer som sängen mot radiatorn är garanterat en grej som de gjort för att få lägenheten att se lite större ut. Det är hjul på sängen, jag gissar att den brukar stå på något annat sätt där hela golvytan försvinner i princip, då tyckte säkert mäklaren/fotografen att det var skitsmart att trycka in sängen för att få rummet att se stort ut... Det sker en hel del konstigt på mäklarfoton.
Citera
2018-02-11, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det där är ett gammalt kontorshus som åtminstone delvis gjordes om till lägenheter för några år sen. Ingen av lägenheterna jag har sett i det huset har varit särskilt rolig, det känns som en mindre lyckad ombyggnation. Grejer som sängen mot radiatorn är garanterat en grej som de gjort för att få lägenheten att se lite större ut. Det är hjul på sängen, jag gissar att den brukar stå på något annat sätt där hela golvytan försvinner i princip, då tyckte säkert mäklaren/fotografen att det var skitsmart att trycka in sängen för att få rummet att se stort ut... Det sker en hel del konstigt på mäklarfoton.

Du har nog rätt. De har nog möblerat om lite, skåpet i sovkabyssen var ju fint och de ville nog låta det se lite rymligare ut med både skåp och säng. Och skivspelare

De skulle rullat iväg kökshurtsen ur bild, och på planlösningen i slutet av bildlistan har man de fasta skåpen i jämnkant med väggen, vilket ju inte stämmer.
Snedtak ser ut som riktiga väggar på samma ritning, undras om det så såg ut så på ritningen inför ombyggnationen också. Och så blev det så himla skuffigt i verkligheten. Förr bodde ev tjänstefolket så...
Citera
2018-02-11, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler

Hur många miljoner krävs för att återställa huset till svensk smak? Kan bli intressant att följa prisutvecklingen.

Så fult det blir när man doppar hela rasket i vitt. Men man kanske ska vara glad att de inte glaserat taket svart.
Det kanske inte skulle varit så dumt om man tagit råd av någon kunnig inför ommålning. Åtminstone utomhus där fler ser resultatet. Inne kan man ev få göra som man vill.
Citera
2018-02-12, 00:27
Medlem
Marken är inte värd 3,7 så vad tänkte mäklaren egentligen på, skiten är ett rivningsobjekt?

Citat:
Ursprungligen postat av Appendix
https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1812593

Så här går det när man försöker renovera själv och inte kan.

Om det är sådär synliga fel. Tänk då hur tätskikt, rördragning och el ser ut..
Kan bara föreställa mig en stackars hunsad fru som står bredvid "men gu vad duktig och händig du är Pelle".
Citera
2018-02-12, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler

Hemskt hur de har förstört huset. Varför har man tagit bort en underbar fiskbensparkett och ersatt med en extremt monoton högglansigt marmorgolv. Här har någon lagt ner flera miljoner i renovering och i mångt och mycket förstört huset. Oerhört sorgligt. Hoppas att säljaren går back flera miljoner på detta, något form av straff förtjänar hen.
Citera
2018-02-12, 09:09
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persiljan
Du har nog rätt. De har nog möblerat om lite, skåpet i sovkabyssen var ju fint och de ville nog låta det se lite rymligare ut med både skåp och säng. Och skivspelare

De skulle rullat iväg kökshurtsen ur bild, och på planlösningen i slutet av bildlistan har man de fasta skåpen i jämnkant med väggen, vilket ju inte stämmer.
Snedtak ser ut som riktiga väggar på samma ritning, undras om det så såg ut så på ritningen inför ombyggnationen också. Och så blev det så himla skuffigt i verkligheten. Förr bodde ev tjänstefolket så...

Problemet är väl att vad som helst går att sälja i Stockholm i dag. Det behöver inte vara bra, genomtänkt eller välplanerat. Det går ändå. På ett sätt kan jag känna att närförort är sjukast när det gäller sånt. Många är väldigt sugna på att bo i innerstan utan att egentligen ha råd, så där är det många som accepterar en låg standard för läget. Men att göra det i närförort är rätt galet, det kan inte vara jättesvårt att få tag på en normal etta eller liten tvåa för de pengarna och slippa trängsel och snedtak. Terrassen var väl det storta försäljningsargumentet, men då ska man veta att det inte är många meter till t-banespåret från den, sen kommer lite andra hus och sen har du Bergslagsvägen bakom dem. Så tystnad och fågelkvitter är nog inte riktigt det man hör där.

Citat:
Ursprungligen postat av USP89
Hemskt hur de har förstört huset. Varför har man tagit bort en underbar fiskbensparkett och ersatt med en extremt monoton högglansigt marmorgolv. Här har någon lagt ner flera miljoner i renovering och i mångt och mycket förstört huset. Oerhört sorgligt. Hoppas att säljaren går back flera miljoner på detta, något form av straff förtjänar hen.

Ja, väldigt ledsamt. Det var väl inte h optimalt på de äldre bilderna heller, men det fanns många sätt att varsamt renovera huset för att behålla värdena som redan fanns. Istället skövlade de allt...
Citera
2018-02-12, 12:03
Medlem
Foruejsonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Marken är inte värd 3,7 så vad tänkte mäklaren egentligen på, skiten är ett rivningsobjekt?

Jag får inte ihop det! Ett hus från 2002 i ett så gräsligt skick? Kan det vara så att ägaren byggt det själv? Alla saknade foder och halvfärdiga snickerier tyder på nån som tagit sig vatten över huvudet och längs resans gång tröttnat!

Förhoppningsvis har han insett när han sett det färdiga resutatet att bygga inte är hans grej

Blir nästan lite förbannad när jag ser bilderna! Hur kan man sälja nåt sånt här? Kolla in golvläggningen på övre toaletten som nån skrev: undrar hur det ser ut med tätskikt under kaklet?
Senast redigerad av Foruejsonly 2018-02-12 kl. 12:13.
Citera
2018-02-12, 13:18
Medlem
Bam.Bams avatar
Här är en mäklare som är fullständigt ute och cyklar med prissättning:

https://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-5rum-sodermalm-mariatorget-stockholms-kommun-ragvaldsgatan-16-13429577

Vindslägenhet på söder för över 160'/kvm. Otroligt ful, tråkig och opersonlig lägenhet, på en ful gata, dessutom med en extremt läskig hisslösning - tänk att fastna mellan hiss- och ytterdörren. Blir den där såld till det priset ska jag äta upp en hel hattaffär. Har man närme 30 millar att lägga på ett boende köper man nåt flottare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in