Citat:
Ursprungligen postat av
Mynicname
Som jag tolkar det så får man ett gratis valutakonton i EUR och GBG vilket är intressant. Vill man ha betalkort kostar det 70 GBG per månad. Dvs 1000 kr per år. Eller har jag fel?
Vilka är fördelarna med Revolut förutom möjlighet till valutakonton???
Har tittat på Ferratums hemsida och det står bara att man kan låna pengar på en väldans massa sätt. Om det nu är en bra bank som är överlägset bättre än de svenska aktörerna. Vad kan man göra för bra sparande hos dem?
Du menar nog pund, GBP? Ok jag visste inte att man fick konto i GBP också.
Det du menar med betalkort är Revolut Premium. Kostar 790kr/år vid helårskontrakt. Per månad kostar det cirka 10% mer.
Funkar bra med vanligt konto också, då kostar bara leveransen av själva kortet, 5 EUR.
Den viktiga skillnaden för mig är fria uttag per månad på 4000kr med premium jämfört med 2000kr annars.
Med premium har man också tillgång till handel med kryptovalutor, Bitcoin, Ether och Litecoin.
Tror Revolut snart är utgivare av sina egna kort. Borde snart finnas möjlighet att välja mellan Visa och Mastercard.
Revolut söker just nu om banklicens vilket är trevligt.
Edit: Kom på att med premium får man prioriterad support dygnet runt också. Så det kan absolut vara värt 790kr/år. Jämför vanligt bankkort från svensk bank, 250-300kr.
Haha, låter nog som en säljare från Revolut!
Edit 2: Premium kostar 6,99 GBP/månad. Årskontrakt kostar 14% mindre.