• 28 991 online
  • 1 171 466 medlemmar
  • 60 413 685 inlägg
  • 1
  • 2
2018-02-08, 11:14
Medlem
Bakom betalvägg men kanske finns på P4 Kalmar:

http://www.barometern.se/torsas/swed...-ner-i-torsas/

Swedbank lägger ner i Torsås. Kunder hänvisas till Kalmar.
Jag är väldigt nyfiken på varför någon vill ha Swedbank som huvudbank. Någon som har något att föra fram?

Edit: På P4 Kalmar:http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6881918
Senast redigerad av davidwatts 2018-02-08 kl. 11:18.
Citera
2018-02-08, 11:27
Medlem
Det är banken för nyanlända.

Vi andra väljer väl fritt.
Citera
2018-02-08, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är banken för nyanlända.

Vi andra väljer väl fritt.

Nordea då? Får inte några konto i Nordea också istället för Swedbank?
Citera
2018-02-08, 11:32
Medlem
Finns det några banker kvar? En bank har kontanter annars är det ingen bank utan bara ett kontor. Så dom bör inte få heta bank längre
Citera
2018-02-08, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Finns det några banker kvar? En bank har kontanter annars är det ingen bank utan bara ett kontor. Så dom bör inte få heta bank längre

Handelsbanken har fortfarande kontanter kvar på de flesta kontoren men dom minskar.
Citera
2018-02-08, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Nordea då? Får inte några konto i Nordea också istället för Swedbank?

Swedbank är alltid första bank, då banken administrerar de stora sociala utbetalningarna.
Citera
2018-02-08, 11:40
Avstängd
Mr.Swedens avatar
Torsås största attraktioner 2018 är varken den småskaliga industrin eller hönserierna utan landsvägen ner till hamnen i Bergkvara.

I Sverige finns idag endast en bank - Svenska Handelsbanken SHB. De arbetar med kontanter och har kontor. Anledningen är decentralicerad organisation där respektive kontor hanterar sina lokala kunder och bygger relationer.
Citera
2018-02-08, 11:42
Medlem
Cholas avatar
Intressant, läste precis att Swedbank även slår igen portarna på Lilla Edet. Även denna artikel bakom betalvägg. Jag har inte läst men förmodar att kunder hänvisas till Trollhättan, runt 2 mil bort.

http://www.ttela.se/nyheter/lilla-ed...-ner-1.5150110

Jag undrar varför någon har en fysisk bank överhuvudtaget nu för tiden. Servicen är precis lika usel som på nätet men den kostar mer.

Edit: en googling visar att även kontoren i Askersund, Laxå, Lessebo, Dorotea och Åsele bland andra, sjunger på sista versen
Senast redigerad av Chola 2018-02-08 kl. 11:50.
Citera
2018-02-08, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
I Sverige finns idag endast en bank - Svenska Handelsbanken SHB. De arbetar med kontanter och har kontor. Anledningen är decentralicerad organisation där respektive kontor hanterar sina lokala kunder och bygger relationer.

Håller med. Och på andra plats SEB som har bra service på nätet verkar det som.

Hade en fråga till SEB och kunde skriva in mitt nummer för att bli uppringd. Tog inte många sekunder innan dom ringde trots att det var mitt på dan.
Citera
2018-02-08, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chola
Intressant, läste precis att Swedbank även slår igen portarna på Lilla Edet. Även denna artikel bakom betalvägg. Jag har inte läst men förmodar att kunder hänvisas till Trollhättan, runt 2 mil bort.

http://www.ttela.se/nyheter/lilla-ed...-ner-1.5150110

Jag undrar varför någon har en fysisk bank överhuvudtaget nu för tiden. Servicen är precis lika usel som på nätet men den kostar mer.

Edit: en googling visar att även kontoren i Askersund, Laxå, Lessebo, Dorotea och Åsele bland andra, sjunger på sista versen

Swedbank stänger även kontoret i Töreboda.
Citera
2018-02-08, 14:38
Medlem
Det dom förbannade pengarna som bestämmer!
Hur jävla gnidna ska dom behöva bli när dom tjänar MILJARDER varje år på de förbannade utlåningsräntorna?!
Sen lämnat man inte ett skit på inlåningen!
Citera
2018-02-08, 14:46
Medlem
Konstigt, ingen som försvarat Swedbank än. Borde vara nån som iaf tycker deras internetbank är bra.
Själv tycker jag den är ett avskräde
Citera
  • 1
  • 2