2018-02-10, 18:28
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Aja positivt att härdsmältan kommer nu.

Finns bara en åtgärd nu. Rädda det som räddas kan. Snålspel året ut tills vi har 32 p, sen skeppa iväg både Kindlund och bluffen JJ. De har bägge satt sitt anseende på spel och har blivit brutalt synade nu, med tanke på det som har hänt under vintern.

Kanske kan vi också gå plus på någon eventuell försäljning av våra "häftiga och spännande" spelare, men så lär det knappast bli just nu.

Sen återstår det att klura ut varför det inte går att sätta ett spel och få ett tabellyft för klubben Hammarby. Tränare efter tränare och sportchef efter sportchef kommer och fallerar totalt. Sen typ 2006 har vi bara haft en säsong där vi haft en offensiv hållbar spelidé och det var 2014.

Det är så fullständigt jävla uselt utfall för en klubb med de förutsättningarna som Hammarby har att jag fan vill gå och gömma mig under en jävla sten i skogen. Det är fan så att man skäms....

Jag är förvånad om Kindlund, JJ och Billborn sitter kvar efter året. Visst är det bara försäsong men detta är katastrof så här långt. Hur det har hanterats innan försäsongen samt hur vi presterat under försäsongen.

Jag har sagt det redan när Michelsen fick sparken att jag tror att vi får kämpa för att stanna kvar i Allsvenskan i år.

Personligen bryr jag mig inte om offensivt spel. Jag vill att vi ska vinna matcher. Tyckte vi hade något under våren 2017 som var intressant. Nu kommer det istället bli ännu en nystart, eftersom jag räknar med att Billborn får sparken tämligen snabbt han också.

Det enda som är bra med att vara så negativ är att varje framsteg kommer kännas mycket bättre än det egentligen är.
2018-02-10, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pensionsraddare
Äsch, gaska upp dig lite nu. Ni kommer ju att få lyfta den mäktiga publikligatrofen som vanligt!

Förstår att du skrev ovan lite skämtsamt, men för att inflika ytterligare gravallvarlig pessimism om mitt lag tror jag inte alls att vi kommer ha högst publiksnitt om det här består. Vår underdog/"loser"mentalitet ska i förhållande till föreningens/bolagets nya målsättningar suddas ut successivt och det är förstås ett mantra som sätter sig i vår publik i kollektiv bemärkelse. Uteblir
de "förväntade" resultaten så kommer förr eller senare publikantalet minska drastiskt, var så säkra.

Det visar sig alltmer vara självklart att det var en stor brist på verklighetsförankring av Jansson och Kindlund när det uttalade målet om topplaceringar stod kvar trots omstrukturering i tränarrollen och brist på behövande spelarvärvningar. Detta förmodligen för att hålla "pöbeln" (publik och fans) i schack. Stort misstag då det kommer blåsa hårdare i spelarnas huvuden när liret inte stämmer i tävlingssammanhang. Med tävling räknar jag också in svenska cupen, och jag ser det som mycket, mycket osannolikt att vi ska ha någon realistisk chans till första platsen i gruppspelet där.

Slår domedagsprofetian in och vi i november konstaterar att vi inte spelar allsvensk fotboll 2019 så ser jag det som mest troligt att Hammarby Fotboll AB sätts i konkurs, med tanke på de spelarkostnader vi har idag. Usch och tvi.

För att lämna det dystopiska tankesättet: 2001 började ju också jävligt pissigt och slutade desto bättre.
Senast redigerad av damnyou 2018-02-10 kl. 18:45.
2018-02-10, 18:44
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag är förvånad om Kindlund, JJ och Billborn sitter kvar efter året. Visst är det bara försäsong men detta är katastrof så här långt. Hur det har hanterats innan försäsongen samt hur vi presterat under försäsongen.

Jag har sagt det redan när Michelsen fick sparken att jag tror att vi får kämpa för att stanna kvar i Allsvenskan i år.

Personligen bryr jag mig inte om offensivt spel. Jag vill att vi ska vinna matcher. Tyckte vi hade något under våren 2017 som var intressant. Nu kommer det istället bli ännu en nystart, eftersom jag räknar med att Billborn får sparken tämligen snabbt han också.

Det enda som är bra med att vara så negativ är att varje framsteg kommer kännas mycket bättre än det egentligen är.

Det är fan bara Bajen som klarar av att renovera en medelmåttig trupp, spetsa till den med stora "namn" för att sedan landa på en likvärdig plats, helt utan förbättrat spel.

Jag är inne på 2011-spåret, dvs värvning av stora "namn" som helt saknar kemi och som inte kompletterar varandra. Vips så kan det gå undan och helt plötsligt står man där i en bottenstrid, utan att förstå varför för "truppen är ju så bra".

Som sagt, det enda positiva med dagens match är att ledningen får väckarklockan om att det bara är överlevnad som gäller i år. Något annat klarar inte truppen av idag.
2018-02-10, 18:50
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Förstår att du skrev ovan lite skämtsamt, men för att inflika ytterligare gravallvarlig pessimism om mitt lag tror jag inte alls att vi kommer ha högst publiksnitt om det här består. Vår underdog/"loser"mentalitet ska i förhållande till föreningens/bolagets nya målsättningar suddas ut successivt och det är förstås ett mantra som sätter sig i vår publik i kollektiv bemärkelse. Uteblir
de "förväntade" resultaten så kommer förr eller senare publikantalet minska drastiskt, var så säkra.

Det visar sig alltmer vara självklart att det var en stor brist på verklighetsförankring av Jansson och Kindlund när det uttalade målet om topplaceringar stod kvar trots omstrukturering i tränarrollen och brist på behövande spelarvärvningar. Detta förmodligen för att hålla "pöbeln" (publik och fans) i schack. Stort misstag då det kommer blåsa hårdare i spelarnas huvuden när liret inte stämmer i tävlingssammanhang. Med tävling räknar jag också in svenska cupen, och jag ser det som mycket, mycket osannolikt att vi ska ha någon realistisk chans till första platsen i gruppspelet där.

Slår domedagsprofetian in och vi i november konstaterar att vi inte spelar allsvensk fotboll 2019 så ser jag det som mest troligt att Hammarby Fotboll AB sätts i konkurs, med tanke på de spelarkostnader vi har idag. Usch och tvi.

För att lämna det dystopiska tankesättet: 2001 började ju också jävligt pissigt och slutade desto bättre.

Problemet är ju att JJ pissar sig själv i nyllet om han värvar fler spelare och ifall Billborn måste spela "dödgrävarfotboll". För det var ju EXAKT det JM ville. Då hade man lika gärna kunnat behålla honom.
2018-02-10, 19:09
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Problemet är ju att JJ pissar sig själv i nyllet om han värvar fler spelare och ifall Billborn måste spela "dödgrävarfotboll". För det var ju EXAKT det JM ville. Då hade man lika gärna kunnat behålla honom.

Jag tyckjte så synd om Michelsen. Han var uppenbarligen värvad för att han kunde "göra mycket med lite" och för att han var bra på att coacha olika beroende på vilka vi möter. Så får han sparken för att han inte vill lira anfallsfotboll och för att han inte tror truppen är bra nog för det styrelsen vill. Ersätts av assisterande som nu presterat fruktansvärt på försäsongen. Visst, vi har inte sett bra ut någon försäsong sedan jag började följa Hammarby närmare (runt 2010, möjligt undantag 2014) men detta är det sämsta jag sett (och med den bästa trupp, spelare för spelare, vi haft). Galet!

Det kommer bli gallerskak!
2018-02-10, 20:03
Medlem
zurfarns avatar
Jag såg matchen. IK Frej-Bajen. Världshändelse att Bajen kommer ut till min hood. Har börjat snickra på en ny runsten. Men jag sitter där på läktaren i min Bajen-halsduk. Trots att jag har mycket känslor för mitt lokala lag.

Bajen äger bollen 90%. Spelar runt. Frej har ett betongsförsvar, bland det bästa jag sett. I första brände Frej 2 solklara chanser. Det kunde blivit 6-1. Lätt.

Vafan är det med Bajen? Hamad är teknisk såinihelvete, men bidrar noll. Junior och framförallt Borges visade lite tåga. Men sen var det blekt. Hallå Svendsen? Vill du lira fotboll, eller har du andra tankar?

Frej siktar på övre hälften i Superettan, enligt vissa. Jag håller med efter det jag såg idag.
2018-02-10, 22:59
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Hyfsat rull av Gif i dag mot Levanger, åtminstone i första halvlek, sämre i andra halvlek.

Tycker för många vill vara inblandade i speluppbyggnaden, fan ibland var vi 7 spelare framför deras mittfält, inlägg kommer och vi har 1(!) spelare i boxen mot deras 4-5...

Levanger låg främst lågt i sin 4-5-1.
Utnyttjande kanterna alldeles för dåligt när Levanger centrerade väldigt mycket, ibland hade vi inte ens någon på kanterna.

I snart mitten av februari spelar vi med en vänsterback som knappt är tillräckligt bra för allsvenskan som högerback, känns stabilt.

Positivt var den höga pressen och återerövringen som vi fått se nu på försäsongen.
Kombinationsspelet centralt var också fint att se men då måste vi även hota mer på kanterna annars blir det lättläst och lättare att försvara.

Batanero och Juanjo på mitten ser fina ut, med dem i mitten kommer vi även kunna spela med bollinnehav mot bättre lag.

Nyförvärvet vänsterbacken Samuel från segunda spelade upp sig i andra men hade en ganska tung första men kom nyss till laget så vi får väl se.

Vi spelade en mer 4-4-2 i dag än det vanliga 3-4-3.
Kim Skoglund hoppade in som mittfältare med några minuter kvar.
2018-02-10, 23:37
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Jag tyckjte så synd om Michelsen. Han var uppenbarligen värvad för att han kunde "göra mycket med lite" och för att han var bra på att coacha olika beroende på vilka vi möter. Så får han sparken för att han inte vill lira anfallsfotboll och för att han inte tror truppen är bra nog för det styrelsen vill. Ersätts av assisterande som nu presterat fruktansvärt på försäsongen. Visst, vi har inte sett bra ut någon försäsong sedan jag började följa Hammarby närmare (runt 2010, möjligt undantag 2014) men detta är det sämsta jag sett (och med den bästa trupp, spelare för spelare, vi haft). Galet!

Det kommer bli gallerskak!

Det värsta är spelarnas huvudlösa jävla uttalanden om "topp 5, topp 3 och guld". Även Tankovics uttalanden om att "göra kaos" och att "folk ska kyssa mina skor" är sån jävla skämskudde. Det är Magnus Perssons "djurgården ska spela som Bayern München" upphöjt till 10, ta mig fan Det och ett gäng andra uttalanden kommer bita oss i arslet i slutet av säsongen, och ett gäng gårdare och aikare kommer gotta sig i det rejält.
2018-02-10, 23:51
Medlem
Citat:
Visst, vi har inte sett bra ut någon försäsong sedan jag började följa Hammarby närmare (runt 2010, möjligt undantag 2014) men detta är det sämsta jag sett (och med den bästa trupp, spelare för spelare, vi haft). Galet!
Hur kommer det sig att du började följa Hammarby så sent? Inte fotbollsintresserad innan eller var du Bajare utan att vara insatt innan?

Ingen pik utan en genuin undran då det är relativt ovanligt och synnerligen en udda period att börja följa Bajen.
2018-02-11, 11:39
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Hur kommer det sig att du började följa Hammarby så sent? Inte fotbollsintresserad innan eller var du Bajare utan att vara insatt innan?

Ingen pik utan en genuin undran då det är relativt ovanligt och synnerligen en udda period att börja följa Bajen.

Jag växte upp med en far som var gnagare och vänner som var djurgårdare. Valde själv Hammarby mycket senare. På den tiden mycket för att välja något annat än andra runtomkring mig (kände bara en till person som höll på Bajen). Detta var någon gång i lågstadiet eller mellanstadiet. Men jag var aldrig insatt eller intresserad.

Ett par år i mitten/slutet av 90-talet tog min pappa med mig på några matcher. Derbyna mot AIK. Trots hans AIK-hjärta stod vi alltid i Bajenklacken. Men även då var jag nog inte insatt i tabellplaceringr och liknande.

Under tonåren var det mycket annat som var intressantare och roligare enligt mig och jag hade ingen koll på laget. Det var först 2009 som jag började gå på matcher eller följa laget. Detta sedan jag återupptagit kontakten med några äldre vänner som hade börjat gå på Bajenmatcher (som likt mig varit helt ointresserade förr, inte ens haft ett lag de höll på, men som hade börjat få ett intresse på äldre dar).

Så jag är Hammarbyare sedan 1993 eller så men bara intresserad sedan 2009.
2018-02-11, 12:49
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Jag växte upp med en far som var gnagare och vänner som var djurgårdare. Valde själv Hammarby mycket senare. På den tiden mycket för att välja något annat än andra runtomkring mig (kände bara en till person som höll på Bajen). Detta var någon gång i lågstadiet eller mellanstadiet. Men jag var aldrig insatt eller intresserad.

Ett par år i mitten/slutet av 90-talet tog min pappa med mig på några matcher. Derbyna mot AIK. Trots hans AIK-hjärta stod vi alltid i Bajenklacken. Men även då var jag nog inte insatt i tabellplaceringr och liknande.

Under tonåren var det mycket annat som var intressantare och roligare enligt mig och jag hade ingen koll på laget. Det var först 2009 som jag började gå på matcher eller följa laget. Detta sedan jag återupptagit kontakten med några äldre vänner som hade börjat gå på Bajenmatcher (som likt mig varit helt ointresserade förr, inte ens haft ett lag de höll på, men som hade börjat få ett intresse på äldre dar).

Så jag är Hammarbyare sedan 1993 eller så men bara intresserad sedan 2009.

Nu riskerar det här att tangera Supportertråden, men då är du alltså en direkt antites till gängse uppfattningen om Bajensupportern anno 2018. För alla som kollar och följer Bajen nu blev ju supportrar efter/under 2014, och merparten kommer från Dalarna. Det vet ju exakt alla om.

Hur tacklar gnagare och gårdare detta egentligen kan man ju fråga sig?
2018-02-11, 13:30
Medlem
Citat:
Nu riskerar det här att tangera Supportertråden, men då är du alltså en direkt antites till gängse uppfattningen om Bajensupportern anno 2018. För alla som kollar och följer Bajen nu blev ju supportrar efter/under 2014, och merparten kommer från Dalarna. Det vet ju exakt alla om.

Hur tacklar gnagare och gårdare detta egentligen kan man ju fråga sig?
Eh, att det finns undantag från alla regler?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in