Citat:
Ursprungligen postat av
TrogenHammarby
Jag kör samma metod i derbyn enda sedan vi gick upp i Allsvenskan. Har torskat några månadslöner på våra derbysegrar men vill tro att jag på så sätt varit delaktig i vårt fina derbyfacit.
Jag satte en månadshyra på dif i derbyt hösten 2016. Den offrade jag gladeligen med tanke på utfallet i den matchen.
Annars kan jag bara instämma i pessimismen ang mitt kära Bajen. Hur detta lag ska kunna utmana om Europa, fan än mindre komma på övre halvan, är bortom mitt förstånd med tanke på hur övriga lag har satsat och sett ut på försäsongen.
Vi har visat samma tendenser som under hösten, både i anfall och försvar, och det bådar verkligen inte gott. Än så länge har det verkligen inte varit några upp-sidor med att ha sparkat JM. Lägg till skador och skavanker på Wiland, Fenger, Sandberg, Jeppe Andersen och i viss mån Junior och det ser än dystrare ut (exakt de spelarna som inte får vara skadade typ...)
I dagsläget är vi mil ifrån MFF, aik och ÖFK. Håller även dif, Peking, ellos och Gbg som bättre och mer samspelta än oss.