2018-02-09, 17:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Marcus Rosengård 0 kr. Lite ojämnt inom truppen?
😉

Citat:
Teddy Bergqvist - Anfallare 291 276 kr
Behrang Safari - Försvarare 289 970 kr

Att Safari skulle ha mindre lön än Teddy, det är inte troligt.
Är det inte inkomst efter alla avdrag och 0 i inkomst är för att deklarationen inte kollad än.
2018-02-09, 18:35
Medlem
junkbords avatar
Segertåget fortsätter för blåvitt!
3 raka vinsten, nu tar vi SM-guld. Ingen Pardon!
2018-02-09, 18:40
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Marcus Rosengård 0 kr. Lite ojämnt inom truppen?
😉

Han spelar så klart gratis, en sann idealist.
2018-02-09, 18:57
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
+supporterdrev får styrelsen och några andra att sluta. Isakförsäljningen visade sig innehålla någon specialklausul som gör att pengarna är borta, monstertruckar på Friends gör att viktiga marcher spelas på någon obskyr plastmatta. Slutar med bråk på medlemsmöte och vinnarna lovar att de ska ena föreningen och satsa långsiktigt. Hybris inför 2019.

Drömmen!

Låter som en guldsäsong.

Citat:
Nyfiken på vilken årslön dina spelare hade....2016?

https://nyheter24.se/sport/895700-allsvenskan-lon-spelare

Denni Avdic - Anfallare 1 996 611 kr

...
...

...

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det är en helt annan fråga. Du borde förslagsvis ha formulerat dig diametralt annorlunda.

Mycket möjligt, har för mig att jag satt halvstressad på ett mycket tråkigt möte och skrev det via luren. Då blir det så.
2018-02-10, 06:55
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Nyfiken på vilken årslön dina spelare hade....2016?

https://nyheter24.se/sport/895700-allsvenskan-lon-spelare

Har vi inte lärt oss att det där är en bit ifrån vad spelarna tjänar från klubben ändå?
Det handlar ju om hur man har sina avtal skrivna etc, vissa har andra sidoinkomster etc.
2018-02-10, 10:12
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jag kör samma metod i derbyn enda sedan vi gick upp i Allsvenskan. Har torskat några månadslöner på våra derbysegrar men vill tro att jag på så sätt varit delaktig i vårt fina derbyfacit.

Jag satte en månadshyra på dif i derbyt hösten 2016. Den offrade jag gladeligen med tanke på utfallet i den matchen.

Annars kan jag bara instämma i pessimismen ang mitt kära Bajen. Hur detta lag ska kunna utmana om Europa, fan än mindre komma på övre halvan, är bortom mitt förstånd med tanke på hur övriga lag har satsat och sett ut på försäsongen.

Vi har visat samma tendenser som under hösten, både i anfall och försvar, och det bådar verkligen inte gott. Än så länge har det verkligen inte varit några upp-sidor med att ha sparkat JM. Lägg till skador och skavanker på Wiland, Fenger, Sandberg, Jeppe Andersen och i viss mån Junior och det ser än dystrare ut (exakt de spelarna som inte får vara skadade typ...)

I dagsläget är vi mil ifrån MFF, aik och ÖFK. Håller även dif, Peking, ellos och Gbg som bättre och mer samspelta än oss.
2018-02-10, 11:01
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Har vi inte lärt oss att det där är en bit ifrån vad spelarna tjänar från klubben ändå?
Det handlar ju om hur man har sina avtal skrivna etc, vissa har andra sidoinkomster etc.
Deklarerad inkomst är ett väldigt trubbigt instrumemt att använda för att försöka lista ut någons lön. I synnerhet när det gäller idrottare. Att folk inte lär sig. Dessutom släpar det efter såhär års.
2018-02-10, 16:05
Medlem
Blev bara tremålsförlust mot ett Frej som ändå får anses vara något av en stormakt i Superettan.
Guldet kan bli svårt att nå redan i år men svårt att se hur vi ska missa topp-3 placering i år.

2018-02-10, 16:36
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Blev bara tremålsförlust mot ett Frej som ändå får anses vara något av en stormakt i Superettan.
Guldet kan bli svårt att nå redan i år men svårt att se hur vi ska missa topp-3 placering i år.

På något sjukt sätt kommer ni ändå vinna flest derbyn.
2018-02-10, 17:01
Medlem
simonvps avatar
Aja positivt att härdsmältan kommer nu.

Finns bara en åtgärd nu. Rädda det som räddas kan. Snålspel året ut tills vi har 32 p, sen skeppa iväg både Kindlund och bluffen JJ. De har bägge satt sitt anseende på spel och har blivit brutalt synade nu, med tanke på det som har hänt under vintern.

Kanske kan vi också gå plus på någon eventuell försäljning av våra "häftiga och spännande" spelare, men så lär det knappast bli just nu.

Sen återstår det att klura ut varför det inte går att sätta ett spel och få ett tabellyft för klubben Hammarby. Tränare efter tränare och sportchef efter sportchef kommer och fallerar totalt. Sen typ 2006 har vi bara haft en säsong där vi haft en offensiv hållbar spelidé och det var 2014.

Det är så fullständigt jävla uselt utfall för en klubb med de förutsättningarna som Hammarby har att jag fan vill gå och gömma mig under en jävla sten i skogen. Det är fan så att man skäms....
2018-02-10, 17:02
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Ja, skjut mig med...Taktiskt utmanövrerade av storheten IK Frej...Hertzöga-nivå detta!
2018-02-10, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Aja positivt att härdsmältan kommer nu.

Finns bara en åtgärd nu. Rädda det som räddas kan. Snålspel året ut tills vi har 32 p, sen skeppa iväg både Kindlund och bluffen JJ. De har bägge satt sitt anseende på spel och har blivit brutalt synade nu, med tanke på det som har hänt under vintern.

Kanske kan vi också gå plus på någon eventuell försäljning av våra "häftiga och spännande" spelare, men så lär det knappast bli just nu.

Sen återstår det att klura ut varför det inte går att sätta ett spel och få ett tabellyft för klubben Hammarby. Tränare efter tränare och sportchef efter sportchef kommer och fallerar totalt. Sen typ 2006 har vi bara haft en säsong där vi haft en offensiv hållbar spelidé och det var 2014.

Det är så fullständigt jävla uselt utfall för en klubb med de förutsättningarna som Hammarby har att jag fan vill gå och gömma mig under en jävla sten i skogen. Det är fan så att man skäms....

Äsch, gaska upp dig lite nu. Ni kommer ju att få lyfta den mäktiga publikligatrofen som vanligt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in