Citat:
Ursprungligen postat av
Lillamig72
Alltså. Det är skrämmande hur mycket en del av er hatar svårt sjukt människor med ME. Finns tom personer som påstår sig vara läkare i den här tråden som hatar. Det gör mig riktigt ledsen. Är själv svårt sjuk. Men glad att jag inte är så hatisk som många av er är. Måste vara jobbigt att alltid vara så misstänksam och okärleksfull.
Hej!
Jag undrar vilka det är som hatar dem med ME, här?
Jag har inte läst något sånt.. däremot om dessa barn som blev mördade hade denna diagnosen eller inte, men det vet vi ju inte? Att de fick ett intyg från läkare att de inte orkade med skolan är inte det samma som en diagnos, typ ME. Däremot tycker jag att det är tragiskt att vissa här tycks tycka att detta är ett barmhärtighetsmord, vem bestämmer vad som är livskvalitet? Detta är ett obehagligt tankesätt hos några här, tyvärr förstår de inte ens hur obehagligt det är att tycka att det kan finnas vissa förmildrande skäl att avliva människor med sjukdomar som medför försämrad livskvalitet, som nazisterna gjorde med både fysiskt och psykiskt handikappade. Fruktansvärt! Detta är ett hemskt mord på oskyldiga barn, finns oerhört många barn där ute med värre handikapp som inte blir avlivade av sina föräldrar, tur nog. Tycker man barmhärtighetsmord om detta är man definitiv ute på hal is!