2018-02-08, 09:33
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Matchavgrande spelare klassas som "bra"? Gr om, hr rtt.

Ja bra var vl fel ord. Han var riktigt bra. Men ur ett historiskt perspektiv nr man ska ta ut ett All Star var han "bara" bra

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Pekka, Loob och J jnsson r lika sjlvklara som Sundin, Lidstrm och Sundin.

Jnsson gjorde 28 pong sin enda ssong i NHL Han kunde nog n upp i 40-50 pong, men inte en chans att han var p Loob, Sundin och Lidstrms niv. Lngt ifrn sjlvklar.

Pekka grym men Salo hade dominerat i SHL ocks. Skulle vl vara om han tog Lindbergh men ven en som Hedberg hade dominerat i SHL och var knappast ngot speciellt i NHL.

Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Var han fr dlig fr att f stanna, eller trivdes han inte dr och lngtade efter snus, salt lakrits och isterband?

Tippar p att det inte var vrt att spela borta i AHL p denna tiden. Man tjnade inget p hockeyn d och var inte alls som idag. Bttre att spela hemma i SHL d.

Mitt intryck av Sterner idag r att han r bitter. Han hvdar bestmd att han skulle dominera i NHL om han fick chansen p riktigt men ocks att han var frsta svensk i NHL. Men det stmmer inte d Bob Nystrm var frst.
Citera
2018-02-08, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja bra var vl fel ord. Han var riktigt bra. Men ur ett historiskt perspektiv nr man ska ta ut ett All Star var han "bara" bra

Jnsson gjorde 28 pong sin enda ssong i NHL Han kunde nog n upp i 40-50 pong, men inte en chans att han var p Loob, Sundin och Lidstrms niv. Lngt ifrn sjlvklar.

Pekka grym men Salo hade dominerat i SHL ocks. Skulle vl vara om han tog Lindbergh men ven en som Hedberg hade dominerat i SHL och var knappast ngot speciellt i NHL.

Tippar p att det inte var vrt att spela borta i AHL p denna tiden. Man tjnade inget p hockeyn d och var inte alls som idag. Bttre att spela hemma i SHL d.

Mitt intryck av Sterner idag r att han r bitter. Han hvdar bestmd att han skulle dominera i NHL om han fick chansen p riktigt men ocks att han var frsta svensk i NHL. Men det stmmer inte d Bob Nystrm var frst.
Tommy Salo var en riktig sopa vilket han visade i Modo och Frlunda. Jnsson stllde upp i OS och VM och var frgstark ven om NHL spelarna var med. Jnsson var topp noch i SHL och dess slutspel. Att en nmna Jnsson i samma mening som Salo r vidrigt. Salo r inte ens i nrheten av vad Jnsson gjort fr svensk hockey.
Att sedan ens jmnfr Salo med Pekka r frjvligt. Pekka var en vg mot Sovjet och en mstare i landslaget och i elitserien.
Salo kunde fr fan inte ens rdda en puck jvel i frn Vitryssland. Nej fy fan fr fr Salo. Enda han gjort r att rdda nn straff 94, slppa in en skit puck mot Vitryssland och vara klappkass i Modo och Frlunda.

Har du ens sett Lindbergh spela?
Citera
2018-02-08, 10:41
Avstngd
Citat:
Tommy Salo var en riktig sopa vilket han visade i Modo och Frlunda. Jnsson stllde upp i OS och VM och var frgstark ven om NHL spelarna var med. Jnsson var topp noch i SHL och dess slutspel. Att en nmna Jnsson i samma mening som Salo r vidrigt. Salo r inte ens i nrheten av vad Jnsson gjort fr svensk hockey.
Att sedan ens jmnfr Salo med Pekka r frjvligt. Pekka var en vg mot Sovjet och en mstare i landslaget och i elitserien.
Salo kunde fr fan inte ens rdda en puck jvel i frn Vitryssland. Nej fy fan fr fr Salo. Enda han gjort r att rdda nn straff 94, slppa in en skit puck mot Vitryssland och vara klappkass i Modo och Frlunda.

Solo spelade bara slutet p karriren i Modo och Frlunda.

Jnsson har aldrig bevisat att han kan prestera med de allra bsta p topp mer n i korta turneringar. Jnsson hade tex till VM 30 matcher mindre i benen under ssongen n NHL-spelarna.

jag har aldrig nmnt Jnsson i samma mening som Salo. Inte ens i samma stycke. Men som vanligt vill du bara provocera.

Du kommer heller inte ifrn att Salo var riktigt bra ett par r och r den mlvakt som r svensk som sttt nst mest matcher i NHL.

Jag har sett klipp, hrt och sett priserna Lindbergh vann. Det rcker.
Citera
2018-02-08, 11:29
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ja hur skulle ni forma Sveriges All-Star team genom tiderna?

Kriterier:
Laget ska mta andra lnders All-Star och kan behva checkinglines.
Laget ska funka ihop s bra som mjligt.
Spelarna ska jmfras med sin tid.

Mitt lag:

H.Lundqvist, T.Salo, P.Lindbergh

Nicklas Lidstrm - Mattias hlund
Mattias Norstrm - Brje Salming
Niklas Hjalmarsson - Ulf Samuelsson
Fredrik Olausson - Erik Karlsson

Mats Nslund - Mats Sundin - Markus Nslund
Peter Forsberg - Kent Nilsson - Hkan Loob
Henrik Zetterberg - Nicklas Bckstrm - Daniel Alfredsson
Daniel Sedin - Henrik Sedin - Tomas Sandstrm
Tomas Holmstrm, Thomas Steen

Inga spelare frn tidigare n 80-talet(frutom Salming) och d ska de nd jmfras med sin tid. Och sen ingen Reideborn. Du mste ha glmt honom.
Citera
2018-02-08, 11:39
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Inga spelare frn tidigare n 80-talet(frutom Salming) och d ska de nd jmfras med sin tid. Och sen ingen Reideborn. Du mste ha glmt honom.

Ja det blir lite svrt att sl sig in hr enligt mig om man inte presterat i NHL.

Jmfrs med sin tid r upp till var och en att tolka. Jag frstr om man har med spelare frn 60 och 70-talet. Jag valde dock inte att ha med ngra. Menade mest med det att tex Salming i dagens hockey hade ftt svrt att platsa i SHL. Men sjlvklart ska han vara med i laget.

Reideborn har jag hrt var grym. Konkurrensen r hrd. Vi har ju ven Honken.
Citera
2018-02-08, 14:00
Bannlyst
Markus Nslund - Peter Forsberg - Mikael Renberg
Henrik Zetterberg - Mats Sundin - Daniel Alfredsson
Daniel Sedin - Henrik Sedin - Alexander Steen
Johan Franzen - Nicklas Bckstrm - Filip Forsberg

Nicklas Lidstrm - Mattias hlund
Niklas Kronwall - Erik Karlsson
Victor Hedman - Kenny Jnsson

Henrik Lundqvist
Tommy Salo

Det hr duger gott. Tror inte ngra spelare frn tidigare generationer kan slss sig in i detta lag.
Citera
2018-02-08, 15:27
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Var han fr dlig fr att f stanna, eller trivdes han inte dr och lngtade efter snus, salt lakrits och isterband?

Jag minns inte utfrligt vad han sa, mer n att han hade kontrakt ver en ssong till, men ville inte stanna kvar i NHL.
Citera
2018-02-08, 16:24
Medlem
Citat:
Solo spelade bara slutet p karriren i Modo och Frlunda.

Jnsson har aldrig bevisat att han kan prestera med de allra bsta p topp mer n i korta turneringar. Jnsson hade tex till VM 30 matcher mindre i benen under ssongen n NHL-spelarna.

jag har aldrig nmnt Jnsson i samma mening som Salo. Inte ens i samma stycke. Men som vanligt vill du bara provocera.

Du kommer heller inte ifrn att Salo var riktigt bra ett par r och r den mlvakt som r svensk som sttt nst mest matcher i NHL.

Jag har sett klipp, hrt och sett priserna Lindbergh vann. Det rcker.
Jag skulle till oc med stta in spelare som tex Masken och Sigge. Dessa spelare har gjort mer fr landslaget n vad mnga andra namn som har nmnts. Vi kan tex ta Rundqvist ocks.
Citera
2018-02-10, 08:06
Medlem
Politrickss avatar
Citat:

r du sker p det?
Citera
2018-02-10, 13:52
Medlem
Bartman777s avatar
Sterner gjorde NHL-debut ssongen 1964-65.
Bob Nystrom 1972-73.
Citera
2018-02-10, 18:51
Bannlyst
Citat:

Du r ju helt otrolig. Du dmer allts hela Salos karrir fr ett misstag mot vitryssland och vad han gjorde i Modo och Frlunda p lderns hst.

Salo var en given frstamlvakt i NHL i 9 rs tid. Bde fr Edmonton och Islanders. Han hade bra stats varje ssong och blev framrstad som Edmontons viktigaste spelare 2 gnger. Salo har dessutom gjort mycket bra ifrn sig i mnga Vm, Os och World Cup. Efter Lundqvist r Salo den bsta mlvakten vi ftt fram, det rder det ingen som helst tvekan om.

Pekka var fr dlig fr att spela i NHL.
Citera
2018-02-10, 18:54
Bannlyst
Citat:
Pekka, Loob och J jnsson r lika sjlvklara som Sundin, Lidstrm och Sundin.

J.Jnsson var inte ens bttre n Marcus Nilson, Samuel Phlsson etc. Att nmna J.Jnsson i samma andetag som Sundin r ju helt sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in