2018-02-10, 16:50
Medlem
hehehos avatar
viktigt bild ang ljudet av smällare på avstånd som Lisbeth pratade om

(och skulle inte anna sett detta isf en bara gubbe som föll)

http://sv.tinypic.com/r/fu5e69/9

http://sv.tinypic.com/r/284iab/9

http://sv.tinypic.com/r/14jykqu/9
Senast redigerad av heheho 2018-02-10 kl. 17:13.
Citera
2018-02-10, 17:12
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Jag har själv jobbat som uttalad anti-kommunist men eftersom jag är en kronisk motfallskärring måste jag skriva så här.

Icke-demokrati har slaktat minst 890 miljoner människor (oräknat kommissar). Uttalade anti-kommunister har främst stött diktaturer (går inte att blunda för det) vi är därför skyldiga att vara anti-anti-kommunister det är vi skyldiga den 890 miljoner offren.

USA har dödat 30 miljorner människor i onödan sedan andra världskriget.
https://www.globalresearch.ca/us-has-killed-more-than-20-million-people-in-37-victim-nations-since-world-war-ii/5492051
(((jaja, det finns mycke att säga om globalresearch men det finns en del poänger i de fakta de framför här.)))

och ja, jag var en ivrig usa-på-hejare i min ungdom, men e man motfalls så e man

Sen bryr sig väl inte en ihjältorterad människa så mycket om han åtföljs av 1 miljon eller 2 miljoner lika dana fall.

Kommunist är väl ett utslitet ord där den ekonomiska segraren fått skriva historia och definiera ordet. Det är lika innehållslöst och polemiskt som patriot eller frihetskämpe.
Enligt en del definitioner av kommunist som cirkulerade på 1800talet är vi nog kommunister de flesta i sverige.

Om ledarskapet hatade befolkningen, nja , det är väl lite kategoriskt, kanske fanns det de som hatade, det fanns absolut de som ville befolkningens bästa, ingen var väl förresten lika galen som idi amin som väst stödde osv, tja det skulle va Mao då, inte ens stalin platsar i det bisarrhetmästerskapet.
Makt korrumperar och gör folk galna. Politiker och bjöjor bör bytas ofta och av samma skäl...

Äh, nu har jag provocerat nog för idag dags att ta en kopp kaffe och vakna, bara de resturangbesök i Moskva med korslagda brända kycklingklubbor serverade av oförskämda babushkor, är skäl nog att hata kommunismen.
Med andra ord du har väl rätt, men allt kan nyanseras.

Globalresearch menar , menar du allvar. En sida full av NWO smörja. På en så låg nivå att den knappt är kommenterbar. Artikeln du skickar är ett bra exempel. Här anklagas USA för att ha startat Koreakriget när det var Stalin som i sin berusning över atombomben triggade Kim kl Sung att gå till attack. Sedan skriver dom att USA lurade Sovjet att attackera Afghanistan. Precis som herdarna i de afghanska bergen skulle utgjort ett hot mot Sovjet. Och sedan håller det på i samma stil. Attacker på väst och Israel medan man besjunger blodbesudlade diktaturers lov.

Stalins hat mot den egna befolkningen är väl dokumenterat . Svälten i Ukraina 32-33 var organiserad från politbyråns sida och fyra miljoner svalt ihjäl , kannibalismen bredde ut sig.

Arkadij Vaksberg har beskrivit en ordväxling mellan Stalins bödel Lazar Kaganovitj och en lokal partifunktionär som förfärat kommenterar massvälten och tvångskollektiviseringen med orden "Men hos oss har man börjat äta människor"
-Passar vi oss inte kanske både du och jag blir uppätna var , järn-Lazars svar .
Citera
2018-02-10, 17:13
Medlem
FurirRevaers avatar
Finns ju en klassiker med konstapeln som tog för vana att leda berusade över i nästa vaktdistrikt... Lättja och bekvämlighet finns alltid som variabel i pusslet.
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Det du skriver är alltför lätt att glömma i en konspirstionstråd och lathet finns alltid med i mänskligt beteende.

Leif GW Persson trycker ofta på detta och Sjöwall/Wahlöö har odödliggjort polisiär lathet med sina karaktärer Kristiansson&Kvant
Citera
2018-02-10, 17:25
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Globalresearch menar , menar du allvar. En sida full av NWO smörja. På en så låg nivå att den knappt är kommenterbar. Artikeln du skickar är ett bra exempel. Här anklagas USA för att ha startat Koreakriget när det var Stalin som i sin berusning över atombomben triggade Kim kl Sung att gå till attack. Sedan skriver dom att USA lurade Sovjet att attackera Afghanistan. Precis som herdarna i de afghanska bergen skulle utgjort ett hot mot Sovjet. Och sedan håller det på i samma stil. Attacker på väst och Israel medan man besjunger blodbesudlade diktaturers lov.

Stalins hat mot den egna befolkningen är väl dokumenterat . Svälten i Ukraina 32-33 var organiserad från politbyråns sida och fyra miljoner svalt ihjäl , kannibalismen bredde ut sig.

Arkadij Vaksberg har beskrivit en ordväxling mellan Stalins bödel Lazar Kaganovitj och en lokal partifunktionär som förfärat kommenterar massvälten och tvångskollektiviseringen med orden "Men hos oss har man börjat äta människor"
-Passar vi oss inte kanske både du och jag blir uppätna var , järn-Lazars svar .

*Ja, ja jag var väl lite grinig innan morgonkaffet, det finns olika berättelser även om hur koreakriget startade där det bara i nordvietnam dog 1 mille sen dog 2 mille soldater i korea+kina, mycke folkrättsbrott på båda sidor men ääääsch globalresearch va å ta i, men det räcker med att läsa några böcker om operation phoenix i vietnam för att förstå att värden inte är svart eller vit (gör det det,man blir inte densamma efteråt) med globalresearch.com sätter vi på provokations-lördagsmorgons-humör-kontot vi tar detta i stället https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_war_crimes och denna http://www.worldfuturefund.org/Reports/Imperialism/usmurder.html BTW gillar mycket med USA och har många vänner där, men man borde vara mer på barikaderna mot kompisar man stött, typ att sitta och sippa brandy i new york när mannen framför mig är ansvarig för att en oskyldig skolflicka just då torteras till döds av SAVAK och skriver med sitt blod "det måste ändå vara guds vilja" på cellväggen innan hon dör.

Stalin skulle jag aldrig försvara, han var en riktig folkmördare, har inget gott att säga om honom, inte riktigt lika skruvad som mao eller idi dock (vilket gör hans brott värre om han var klarare i huvudet). Holodomors fasor hyser jag inte det minsta tvivel om. Min enda kritik är möjligtvis att namnet låter som om det var hämtat ur harry potter.

På CIA sitter många gubbar som är otroligt stolta över att de triggade Sovjet att gå in i afghanistan... det är vad CIA själva tror, jag är inte tillräckligt insatt i just detta dock, men förstår att operationen CIA hade i afghanistan var gigantisk, en investerare till ett av mina företag i USA jobbade för CIA och DEA (!) med att provocera sovjet i afganlandet och har berättat några historier, (han var typen som skulle visa sitt kavajhölser i tid och otid) men här finns också mycket öppen kunskap minns jag.

Sen är ju artikeln inte från början från global research utan popularrestistance.org
https://www.popularresistance.org/us-has-killed-more-than-20-million-in-37-nations-since-wwii/
global research bara tagit in den 2 år senare
popularresistance verkar ganska seriösa i en snabbkoll, men förstås en bit åt det "liberala" hållet.

ja vi får passa oss, jag vill inte sluta på matbordet hoppas det blir med stövlarna på, i sovjet finns det affischer bevarade från den tiden som uppmanar till att inte äta barn, 2500 personer dömdes som kannibaler,
Senast redigerad av heheho 2018-02-10 kl. 18:23.
Citera
2018-02-10, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag skulle inte bli förvånad om det finns ett samband med mordet på Palme och Algernons död.

"Krigsmateriel-inspektören Carl Algernon blev mördad för att han visste för mycket.

Det skriver Björn Molin som var handelsminister vid tiden för Bofors illegala vapenaffärer.

Enligt honom var polisen av samma åsikt."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10317045.ab
Det är väl det spåret som inte han några direkt svagheter.
Motivet skulle kunna vara att Regeringen Palme blivit för djupt insyltad i vapensmugglingarna.
Efter Ingvar Bratt och svenska freds avslöjanden fick både Bofors och regeringen strålkastarljuset riktat mot sig.
Palmes internationella rykte som fredsängel började bli skamfilat. Att via genvägar sälja vapen till några av världens fattigaste länder gick inte riktigt i linje med vad han stod för utåt.
Samtidigt kände han ett ansvar för svensk exportindustri, och Bofors överlevnad stod och föll med exporten. Efter att svenska försvaret bantat ner sina beställningar måste de kompensera.
Både regeringen och krigsmaterialinspektionen var väl medvetna om vad som pågick. Utöver detta den stora mutskandalen med haubits 77 till Indien. Ponera att Palme i något läge fått kalla fötter. Han satt på dubbla stolar och måste välja. Den politiska makten och stitt eget internationella anseende i den ena vågskålen, och lojaliteten med Bofors och svensk exportindustri den andra.
Vad hade rimligtvis kunnat hända om han valde fel?
Var det just det som hände?
Citera
2018-02-10, 18:28
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Det är väl det spåret som inte han några direkt svagheter.
Motivet skulle kunna vara att Regeringen Palme blivit för djupt insyltad i vapensmugglingarna.
Efter Ingvar Bratt och svenska freds avslöjanden fick både Bofors och regeringen strålkastarljuset riktat mot sig.
Palmes internationella rykte som fredsängel började bli skamfilat. Att via genvägar sälja vapen till några av världens fattigaste länder gick inte riktigt i linje med vad han stod för utåt.
Samtidigt kände han ett ansvar för svensk exportindustri, och Bofors överlevnad stod och föll med exporten. Efter att svenska försvaret bantat ner sina beställningar måste de kompensera.
Både regeringen och krigsmaterialinspektionen var väl medvetna om vad som pågick. Utöver detta den stora mutskandalen med haubits 77 till Indien. Ponera att Palme i något läge fått kalla fötter. Han satt på dubbla stolar och måste välja. Den politiska makten och stitt eget internationella anseende i den ena vågskålen, och lojaliteten med Bofors och svensk exportindustri den andra.
Vad hade rimligtvis kunnat hända om han valde fel?
Var det just det som hände?

I någon av det jag nyligen läste och postade stod det att palme i sin medlarroll skulle vara ansvarig för att stoppa vapenexport till båda krigförande parter iran och irak, inge bra då att sitta å skriva på papper om vapen export till just dessa länder via bedrägliga omvägar.
Senast redigerad av heheho 2018-02-10 kl. 18:31.
Citera
2018-02-10, 18:39
Medlem
Citat:
I någon av det jag nyligen läste och postade stod det att palme i sin medlarroll skulle vara ansvarig för att stoppa vapenexport till båda krigförande parter iran och irak, inge bra då att sitta å skriva på papper om vapen export till just dessa länder via bedrägliga omvägar.
Det blir lite schizofrent...
Har för mig att det var Bofors dåvarande VD Martin Ardbo som skrev i sin dagbok ungefär att: ”om Palmes inblandning blir känd kommer regeringen att falla”
Citera
2018-02-10, 18:42
Medlem
hehehos avatar
oj någon har redan begärt bort min mynningsflammebild, publicerar den därför från säkrare ställe:

https://drive.google.com/file/d/1RX-nxH8y75CLQgfoDl6nqLJGmYUDLyvC/view?usp=sharing

http://necrometrics.com/20c1m.htm#Vietnam
Senast redigerad av heheho 2018-02-10 kl. 19:01.
Citera
2018-02-10, 19:22
Medlem
Citat:
oj någon har redan begärt bort min mynningsflammebild, publicerar den därför från säkrare ställe:

https://drive.google.com/file/d/1RX-nxH8y75CLQgfoDl6nqLJGmYUDLyvC/view?usp=sharing

http://necrometrics.com/20c1m.htm#Vietnam

En reflektion då jag ser tvåhandsfattning i "din" bild. Om jag inte minns fel så sägs det att GM tog tag i Palmes "axel". Jag har själv bara skjutit med den gamla M07an men jag antar att du med den bakgrund du påskiner skjutit revolver och kan upplysa oss andra om hur det skulle vara att avfyra två snabba skott tillämpat med enhandsfattning under de omständigheter som rådde. Första träff är uppenbart sannolikt men vad säger du om ett andra skott, förslagsvis mot LP?

Lite OT angående Stalin och Vietnam. Jag talade med en pensionerad amerikansk officer som tjänstgjort som team leader för LRP i Vietnam. Hans uppfattning var att USA efter WWII inte skulle klara ett tvåfrontskrig i Asien och Europa och med USSRs 80 divisioner i Östeuropa redo för marschorder mot Paris efter WWII vore förlust i Vietnam och dominoteorin något USA inte kunde kosta på sig. Hellre 50 000 döda amerikaner än tvåfrontskrig.
Citera
2018-02-10, 19:41
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Bild på Leif Svensson och piket 3230:

https://scontent.farn1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/1094713_10153270156040158_1147965379_o.jpg?oh=e742 ee186d70f6fa084969feaac0d33f&oe=5B187439

Vem är den namnlöse som spökar på bilden, vars ben inte syns?

Ringarna stämmer inte. Den långe till höger om Leif Svensson är Jan Hermansson och till höger om honom ser vi Peter Wikström. Minns i nuläget inte vad han längst ut till höger heter, men det myntet kanske trillar ner vad det lider.
Citera
2018-02-10, 19:42
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Om 3230 kom från Kungsgatan vad var det då för piket som ambulansen såg korsa Kungsgatan på Sveavägen? Fanns det två 3230 denna kväll?

Hittade detta.

Utskrift från intervju av Jarl Alfredius med PN och CE

http://runeberg.org/palmenytt/1996/0072.html

CE ser 3230 komma från Sergels torg och kör igenom korsningen Sveavägen/Kungsgatan där 951 står
Citera
2018-02-10, 19:53
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Stämmer, fick hjärnsläpp. Däremot är SS dömd för att ha sexutnyttjat en ung missbrukande kvinna.

I domen står att Stefan Svensson sexutnyttjat två flickor och en pojke. Han är en mycket obehaglig kvinnoplågande skitstövel av stora mått. Hösten -86 plockade han rättsvidrigt ut nazzepolaren knäcke-Calle Lundström rättsvidrigt ur finkan. Däremot var han i Norrbotten i samband med en repövning vid tiden för MOP och därmed knappast inblandad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in