2018-02-10, 15:53
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Assad fuckade grovt med Israel genom att skjuta ned ett IAF-plan. Nu när han fått smaka på konsekvenserna tror jag inte han kommer våga begå samma misstag igen.

Vilket innebär att det är fritt fram för Israel att fortsätta bomba vapenleveranser till Hizbollah-terroristerna.

Nedskjutningen var ett resultat av det att Israel kränk Syriens luftrum oändligt med gånger samt gett stöd åt moderata Jihadister. Detta blev svaret på Israels expansionistiska nationalism (zionism). Enda anledningen till att denna Apartheidregim fortfarande existerar beror på USA, men snart så faller också den regimen.

Hezbollah är en direkt effekt av Israels misshandel av araber sedan 1948, så att hela Mellanöstern förutom Saudi hatar denna skitstat är bara deras egna fel, ingen annans.

Ju mer Israel bombar SAA, desto mer är det fritt fram för Ryssland att fortsätta leverera missiler. Vill de fortsätta flyga, be my fucking guest! USA o Co kommer att betala grovt efter att Assad går ut segrande.
Citera
2018-02-10, 15:53
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Tror du verkligen Assad kommer våga skjuta ner ett till israeliskt stridsflygplan efter Israels svar idag? Han är väl ingen idiot...
Jag tror att Assad ser fram emot det! Han har rätten på sin sida.
Det är konstigt att varje dialog med en sionist leder till att allt blir uppochnedvänt. Rena skymningslandet...
Citera
2018-02-10, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RenRasigArie
Hur kan piloterna skjutas ner på syrisk mark och tagits hand om sina egna? Har man haft israeliska soldater på syrisk mark?

Skulle tro de blev träffade över Syriskt luftrum sedan styrde planet så det kraschade på Israeliskt kontrollerat område
Citera
2018-02-10, 15:55
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Så du tror inte att tolv sönderbombande baser på bara några timmar är tillräckligt avskräckande? Du underskattar Assads intelligens och ovilja att begå självmord...
Och du underskattar den oro som nu kommer att infinna sig hos IAF varje gång de tänker utföra en räd.
Citera
2018-02-10, 15:56
Medlem
Memestars avatar
Härmed har trådens pro-Assadaktivister fått mig att betvivla konung Assad IIs intelligens. Jag ändrar mig, det finns faktiskt en viss sannolikhet att han bestämmer sig för att begå självmord genom att anfalla Israel igen.
Citera
2018-02-10, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag tror att Assad ser fram emot det! Han har rätten på sin sida.
Det är konstigt att varje dialog med en sionist leder till att allt blir uppochnedvänt. Rena skymningslandet...

Kan inte tänka mig att Assad ser fram emot att ge den militärt överlägsne motståndaren ett svepskäl för att bomba sönder infrastrukturen än mer.

Assad har spelat sin roll bra och han kommer tala tufft offentligt men vet att han inte har så många kort att spela mot Israel, om inte Ryssland av någon anledning skulle svänga helt i sin hållning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Skulle tro de blev träffade över Syriskt luftrum sedan styrde planet så det kraschade på Israeliskt kontrollerat område
Planet ska ha skjutits ner i närheten av Damaskus, så det du skriver är omöjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Att Assad inte erkänns gör inte att en annan grupp blir legitim. Så du har inget som du kan backa upp ditt påstående med mao.
Dessa länder erkänner samtidigt regeringen i exil som det legitima. Då utgår man från det här när man ”kränker” Syriens luftrum eller är där ”olagligt”.
Citera
2018-02-10, 15:59
Medlem
Citat:
Härmed har trådens pro-Assadaktivister fått mig att betvivla konung Assad IIs intelligens. Jag ändrar mig, det finns faktiskt en viss sannolikhet att han bestämmer sig för att begå självmord genom att anfalla Israel igen.

Som tur är så har Assad själv en rätt intelligent och sansad hållning i detta fall, bara att se genom åren hur han har hanterat samma situationer om och om igen.

Han kommer aldrig riskera sin framtid med en direkt konfrontation med Israel
Citera
2018-02-10, 16:00
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och du underskattar den oro som nu kommer att infinna sig hos IAF varje gång de tänker utföra en räd.
Israel har några av världens mest erfarna stridspiloter. Det är klart att de är medvetna om riskerna, men bestämmer sig för att patriotism kommer före. Dessutom överlevde ju båda piloterna och det är osannolikt (men ändå möjligt, som du har övertygat mig om) att Assad kommer begå självmord genom att skjuta nere ett till plan.
Citera
2018-02-10, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RenRasigArie
Planet ska ha skjutits ner i närheten av Damaskus, så det du skriver är omöjligt.

Då bilder visar att planet kraschade på golanhöjderna räcker inte som bevis för dig?

https://twitter.com/BarzanSadiq/status/962200823924248576

https://twitter.com/LTCPeterLerner/status/962234076605353984
Citera
2018-02-10, 16:04
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Nedskjutningen var ett resultat av det att Israel kränk Syriens luftrum oändligt med gånger samt gett stöd åt moderata Jihadister. Detta blev svaret på Israels expansionistiska nationalism (zionism). Enda anledningen till att denna Apartheidregim fortfarande existerar beror på USA, men snart så faller också den regimen.

Hezbollah är en direkt effekt av Israels misshandel av araber sedan 1948, så att hela Mellanöstern förutom Saudi hatar denna skitstat är bara deras egna fel, ingen annans.

Ju mer Israel bombar SAA, desto mer är det fritt fram för Ryssland att fortsätta leverera missiler. Vill de fortsätta flyga, be my fucking guest! USA o Co kommer att betala grovt efter att Assad går ut segrande.
Ok fine, du har övertygat mig. Det finns en viss sannolikhet Assad är självmordsbengäen.

Angående ditt påstående om att Israel diskriminerar mot araber: https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DocNttZV4G_0&ved=0ahUKEwiv0YSzz5vZAhUIj ywKHWoYCJEQwqsBCB8wAA&usg=AOvVaw0UXDRfiNp88wVqZA_h sjjk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in