2018-02-10, 15:38
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Meddelandet till Bibi är tydligt: Vi kan skjuta ner era F16. Det blir nog lite darrigt nu med piloterna varje gång de passerar Syriens gräns tror jag. Inte bra för stridsmoralen.
Hmm, är det därför Israel omedelbart svarade med att skicka in fler stridsflygplan och bomba 12 baser efter att IAF-piloterna skadades?
Citera
2018-02-10, 15:41
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
FN har bestämt att regeringen i exil är det legitima regeringen i Syrien, kolla upp det!
SIG menar du? Näe, det har de inte.
Citera
2018-02-10, 15:42
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Yeah, bara det att Syrien "fuckade" aldrig med Israel, tvärtom. Zionisterna tror att de kan flyga och kränka det Syriska luftrummet hursom. Nu fick de smaka på missil, och fler smakprov blir det. Ryssland levererar nog gärna fler S-200. Assad har Israel/Saudi/USA/Turkiet-trions horn i sina händer, nu är det bara dags att slita av dessa med roten!

You can't Mossad the Assad!
Assad fuckade grovt med Israel genom att skjuta ned ett IAF-plan. Nu när han fått smaka på konsekvenserna tror jag inte han kommer våga begå samma misstag igen.

Vilket innebär att det är fritt fram för Israel att fortsätta bomba vapenleveranser till Hizbollah-terroristerna.
Citera
2018-02-10, 15:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Hmm, är det därför Israel omedelbart svarade med att skicka in fler stridsflygplan och bomba 12 baser efter att IAF-piloterna skadades?
Ja, precis. Från och med nu så blir det nog väldigt jobbigt att med ett ensamt plan smyga sig på Syrien. Speciellt nattetid.
Citera
2018-02-10, 15:45
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ja, precis. Från och med nu så blir det nog väldigt jobbigt att med ett ensamt plan smyga sig på Syrien. Speciellt nattetid.
Tror du verkligen Assad kommer våga skjuta ner ett till israeliskt stridsflygplan efter Israels svar idag? Han är väl ingen idiot...
Citera
2018-02-10, 15:48
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Tror du verkligen Assad kommer våga skjuta ner ett till israeliskt stridsflygplan efter Israels svar idag? Han är väl ingen idiot...
Det tror jag och inte bara det, han framstår också som hjälte bland alla arabledare.
Citera
2018-02-10, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Kan du ge mig en länk på detta?
Du får kolla upp det, minst 20 FN-länder däribland Storbritannien, Tyskland, Frankrike, USA, Norge och Danmark har bestämt att Assad bestämmer inte över syriska folket.
Citera
2018-02-10, 15:49
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Det har du rätt i.
Huruvida man ska benämna islamska staten har debatteras flitigt.
I min omgivning benäms dom "dawla islamiya".
Du får gärna särskilja moderata grupperingar.
Det välkomnas.
Dawla islamiya är terrorister, inget annat.
Jag tar avstånd från terrorgrupper.

Om du kan arabiska borde du veta att isil, isis är direkt översatt från al-Dawla al-Islamiya fil ’Iraq wal-Sham.
Jag vet det, men det finns en anledningen till varför man endast uttalar förkortningarna och inte vad de står för.
Citera
2018-02-10, 15:50
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Det tror jag och inte bara det, han framstår också som hjälte bland alla arabledare.
Så du tror inte att tolv sönderbombande baser på bara några timmar är tillräckligt avskräckande? Du underskattar Assads intelligens och ovilja att begå självmord...
Citera
2018-02-10, 15:50
Medlem
Citat:
Du får kolla upp det, minst 20 FN-länder däribland Storbritannien, Tyskland, Frankrike, USA, Norge och Danmark har bestämt att Assad bestämmer inte över syriska folket.

Att Assad inte erkänns gör inte att en annan grupp blir legitim. Så du har inget som du kan backa upp ditt påstående med mao.
Citera
2018-02-10, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Piloterna togs om hand av sina egna och vårdas på sjukhus
Hur kan piloterna skjutas ner på syrisk mark och tagits hand om sina egna? Har man haft israeliska soldater på syrisk mark?

Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Turkiska presidenten Erdogan: En av våra helikoptrar har skjutits ner. Verkar vara en turkisk byggd ATAK T-129...

Edit. Den verkar ha krashat och inte skjutits ner.
Självklart, turkiska stridsflyg och helikoptrar skjuts aldrig ner, de kraschar endast.

Citat:
Så du tror inte att tolv sönderbombande baser på bara några timmar är tillräckligt avskräckande? Du underskattar Assads intelligens och ovilja att begå självmord...
Hade Assad varit intiligent så hade Syrien aldrig varit i den situationen man är i idag.
Citera
2018-02-10, 15:53
Medlem
Yaskos avatar
Citat:

"Bestämt". Vad händer om Pakistan, Saudi, Egypten och Jordanien "bestämmer" att Sveriges regering inte legitim?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in