Citat:
Ursprungligen postat av
SecundusSilent
Fakta skrämmer dig. OK, jag kan förstå dig eftersom propagandan är så behaglig och invaggande god. Ordsvall förändrar dock inte faktum: DFR Korea är ett paradis i fråga om mänskliga rättigheter jämfört med USA och hur många lever i detta land, eller än värre i många oerhört fattiga länder och regioner runt omkring i vår kapitalistiska värld.
(Min fetning)
Bara det faktum att du beskriver Nordkoreansk rå och kall diktatur som ett paradis i fråga om mänskliga rättigheter - t o m Sverige är sämre i jämförelse i dina ögon - visar med all önskvärd tydlighet på viken intellektuell och förståndsmässig nivå du befinner dig.
Du pratar om "Fakta". Varför beskriver du då aldrig fakta? Varför nämner du aldrig den ofrihet och fullfjädrade diktatur som råder i Nordkorea? Varför nämner du aldrig att en sådan här het och livlig diskussion och ett sådant här meningsutbyte mellan t ex mig och dig, och mellan dig och andra, här på Flashback är en omöjlighet i Nordkorea eftersom yttrandefrihet är förbjudet där? Folk får inte fritt uttrycka sina meningar, tankar, idéer, längtan, önskemål, krav, kritik o s v... Varför nämner du aldrig det din skenhelige drömmare av utopier?
Även om jag och du har diametralt helt olika uppfattningar om hur det står till i Nordkorea, även om du är den rödaste av alla ultrakommunister som förespråkar kollektivism i sin brutalaste form, skulle jag försvara din rätt att få framföra dina vidriga åsikter om den svenska staten hade gjort inskränkningar i yttrandefriheten och förbjudit dig att säga vad du tycker. Jag hade stått vid din sida på barrikaderna och kämpat för din rätt att få uttrycka din mening. Detta är nämligen en av de viktigaste grundpelarna i demokratin och i de mänskliga rättigheterna. Hur kommer det sig då att du förnekar det Nordkoreanska folket deras rätt till yttrandefrihet och demokrati? Varför vill du inte tillåta Nordkoreaner att få uttrycka sig fritt och säga sin mening, såsom du kan göra här? Jo, för du värnar inte mänskliga rättigheter och demokrati! Du värnar inte den mänskliga friheten att få säga vad man tycker och tänker. Du är ingen demokrat, du försvarar diktatur av värsta sort. Dina åsikter är farliga och skadliga -
MEN du har all rätt i världen att säga dem i en demokrati som Sverige är. Varför hjälper du inte dina nordkoreanska bröder och systrar att få samma rättigheter som du har?
Du hycklar något kopiöst i dina kommentarer.
Enligt dig verkar allt vara frid och fröjd i Nordkorea? Har du inget förstånd? Har du inga ögon och öron? Varför lyssnar du inte till berättelserna från de få som lyckats fly från Kims fångläger, tortyr och gränslösa lidande? Varför nämner du aldrig att det råder svält i Nordkorea? Jo, för att du är en gammelkommunist och kollektivist där individen inte betyder ett enda dugg - det är staten och Kim-dynastin som betyder allt. Individen är inte värd ett smack i din förvrängda uppfattning om vad frihet är. Sådana åsikter är oerhört farliga eftersom de gör våld på något som alla människor föds med: nämligen en fri tanke och en fri vilja. Något som förbjöds i Nordkorea av Kim-dynastin för länge sedan.
Som sagt, riktigt skrämmande att i jämförelse med Sverige ser du Nordkorea som ett paradis. Man blir mer än mörkrädd att det vandrar omkring ultrakommunister som du på Sveriges gator. Jag gissar att du inte är en dag under 65 år? Tack och lov är ni inte mer än en handfull kvar numera med dessa ultrakommunistiska åsikter... Tack och lov!