Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-02, 20:03
Medlem
Glidarmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Är du allvarlig nu? Hade han varit över 60 hade jag köpt ditt tänk men att inte ha full koll på hur många omröstningar Sverige har haft när man är i hans ålder tycker jag inte är ett dugg konstigt. Flera av dom ägde ju säkert rum långt innan han föddes. Så nja jag tycker inte det var speciellt konstigt att han inte kunde det. Utöver Djungelboksfrågan tycker jag han kunde en del.

Ja självklart är jag allvarlig. Att det har röstats om förbud mot rusdrycker får väl anses höra till allmänbildningen, EMU som var den senaste kom han inte ens på. Det kändes som han inte tänkte ordentligt utan bara hade bestämt sig för att inte svara på frågan.
Citera
2018-02-02, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glidarmannen
Ja självklart är jag allvarlig. Att det har röstats om förbud mot rusdrycker får väl anses höra till allmänbildningen, EMU som var den senaste kom han inte ens på. Det kändes som han inte tänkte ordentligt utan bara hade bestämt sig för att inte svara på frågan.
Nja att känna till rusdrycksomröstningen är en sak, men om man bara ska kunna det bara sådär håller jag inte med om. I så fall är ju VARJE fråga en fråga om allmänbildning.
Citera
2018-02-02, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glidarmannen
Han var inte speciellt bra kan jag påstå, 40+ och inte kunna mer än 4 folkomröstningar.

Hur många svenskar i hans ålder kan alla folkomröstningar och särskilt den om rusdrycker? Jag hade dock koll på den, men inte helt lätt fråga när svarsalternativen var så lika varandra. Tycker faktiskt han hade lite otur med frågorna måste jag säga.
Citera
2018-02-03, 00:05
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubwezera
Hur många svenskar i hans ålder kan alla folkomröstningar och särskilt den om rusdrycker? Jag hade dock koll på den, men inte helt lätt fråga när svarsalternativen var så lika varandra. Tycker faktiskt han hade lite otur med frågorna måste jag säga.

Han kunde ju inte ens den om EMU och det var bara 15 år sedan. Det var en lätt fråga för att vara på 150.000.
Citera
2018-02-09, 20:00
Medlem
Ganonitos avatar
Pinsamt av kärringen att inte veta att kinesisk statstjänsteman inte har något med bengal att göra. Och hennes fula jävla smilande med V-tecknet på enkla frågor, vilket får henne att se ut som Mona Muslim och östermalmsdialekt får mig att vilja spy.
Citera
2018-02-09, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Pinsamt av kärringen att inte veta att kinesisk statstjänsteman inte har något med bengal att göra. Och hennes fula jävla smilande med V-tecknet på enkla frågor, vilket får henne att se ut som Mona Muslim och östermalmsdialekt får mig att vilja spy.
Jag kunde inte heller bengalfrågan. Måste alla som inte kan allt du kan vara pinsamma? Eller har du nåt jävla behov av att framställa dig själv som något sorts geni?
Citera
2018-02-09, 20:13
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag kunde inte heller bengalfrågan. Måste alla som inte kan allt du kan vara pinsamma? Eller har du nåt jävla behov av att framställa dig själv som något sorts geni?

Det kallas för allmänbildning. Hela min familj tyckte det var asdåligt. Sen om vi är genier pga det låter jag vara osagt.
Citera
2018-02-09, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det kallas för allmänbildning. Hela min familj tyckte det var asdåligt. Sen om vi är genier pga det låter jag vara osagt.
Fanns ett par alternativ jag kunde utesluta. Sedan trodde jag vi redan hade avhandlat det här med allmänbildning. Bara för att du och din familj tyckte frågan var aslätt betyder för helvete inte att vem som helst kan det. Du borde sålla dig den skara besserwissrar som hänger i På Spåret-tråden
Citera
2018-02-09, 20:18
Bannlyst
Jag kunde Bengal-frågan men inte tigern i Djungelboken. Det är olika vad som intresserar en vad man kan och inte. Tycker folk kan sluta prata om allmänbildning stup i ett.
Citera
2018-02-09, 20:21
Medlem
Citat:
Jag kunde Bengal-frågan men inte tigern i Djungelboken. Det är olika vad som intresserar en vad man kan och inte. Tycker folk kan sluta prata om allmänbildning stup i ett.
Tvärtom för mig. Får känslan av att många i frågesporttrådarna har något sorts sjukligt behov av att hacka på alla deltagare bara för sakens skull oavsett om det är en lätt eller svår fråga. Känns väldigt patetiskt.
Citera
2018-02-09, 20:25
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Jag är inte speciellt intresserad av geografi. Nu var det väl inte en ren geografifråga iofs, men jag kunde det ändå. Allmänbildning som sagt.
Citera
2018-02-09, 20:50
Medlem
Bara för att man kan en fråga så betyder det ju inte att alla borde kunna den. Finns frågor som andra kan och kanske tycker är lätta men inte jag kan. Den här frågan kunde jag så långt att jag visste att bengal har något med Indien att göra (bengalisk tiger), att det finns en kattras som heter så och att det är en typ av fyrverkeripjäs. Dock visste jag inte om det kan förknippas med en kinesisk statstjänsteman eller vad det var.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2018-02-09 kl. 20:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in