Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-08, 22:47
  #1
Medlem
OliverCromwells avatar
SD vill ha en bred kartläggning av Sveriges alla djurrättsaktivister och skärpa straffen för alla dessa vänsterextrema våldsverkare.

Citat:
"Det är inte rimligt att djurägare och jägare ska utsätts för brottslighet på grund av sitt naturintresse", skriver Runar Filper, (SD), landsbygdspolitisk talesman.


http://www.dt.se/opinion/debatt/deba...erna-betydligt

Äntligen ett parti som vågar stå upp för rätten till liv och äganderätten. Något som de vänsterextrema djurrättsaktivisterna inte klarar av att hantera utan att bli våldsverkare. Bra av SD att vässa klorna mot dessa extremistiska våldsverkare.

Vad tycker FlashBack?
__________________
Senast redigerad av OliverCromwell 2018-02-08 kl. 23:04.
Citera
2018-02-08, 22:58
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
SD vill ha en bred kartläggning av Sveriges alla djurrättsaktivister och skärpa straffen för alla dessa vänsterextrema våldsverkare.



http://www.dt.se/opinion/debatt/deba...erna-betydligt

Äntligen ett parti som vågar stå upp för rätten till liv och äganderätten. Något som de vänsterextrema djurrättsaktivisterna inte klarar av att hantera utan att bli våldsverkare. Bra av SD att vässa klornam ot dessa extremistiska våldsverkare.

Vad tycker FlashBack?

Oavsett vad det handlar om, ska inte människor förstörs för varandra. Således är detta ett ypperligt förslag av SD.
Citera
2018-02-09, 07:04
  #3
Medlem
Ett mycket bra förslag av SD!

Läste en insändare någonstans där det ifrågasattes varför samhället accepterar att exempelvis jägare blir attackerade av dessa aktivister för något som jägare har laglig rätt till?
Bra insändare, kan inte komma ihåg var jag läste den, kan därför inte länka.

Det är dags att dessa aktivister sätta på plats!
Citera
2018-02-09, 07:23
  #4
Medlem
Ja. Det är dags att dessa plockas bort för gott.
Citera
2018-02-09, 08:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
SD vill ha en bred kartläggning av Sveriges alla djurrättsaktivister och skärpa straffen för alla dessa vänsterextrema våldsverkare.



http://www.dt.se/opinion/debatt/deba...erna-betydligt

Äntligen ett parti som vågar stå upp för rätten till liv och äganderätten. Något som de vänsterextrema djurrättsaktivisterna inte klarar av att hantera utan att bli våldsverkare. Bra av SD att vässa klorna mot dessa extremistiska våldsverkare.

Vad tycker FlashBack?

Än en gång kan vi läsa den dualism i SD som gör detta parti omoget att kunna styra Svea-Rike. I en mening står SD upp för djurrätten och dess aktivister när det gäller vad djurägare får göra med sina djur och i den andra meningen står SD upp för djurägarnas rätt att kunna jaga fridlysta djurarter. Hur ska SD ha de med djurskyddet?
Citera
2018-02-09, 11:19
  #6
Medlem
8711s avatar
Kriminell aktivism står det faktiskt, inte att alla ska kartläggas. Det är en jävla skillnad.

Sverigedemokraterna värnar både ett starkt djurskydd, god djurhållning, en nyinrättad djurenhet inom polisen och bättre transporter för djuren. Men också jägarnas intressen som lagenligt och skötsamt bedriver sin verksamhet inom alla regler. Dessa ska inte drabbas av våldsamma kriminella "aktivister" som attackerar personer, egendom och folks boenden. Detta ska självklart beivras och lagföras.

Ingenting konstigt med det. Tvärtom är det väldigt bra politik.
Citera
2018-02-09, 11:21
  #7
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Än en gång kan vi läsa den dualism i SD som gör detta parti omoget att kunna styra Svea-Rike. I en mening står SD upp för djurrätten och dess aktivister när det gäller vad djurägare får göra med sina djur och i den andra meningen står SD upp för djurägarnas rätt att kunna jaga fridlysta djurarter. Hur ska SD ha de med djurskyddet?

Man måste vara bra korkad för att se det som motsatser. Man kan naturligtvis bedriva både och som jag skriver i mitt inlägg ovanför detta.

Jägarnas verksamhet sker inom lagar och regler, man bedriver inte vild jakt på utrotningshotade djur i Sverige som du beskriver om man håller sig inom lagens ramar.
Citera
2018-02-09, 13:29
  #8
Avstängd
orrtupps avatar
På tiden att något görs för att stävja djurrättsterroristerna, mycket välkommet!
Citera
2018-02-09, 17:38
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Kriminell aktivism står det faktiskt, inte att alla ska kartläggas. Det är en jävla skillnad.

Sverigedemokraterna värnar både ett starkt djurskydd, god djurhållning, en nyinrättad djurenhet inom polisen och bättre transporter för djuren. Men också jägarnas intressen som lagenligt och skötsamt bedriver sin verksamhet inom alla regler. Dessa ska inte drabbas av våldsamma kriminella "aktivister" som attackerar personer, egendom och folks boenden. Detta ska självklart beivras och lagföras.

Ingenting konstigt med det. Tvärtom är det väldigt bra politik.

Hur en djurägare slaktar sina djur går också under lagar och regler. Men detta vill ju SD inte stödja. Men att jägare skjuter fridlysta djurarter är tydligen något som går ann, bara det inte är invandrare som gör det.
Citera
2018-02-09, 17:40
  #10
Medlem
Ptolemaioss avatar
Personligen får detta förslag mig tänka om jag verkligen ska rösta på SD i valet. Jag är för en stark och frisk rovdjurstam i landet. Vilket SD inte är, och jag är så långt från röd som det går att bli.
Citera
2018-02-09, 17:48
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Personligen får detta förslag mig tänka om jag verkligen ska rösta på SD i valet. Jag är för en stark och frisk rovdjurstam i landet. Vilket SD inte är, och jag är så långt från röd som det går att bli.

Akta dig, nu kommer 8711 och hans anhang att skrika om hur dåliga invandrare är etc.etc. för det är den enda politik som de kan något om.
Citera
2018-02-09, 18:21
  #12
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Personligen får detta förslag mig tänka om jag verkligen ska rösta på SD i valet. Jag är för en stark och frisk rovdjurstam i landet. Vilket SD inte är, och jag är så långt från röd som det går att bli.

Du kanske ska uppleva hur det är att leva utanför dina elitistiska tullar i Stockholm.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback