2018-02-09, 14:22
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Så är det förstås.
Medan al-qaida gärna tar emot vård i Israel.
Strider det mot folkrätten?
Citera
2018-02-09, 14:26
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Hur kan IS hela tiden avancera genom regimens territorium mot rebellerna? Detta är andra gången det händer.
Citera
2018-02-09, 14:30
Medlem
arbetets avatar
Mattis "On the Record":

Now Mattis Admits There Was No Evidence Assad Used Poison Gas On His People
Citat:

Lost in the hyper-politicized hullabaloo surrounding the Nunes Memorandum and the Steele Dossier was the striking statement by Secretary of Defense James Mattis that the U.S. has “no evidence” that the Syrian government used the banned nerve agent Sarin against its own people.

This assertion flies in the face of the White House (NSC) Memorandum which was rapidly produced and declassified to justify an American Tomahawk missile strike against the Shayrat airbase in Syria.

Mattis offered no temporal qualifications, which means that both the 2017 event in Khan Sheikhoun and the 2013 tragedy in Ghouta are unsolved cases in the eyes of the Defense Department and Defense Intelligence Agency.
/.../
Now its own military boss has said on the record that we have no evidence to support this conclusion. In so doing, Mattis tacitly impugned the interventionists who were responsible for pushing the “Assad is guilty” narrative twice without sufficient supporting evidence, at least in the eyes of the Pentagon.
/.../
Serious, experienced chemical weapons experts and investigators such as Hans Blix, Scott Ritter, Gareth Porter and Theodore Postol have all cast doubt on “official” American narratives regarding President Assad employing Sarin.

These analysts have all focused on the technical aspects of the two attacks and found them not to be consistent with the use of nation-state quality Sarin munitions.

The 2013 Ghouta event, for example, employed home-made rockets of the type favored by insurgents. The White House Memorandum on Khan Sheikhoun seemed to rely heavily on testimony from the Syrian White Helmets who were filmed at the scene having contact with supposed Sarin-tainted casualties and not suffering any ill effects.

Likewise, these same actors were filmed wearing chemical weapons training suits around the supposed “point of impact” in Khan Sheikhoun, something which makes their testimony (and samples) highly suspect. A training suit offers no protection at all, and these people would all be dead if they had come into contact with real military-grade Sarin.

http://www.newsweek.com/now-mattis-admits-there-was-no-evidence-assad-using-poison-gas-his-people-801542
Citera
2018-02-09, 14:37
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det är svårt att använda det som förevändning för att komma undan sakdiskussioner. Du avfärdar ju allt jag påpekar om dina åsikter om konflikten som "lögner". Vad vill du diskutera?
Tråden handlar om kriget i Syrien, som sagt. Sluta med ditt trams nu.
Citera
2018-02-09, 14:44
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Strider det mot folkrätten?
Det tror jag inte. Men antagligen strider det mot terrorlagstiftningen. Allt samröre med terrorstämplade grupper är ju förbjudet.
Men du försvarar ideligen att Israel ger sjukvård åt al-qaida. Du tycker alltså att det är bra?
Citera
2018-02-09, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Och jag är inte Turk eller Arab för den delen heller.
Folket har blivit befriat från PKK/YPG/SDF Terroristerna. Folket som stannar kvar har fan inget att frukta. De som har flytt kommer återvända men de med blod på sina händer kommer fly vidare.
PKK förluster är höga, möt deras nya frivilliga rekryter. Vi önskar dem lycka till!
https://mobile.twitter.com/slmhktn/status/961754211389263873/video/1

Du har sinne för humor. Varenda by och stad i Afrin kommer att jämnas med marken. Tusentals oskyldiga människor kommer att bli dödad och hundratusentals människor kommer att drivas på flykt. Här har du ett exempel på vad turkarna gjorde med en kurdisk stad i Turkiet:

https://img.zeit.de/politik/ausland/2016-03/cizre-tuerkei-rueckkehr-bewohner-kurden-zerstoerung-fs-teaser/wide__1300x731
Citera
2018-02-09, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Och jag är inte Turk eller Arab för den delen heller.
Folket har blivit befriat från PKK/YPG/SDF Terroristerna. Folket som stannar kvar har fan inget att frukta. De som har flytt kommer återvända men de med blod på sina händer kommer fly vidare.
PKK förluster är höga, möt deras nya frivilliga rekryter. Vi önskar dem lycka till!
https://mobile.twitter.com/slmhktn/status/961754211389263873/video/1

Du hänvisar till ett klipp där en kvinna talar arabiska eller ? Svårt för mig att replikera när jag inte förstår vad dem säger!

Faktum är att folk där levt fredligt tidigare oavsett vem som styrt området (terrorister eller inte) gör ju det inte direkt bättre för att Turkiet kontrollerar området!?

Utifrån din tes så är Turkiet dem goda och att människorna där kommer få det bättre nu ?
Citera
2018-02-09, 14:47
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Det tror jag inte. Men antagligen strider det mot terrorlagstiftningen. Allt samröre med terrorstämplade grupper är ju förbjudet.
Men du försvarar ideligen att Israel ger sjukvård åt al-qaida. Du tycker alltså att det är bra?
Tråden handlar inte om mig.
Citera
2018-02-09, 14:47
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Hur kan IS hela tiden avancera genom regimens territorium mot rebellerna? Detta är andra gången det händer.
Vilka rebeller? Menar du att det är fel att bussa Daesh-skräp mot Jihadistterrorister. Jag tycker att det är en synnerligt bra metod. Så blir man av med avskrädet utan att anstränga sig. De fick dock kurderna göra i Irak:

Kurdistan Regional Government: Allegations of Mass Executions

Mass Grave Located Near Bardiya Village

https://www.hrw.org/news/2018/02/08/kurdistan-regional-government-allegations-mass-executions

Eller, ja just det! HRW var ingen pålitlig källa hade vi kommit överens om. My bad!
Citera
2018-02-09, 14:52
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vilka rebeller? Menar du att det är fel att bussa Daesh-skräp mot Jihadistterrorister. Jag tycker att det är en synnerligt bra metod. Så blir man av med avskrädet utan att anstränga sig. De fick dock kurderna göra i Irak:

Kurdistan Regional Government: Allegations of Mass Executions

Mass Grave Located Near Bardiya Village

https://www.hrw.org/news/2018/02/08/kurdistan-regional-government-allegations-mass-executions

Eller, ja just det! HRW var ingen pålitlig källa hade vi kommit överens om. My bad!
Så återigen applicerar du olika standard för parterna i konflikten.

Sedan blir ni arga för att jag pekar på Er hyckleri.
Citera
2018-02-09, 14:54
Medlem
Citat:
Ja, lite märkliga händelser vid Idlib. Enligt kartan har Ryssland och SAA förflyttat IS-arna från fickan i Hama till Idlib, där IS nu slåss mot rebeller.
http://syria.liveuamap.com/en/2018/9-february-assad-government-russia-and-iran-transferred-isis
Så det är SAA och ryssar som samarbetar med IS då? I stort sett alla har samarbetat med IS i det här kriget där alla har krigar mot IS och mot varandra. Mycket intressant!
Citera
2018-02-09, 15:04
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Israels praxis är att hjälpa dem som inte utgör ett hot mot landet. Al-Qaida har aldrig anfallit Israel, så de tillsammans med FSA och civila krigsoffer vårdas i israeliska sjukhus. Vad är så konstigt med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in