Citat:
Ursprungligen postat av
skunkjobb
Du reklamerar väl skiten? Läcker det inte vatten i den trots IP44-klassning så är den ju felkonstruerad och borde dras tillbaka från marknaden. Jag förutsätter att du inte tvättat den med högtryckstvätt för det är ju mer än vad den ska tåla. IP44 innebär förvisso inte att armaturen är helt vattentät men har den fått skador på strömförande delar efter ett par månaders normalt utomhusbruk så är det ju inte ok.
Ja jag reklamerade skiten. Detta var nummer två. Den första byttes på garanti efter ca 10 månader.
Den här hade dock gått över tiden med några veckor så inte en chans. Även en nära släkting köpte en exakt likadan fast med rörelsevakt. Dock fick han exakt samma fel.
Det börjar med att den blinkar snabbt typ hypnotiserande istället för att tända sig. Brukar dock börja lysa efter typ 10 försök.
Sedan dör den nästan helt och lyser som en nummerplåtslampa ungefär.
Jag ringde till den centrala kundtjänsten och beskrev hela historien.
Dom tackade för feedbacken och lovade att gå vidare med ärendet.
Fast troligtvis lär ingenting hända så länge folk köper skiten.
Och nej jag har inte tvättat den med högtryck.
Inte tvättat den överhuvudtaget.
Edit: Detta handlar inte om pengar. Jag har råd att bli av med några hundra.
Det jag vill är att sådant här skräp skall bort från marknaden.
I mitt fall var det som gjorde mig förbannad mest det att jag fick skotta en gång fram till platsen,
sätta upp en stege och stå och frysa fingrarna av mig i minus 10 grader när jag kopplade in den nya som jag köpt.