2018-02-08, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
Vad jag vet har ännu ingen från UG bekräftat att det rör sig om någon som nu är aktiv i landslaget. De har sagt att det rör sig om en fortfarande aktiv landslagsåkare.
Pliggen berättade att han uppfattat det som någon som nu är aktiv i landslaget men att han inte visste något namn. Kan någon klargöra? Egentligen handlar det ju om listan med MH, DR och EJ ska kompletteras med JB. Tror fortfarande mest på den sistnämnda, med tanke på diagrammet. Att det nu framgick att toppvärdena rörde ett VM och inte OS understödjer detta ytterligare.

Du kan sluta hoppas på JB nu: "Innan programmet sändes kunde landslagsläkaren Per Andersson berätta för Sportbladet att det handlar om en manlig och kvinnlig åkare som nu är aktiva i det svenska landslaget."

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/wEO3zA/kalla-om-svts-uppgifter-fruktansvart-trakigt
Citera
2018-02-08, 19:30
Medlem
Byxan81s avatar
Längdskidåkning har tyvärr blivit lika pajassport som cyklingen. Vettefan vad man ska tro i detta fall med blodvärdena. Även svenskarna beter sig märkligt, Emil J som åkte å lekte och valla bort sig i en sprint han borde vunnit. Och ändå har visat konstigt nog en bättre form ju närmre OS det kom. I mina ögonen så är alla dopade, mer eller mindre.

Norskarna som tar med sig en hel fabrik för astmamedicinering, är inte bättre.

Finns det inga riktiga doktorer som är seriösa?
Citera
2018-02-08, 19:41
Medlem
Discgears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Du kan sluta hoppas på JB nu: "Innan programmet sändes kunde landslagsläkaren Per Andersson berätta för Sportbladet att det handlar om en manlig och kvinnlig åkare som nu är aktiva i det svenska landslaget."

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/wEO3zA/kalla-om-svts-uppgifter-fruktansvart-trakigt
Det Pliggen svarade på frågan om det var en åkare som nu är aktiv i landslaget var: "så har jag uppfattat det". Han sa även att han inte visste vem det gällde. AB refererar till gårdagens intervju innan programmet sändes.
Citera
2018-02-08, 19:49
Medlem
Citat:
Det Pliggen svarade på frågan om det var en åkare som nu är aktiv i landslaget var: "så har jag uppfattat det". Han sa även att han inte visste vem det gällde. AB refererar till gårdagens intervju innan programmet sändes.

Som jag uppfattat det i senare intervjuer vet han nu vem det är. Det är en av anledningarna till att jag är relativt säker på att det är OS åkare eftersom det vore tjänstefel av förbundskaptenen att inte dementera att det är Hellner eller Richardsson, om det nu vore då för att ge dem lugn och ro. Hellner har uttryckligen sagt till Aftonbladet att den här affären gjort honom "orolig".

Noterar att bland dansk tv avslöjar vilka svenskar som använder adtmamedicin.

"Among the Swedish practitioners who use asthma medicine approved by WADA are well-known names like Anna The Hague, Johan Olsson and Marcus Hellner, who all have won Olympic medals."
http://sport.tv2.dk/2018-02-08-70-procent-af-de-norske-ol-medaljer-er-vundet-paa-astmamedicin-afsloerer-dokumentar
Citera
2018-02-08, 19:52
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Fast IOK äger OS så det spelar nog ingen roll vad Cas beslutar i denna sak. Eftersom hela ryska olympiska kommiten blivit avstängda så är bara speciellt utvalda inviterade till OS och tävla neutralt som genomgått speciella tester och är rena.
Jag hittar det inte nu, och jag är inte hundra på det. Men jag har sett uppgifter att IOK i sina stadgar har förbundit sig att följa CAS.

Själv tycker jag ju att IOK i så fall i praktiken redan brutit sina stadgar genom att skicka tillbaka frikända fall till CAS fast med annan "bevisning".

CAS beslut kommer kl 11 koreansk tid i morgon och öppningsceremonin startar kl. 8 på kvällen. Så det blir svårt för IOK att hinna skarva dit fler "bevis" och ta en tredje rond, i den händelse CAS frikänner igen.
Senast redigerad av wwr 2018-02-08 kl. 20:05.
Citera
2018-02-08, 20:07
Medlem
Sleeptalkers avatar
Norway ... för helvete.

Ni är bra på alla sätt och vis.

Men ni är inte så jävla glada"Kämpe Göj" helt på bara för att ni tänker så - för Finland hade exakt detsamma stridsropet: "Hakka Päälle" ("Slå På"!).

Och ni hör vilket som låter värst/bäst!?

Inte undra då på att Finland klappade till Ryssland riktigt så jävla duktigt i Vinterkriget-39; medan Norge klarade sig i hela knappa två veckor, Danmark i knappa två dagar, och Sverige fegade ju ur helt totalt och ville inte ens vara med. Mot den tyska övermakten då.

You (Norge) faktiskt lika illa fega chicken shit som resten av Norden utom Finland i Andra världskriget, tyvärr.

https://www.youtube.com/watch?v=Yu9Q2ZHfROM

Och glöm för fan inte nu att Finland faktiskt är världens mest ärligaste nation och med minst korruption av hela rubbet i hela världen dito - och det är därför dom som blivit tagit med doping tar livet av sig där Lex Myllyllä.

Så är det ju bara ... skulle bara se Johaug göra samma sak!
Citera
2018-02-08, 20:16
Medlem
Citat:

Ge dig! Tråden delades tidigt upp i de som trodde på Hellner och de som trodde på Brink. Inget konstigt i att ni som trodde Brink hade fel. Däremot är det tramsigt att nonchalera fakta när man får bevis på bevis på att ni trott fel.

Hjälp till och utred om det är Hellner, Richardsson eller Jönsson istället.
Citera
2018-02-08, 20:25
Medlem
Sleeptalkers avatar
Kristus när man ser filmen "Okänd Soldat" på bio ... och väntar på den riktiga långa förlängningen av filmen att släppas med mer en halvtimme eller så.

Vad fan gjorde: Sverige, Norge och Danmark förutom då förutom att tjäna pengar!?

Medan Finland då flöt blod.

Doping, doping Finland är nog varken först eller inte ens värst i Norden.
Citera
2018-02-08, 20:31
Medlem
Sleeptalkers avatar
Det jag ville sagt var att Finlands folk är ett ärligt folk varken mer eller mindre.
Citera
2018-02-08, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xaviercragan
24:45 i klippet: https://www.svtplay.se/video/16886630/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sasong-19-avsnitt-5
"I anslutning till ett världsmästerskap..."

Nu har jag utrett vidare och den mest misstänkta resultatbilden från ett VM har Marcus Hellner från VM 2007 i Sapporo. Där han inledde världscupen 06/07 med en 59:e plats på 15 km F. En distans han några månader senare kommer 8:a på i VM. Hans bästa resultat i världscupen den säsongen var en 19:e plats.

https://data.fis-ski.com/dynamic/athlete-biography.html?sector=CC&competitorid=90626&type=r esult&bt=prev&limit=50&bt=next&rec_start=400
Senast redigerad av Mafia 2018-02-08 kl. 20:53.
Citera
2018-02-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Längdskidåkning har tyvärr blivit lika pajassport som cyklingen. Vettefan vad man ska tro i detta fall med blodvärdena. Även svenskarna beter sig märkligt, Emil J som åkte å lekte och valla bort sig i en sprint han borde vunnit. Och ändå har visat konstigt nog en bättre form ju närmre OS det kom. I mina ögonen så är alla dopade, mer eller mindre.

Norskarna som tar med sig en hel fabrik för astmamedicinering, är inte bättre.

Finns det inga riktiga doktorer som är seriösa?

Håller med, även om cyklingen var(är?) lite värre. Klart är i alla fall att längdskidåkningen är en otroligt smutsig och orättvis sport.
Citera
2018-02-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoseMadchen
Eftersom 100% av alla lotto-vinnare har spelat på lotto, så innebär det att man har 100% chans att vinna om man spelar på lotto?

Jag ber om att få en ny liknelse då din inte höll måttet, på något vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in