Citat:
Det finnas även en social komponent. Att det görs normalt med homosexualitet i kvinnofotboll, i vissa fall t.o.m. till norm. Så att tjejspelarna väljer att leva som flator oavsett sexualitet. Många av de som tog steget upp till damlaget blev stötta på och till slut valde många att ge efter för påtryckningarna. Kvinnor är väldigt känsliga för att avvika och brukar välja att leva enligt norm. Vissa av de som levde som straighta med pojkvän tyckte miljön var så obehaglig att de slutade. Jag känner till flera sådana fall.
Tittar man på listan ovan över OS-truppens sexualiteter så verkar det faktiskt ha blivit mycket bättre. Dvs att de lesbiska hamnat i minoritet. Inte som förr när nästan alla levde som flator. Malin Moström var t.e.x. känd för att hon var straight bland alla flator.
Andelen lesbiska är fortfarande i majoritet bland de äldre spelarna medan den stora majoriteten av de yngre är straighta. Så var det inte förr. Trevlig utveckling och givetvis mycket positivt för damfotbollen. Nu kastar de förhoppningsvis ut riksflatan nummer ett, Pia Sundhage. Kan inte tänka mig ett sämre ansikte utåt för damfotbollen än henne.
Tittar man på listan ovan över OS-truppens sexualiteter så verkar det faktiskt ha blivit mycket bättre. Dvs att de lesbiska hamnat i minoritet. Inte som förr när nästan alla levde som flator. Malin Moström var t.e.x. känd för att hon var straight bland alla flator.
Andelen lesbiska är fortfarande i majoritet bland de äldre spelarna medan den stora majoriteten av de yngre är straighta. Så var det inte förr. Trevlig utveckling och givetvis mycket positivt för damfotbollen. Nu kastar de förhoppningsvis ut riksflatan nummer ett, Pia Sundhage. Kan inte tänka mig ett sämre ansikte utåt för damfotbollen än henne.
Vilka jävla orgier det måste ha varit för 10-20 år sedan. Victoria/Veronika Svensson springandes i hotellkorridoren med strap-on och sånna grejer. Måste varit ett heltidsarbete för tränarna att försöka ha ordning på tjejerna och reda ut ormgroparna
Fotboll ska ju i grund och botten vara underhållning men dessa damer tog det till en ny nivå
)