2017-07-27, 01:34
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Det finnas även en social komponent. Att det görs normalt med homosexualitet i kvinnofotboll, i vissa fall t.o.m. till norm. Så att tjejspelarna väljer att leva som flator oavsett sexualitet. Många av de som tog steget upp till damlaget blev stötta på och till slut valde många att ge efter för påtryckningarna. Kvinnor är väldigt känsliga för att avvika och brukar välja att leva enligt norm. Vissa av de som levde som straighta med pojkvän tyckte miljön var så obehaglig att de slutade. Jag känner till flera sådana fall.

Tittar man på listan ovan över OS-truppens sexualiteter så verkar det faktiskt ha blivit mycket bättre. Dvs att de lesbiska hamnat i minoritet. Inte som förr när nästan alla levde som flator. Malin Moström var t.e.x. känd för att hon var straight bland alla flator.

Andelen lesbiska är fortfarande i majoritet bland de äldre spelarna medan den stora majoriteten av de yngre är straighta. Så var det inte förr. Trevlig utveckling och givetvis mycket positivt för damfotbollen. Nu kastar de förhoppningsvis ut riksflatan nummer ett, Pia Sundhage. Kan inte tänka mig ett sämre ansikte utåt för damfotbollen än henne.

Vilka jävla orgier det måste ha varit för 10-20 år sedan. Victoria/Veronika Svensson springandes i hotellkorridoren med strap-on och sånna grejer. Måste varit ett heltidsarbete för tränarna att försöka ha ordning på tjejerna och reda ut ormgroparna

Fotboll ska ju i grund och botten vara underhållning men dessa damer tog det till en ny nivå
Citera
2017-07-27, 01:47
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Skulle vara intressant att veta om det på samma sätt finns fler bögar bland män som syssla med kvinnodominerande idrotter t.e.x ridning, konstsim?

Ja det flesta är det. Inom Dans om man nu ser det som en sport är också bögdominerad, likaså konståkning,Gymnastik en annan, listan är ganska lång. Tyvärr förefaller ju dessa sk sporter att dra till sig bögledare vilket inte bara är dåliga förebilder utan även kan vara riktigt farligt/skadligt
Citera
2017-11-08, 02:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Det finnas även en social komponent. Att det görs normalt med homosexualitet i kvinnofotboll, i vissa fall t.o.m. till norm. Så att tjejspelarna väljer att leva som flator oavsett sexualitet. Många av de som tog steget upp till damlaget blev stötta på och till slut valde många att ge efter för påtryckningarna. Kvinnor är väldigt känsliga för att avvika och brukar välja att leva enligt norm. Vissa av de som levde som straighta med pojkvän tyckte miljön var så obehaglig att de slutade. Jag känner till flera sådana fall.

Tittar man på listan ovan över OS-truppens sexualiteter så verkar det faktiskt ha blivit mycket bättre. Dvs att de lesbiska hamnat i minoritet. Inte som förr när nästan alla levde som flator. Malin Moström var t.e.x. känd för att hon var straight bland alla flator.

Andelen lesbiska är fortfarande i majoritet bland de äldre spelarna medan den stora majoriteten av de yngre är straighta. Så var det inte förr. Trevlig utveckling och givetvis mycket positivt för damfotbollen. Nu kastar de förhoppningsvis ut riksflatan nummer ett, Pia Sundhage. Kan inte tänka mig ett sämre ansikte utåt för damfotbollen än henne.

Tack för ett informativt och sakligt inlägg men jag har en fråga som gäller tjejer som spelar handboll. Är det någon skillnad mellan dessa vad gäller "sexuell läggning" jämfört med fotbollstjejerna eller är det ungefär samma nivå vad gäller antalet lesbianer?
Citera
2018-01-22, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Kanske för att fotboll och hockey är lagsporter?

Så är även volleyboll, basket, handboll, innebandy och bandy.
Citera
2018-01-22, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziknik

Vad vets mer? En lesbian som omvänts eller bara "prova på" tidigare?

Malins graviditet -- insemination eller bögkompis?

Kanske bisexuell?

Jag känner tjejer som haft relationer med killar ett par år, sen har det tagit slut och de har träffat en tjej, några år senare har de kille igen.
Citera
2018-02-06, 19:48
Medlem
rigbos avatar
Lotta Schelin har gift sig med landslagets presschef Rebecca Hedin. Rebecca var tidigare journalist på bland annat Göteborgs-Posten. Nu heter båda Schelin i efternamn.
Citera
2018-02-07, 19:15
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Lotta Schelin har gift sig med landslagets presschef Rebecca Hedin. Rebecca var tidigare journalist på bland annat Göteborgs-Posten. Nu heter båda Schelin i efternamn.

Hade ju varit fräckt med dubbelnamn. Lotta och Rebecca Schelin-Hedin.
Citera
2018-02-08, 15:38
Bannlyst
Citat:

Det var som sjutton!
https://www.ratsit.se/19840227-Lotta_Eva_Schelin_Malmo/PleCeeURVZvL-JZe7DEregPrd24py7RDs3Q_52YlJhU

När skedde detta spektakel? Med tanke på hur många i damlandslaget som är öppet lesbiska förstår jag inte varför Lotta är så hemlighetsfull. Inte ens i artikeln om hennes barnlängtan står det någonting om hon har partner eller inte.
https://www.expressen.se/kvallsposten/lotta-schelin-om-mamma-planerna/
Citera
2018-02-08, 21:07
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Det var som sjutton!
https://www.ratsit.se/19840227-Lotta_Eva_Schelin_Malmo/PleCeeURVZvL-JZe7DEregPrd24py7RDs3Q_52YlJhU

När skedde detta spektakel? Med tanke på hur många i damlandslaget som är öppet lesbiska förstår jag inte varför Lotta är så hemlighetsfull. Inte ens i artikeln om hennes barnlängtan står det någonting om hon har partner eller inte.
https://www.expressen.se/kvallsposten/lotta-schelin-om-mamma-planerna/
Lotta var med i en artikel i GP för ett par veckor sedan. Då framkom det att hon gifte sig ett par veckor tidigare, så kring nyår borde bröllopet varit. Jag kollade in ratsit när artikeln publicerades men då stod hon fortfarande som ogift. Jag vet dock inte hur snabba ratsit är på att uppdatera sitt register.

Lotta är inte hemlighetsfull om sin läggning, hon vill bara inte att ha sitt privatliv i tidningen och redaktörerna accepterar det.
Citera
2018-02-08, 21:36
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Damfotbollen gör verkligen inget för att få bort den lesbiska stämpeln om man säger så, snarare tvärtom vilket alla jippon med regnbågsarmbindlar och regnbågshörnflaggor m.m vittnar om. Till och med presschefen är alltså homosexuell, utöver att en majoritet av spelarna är det (och förra förbundskaptenen Pia Sundhage OCH assisterande Lilie Persson därtill). Det verkar vara ett krav, eller åtminstone en merit för att få verka kring landslaget. Hur är det med sjukgymnaster, massörer, materialare? Skulle inte förvåna mig ett dugg om presschefen sökte sig dit bara för att få komma nära och ragga på spelarna (och Lotta Schelin i synnerhet, då )
Citera
2018-11-12, 21:38
Bannlyst
Citat:

Finns inga nyhetsartiklar om detta?!? Skild nu? Trodde Schelin var hetero.
Citera
2018-11-22, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Emma Berglund är väldigt straight. Är tillsammans (nu för tiden på distans) med en hockeyspelare i Björklöven, Niklas Johansson. De har ganska många år tillsammans.

Lögn. Hon är ihop med handbollslandslagets lilla bruna karamell Loui Sand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in