Citat:
Ursprungligen postat av
KastaMask
Ett politiskt beslut bort? Återigen missar du poängen. Det fungerar över nationsgränser, oavsett vad politiker eller andra människor i makt tycker. Så länge det går att skicka information så kan jag göra en överföring.
Läste du frågan? Det handlade om vad jag tyckte om USAs ekonomi och visst fan är det ett politisk beslut ifrån att bestämma något i sådana fall.
Citat:
Jag påstår att ditt scenario är felaktigt. Du tror att enbart Bitcoin kommer existera och alla kommer vara tvungna att använda Bitcoin. Du antar även att det ej kommer finnas side-chains eller uppgraderingar för att öka trough put. Det spelar ingen roll hur Bitcoin har gjort det tidigare. Det finns redan idag alt coins som kan hantera högre volym än just BTC. Det finns lösningar för att öka antalet transaktioner även i BTC, segwit och lightning t.ex. Du antar att det inte finns något rum kvar för teknisk innovation och blundar även för de lösningar som finns redan idag.
Nej, det tror jag inte, men jag tror att alla system liknar varandra och kommer ha de nackdelar jag matade upp i trådstarten.
Men du kanske kan svara åt mig? DU verkar veta allting om mig. Vad jag tänker och inte. Du besvarar inte heller mina frågor.
Jag ska återkoppla, så du får en ny chans:
Citat:
Ursprungligen postat av trellen
Jag påstår att när mängden användare/transaktionsmängd går emot oändligheten, både i storlek och transaktionshastighet, så kommer blockkedjan kräva mer energi? Du påstår alltså detta är inkorrekt, även om varenda utvecklare som är i teamet håller med?
Vad är ditt svar? Att så inte är fallet?
Citat:
Då tekniken fortfarande är ny så är inte alltid lösningarna idiotsäkra. Det är inte meningen att vara det heller. Ta en sak som att det ej går att göra en charge-back, en överföring är final och den går inte att ta tillbaka. För en idiotanvändare är det något negativt när han råkar skicka till fel adress, för en e-handlare är det något positivt då ingen kan köpa en vara och sedan få tillbaka pengarna via en false claim. Allt behöver inte vara 100% barnsäkert för att vara användbart.
Här gör du ännu ett felaktig slutsats. Jag påstår inte lösningarna måste vara idiotsäkra, men jag påstår att ifall de ska kunna konkurrera på en global marknad och vara långsiktigt hållbart så måste lösningen ha riktigt bra egenskaper mot alternativa lösningar.
Citat:
Du "tog mig lite på tårna" för att du uppenbarligen inte tar till dig av det man skriver. Du utgår bara från din egna felaktiga bild av hur allt fungerar och kommer att fungera i framtiden. Du gör framtidsprognoser utan att veta något om det du försöker att förutse. Det är det som är irriterande, inte att du argumenterar så bra...
Jag argumenterar inte direkt. Jag iakttar bara vad ni tycker och tänker och svarar på era inlägg. Inte ens första inlägget var argumentation, utan vara en allmän frågeställning vad ni tycker. Men ni skulle direkt försöka övertyga mig att jag hade fel.
Som sagt, jag vet hur tekniken fungerar, här kommer en enkel bild:
https://en.wikipedia.org/wiki/Merkle_tree#/media/File:Hash_Tree.svg
Mitt påstående är att ifall det trädet är större, så måste mer lagringsutrymme finnas. Detta är min "framtidsprognos", som du tycker inte stämmer.
Lycka till om du inte ser problemet. Jag har högt på logiska tester, men antar du ligger värre till såsom Trillske. Men men, ni bör vara glada. Ni har ju varandra.