2018-02-07, 21:56
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Jag har inte betal-GP men det finns även en tjej intervjuad som säger att framför-vagnen kommer i utfart och närmar sig. Barnen grät.

Samma som polarn säger, föraren körde så det sprakade om rälsen.

Olyckan utreds som vårdslöshet i trafik.

Varför vagnen framför står still nere på Orkestergatan får väl utredarna ta reda på. Inga larm om strömbrist på den lilla sträckan om 300 m- ish rapporterade.

Mycket märkligt.

Vårdslöshet i trafik utreds det som, enl Västtrafik.

Givetvis kan givetvis föraren ha utbrast Gud är stor, som en sista bön.

Blod överallt säger kompisen.

Jag var inte på vagnen. Betrakta mig som andrahandskälla.

Vagnarna stannar normalt ovanför Frölunda torg för att vänta på att hållplatsen är fri innan dom åker ned, om det låg en 7:a före som stod på hållplatsen nere vid torget så hade nästa vagn stannat för att vänta - det händer hels tiden.
Citera
2018-02-07, 21:57
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Föraren ska ha gasat. Och skrikit Allahu akhbar enligt min kompis som var på vagnen och vittnar om att folk föll som käglor och barn ur sina barnvagnar.

Den stillastående vagnen kan inte ha stannat utan skäl. Inte där.
Det är en grässträcka.

Naturligtvis stannar den inte utan skäl, oavsett om skälet är en avsikt från föraren eller att det ligger en islamist på spåret.

Satt din kompis långt fram eftersom han uppfattade detta?

Citat:
Ursprungligen postat av herter
I betalartikeln på GP står något om att föraren åtminstone ringt i klockan innan krocken:

Både skrek arabtjohej (enl. ovan) och ringde samtidigt? Stor poäng att ringa i klockan mot en stillastående vagn framför... Ringandet måste mest sannolikt varit en reflex från föraren såvida föraren inte gjorde banzai och ville ha extra musik. Passagerarna tar inte någon särskild notis om en sådan varning.

Citat:
Jag har inte betal-GP men det finns även en tjej intervjuad som säger att framför-vagnen kommer i utfart och närmar sig.

Jag var inte på vagnen. Betrakta mig som andrahandskälla.

Tack, andrahandsinformation är alltid något.

"Framför-vagnen kommer i utfart" - vad betyder det?
Citera
2018-02-07, 21:57
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Det lär visa sig tids nog, ja. Aftonbladet har lagt artikeln lååångt ner i sitt flöde, vilket kan styrka teorin om terrorbrott. Fler källor från vagnen skulle vara önskvärt. Har inte heller betal-GP så jag kan inte se om det finns mer information där.

Alla MSM-medier har pausat sedan mitt första inlägg. AB har ingenting på sin förstasida.

Notera alla medier: detta är Inside från spårvagnen. Det kan vara ett utrop liknande Jävlar Också!

I så fall gör ni klokast i att kolla detta närmare och åtminstone kunna avfärda Flashbacks visselblåsare som idioter för alltid.

Kör på.

Gräv, MTF, gräv.
Citera
2018-02-07, 21:58
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Vagnarna stannar normalt ovanför Frölunda torg för att vänta på att hållplatsen är fri innan dom åker ned, om det låg en 7:a före som stod på hållplatsen nere vid torget så hade nästa vagn stannat för att vänta - det händer hels tiden.

Nu hände detta tydligen efter Nymilsgatan, så det är en bra bit till torget. Inga stillastående vagnar där normalt sett.
Citera
2018-02-07, 22:07
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Nu hände detta tydligen efter Nymilsgatan, så det är en bra bit till torget. Inga stillastående vagnar där normalt sett.

Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac

Mycket tidigare än så. Vagnen hade inte nått musikvägend Hpl ens.

Hur laddar man upp en bild nuförtiden?

Tidigare skribent: felskrivning: utfart, ska stå urfart. Som ursinnig fart.
Citera
2018-02-07, 22:21
Medlem
Citat:
Mycket tidigare än så. Vagnen hade inte nått musikvägend Hpl ens.

Hur laddar man upp en bild nuförtiden?

Tidigare skribent: felskrivning: utfart, ska stå urfart. Som ursinnig fart.
Använd t.ex. https://imgur.com/upload

Vad är det för bild?
Citera
2018-02-07, 22:26
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Använd t.ex. https://imgur.com/upload

Vad är det för bild?

Exakt plats. Blåljus. Inget sexigt så, men ca 200 m före musikvägens hpl.

Mao; ca 1200 m till Frölunda torg. Med två hållplatser emellan.
Citera
2018-02-07, 22:29
Medlem
Remloffs avatar
Bild.

https://imgur.com/a/yCSg5
Citera
2018-02-07, 22:32
Medlem
Citat:
Bild.

Tagen strax efter att de första enheterna anlänt, verkar det som. När jag kom förbi vid kl. 17:20 på en intilliggande väg så var hela gatan som syns på bilden täckt av räddningsfordon m.m.
Citera
2018-02-07, 22:34
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Bild.

Kan inte redigera på telefonen. Vet inte varför. Bild tagen i höjd med Kaverös Kyrka.

Google maps avslöjar den ensliga platsen, och jag är inte ett dugg övertygad om att sikten därifrån fram till musikvägen är noll.

Inte just där, den blinda kurvan kommer innan, och maxfart är mycket knepigt.

Vi får väl hoppas på tekniskt fel.
Citera
2018-02-07, 22:44
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Naturligtvis stannar den inte utan skäl, oavsett om skälet är en avsikt från föraren eller att det ligger en islamist på spåret.

Satt din kompis långt fram eftersom han uppfattade detta?

"Framför-vagnen kommer i utfart" - vad betyder det?

Han satt längst bak i mitten av det breda sätet och säger att han flög flera meter till ca mitten av vagnen. Han säger också att vagnen var full av folk och att han också såg en unge som flög av barnvagnen och att några långt fram i vagnen flög med huvudet före i glasrutan.

Han säger vidare att soffsitsarna där bak också flög.

Jag var fortfarande inte på vagnen.

Han själv hade ett stort skrapsår i skallen med levrat blod när jag träffade honom tidigare, ca två timmar efter olyckan.

Urfart. För att repetera.
Senast redigerad av Remloff 2018-02-07 kl. 22:49.
Citera
2018-02-07, 23:04
Medlem
Åkte från Frölunda torg kl 1530. Var på väg hem från jobbet. När vi kom till axel Dahlströms torg. Så kom det en spårvagn jättefort bakifrån. Reagerade för att det var konstigt! Den körde in på stickspåret där. Hade gul 2. Spårvagnen som körde in i baken hade 1. Men föraren kan ändra det. Kan han ha stått där o väntat. För att vända och krocka med flit. Axel d är hållplatsen efter nymisgatan.

PS. Ursäkta osammanhängande text men skriver på telefonen och trött
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in