2018-02-07, 18:27
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, det där känner jag igen, den skulle väl påbörjas nu i början av året.

Jag fattade det som det var för den yngsta flickan.
Citera
2018-02-07, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Kan det vara därför de ville hålla barnen hemma? För att inte mamman skulle bli sjuk? Pappan enligt trådinlägg verkar dessutom varit renlig av sig, tagit av sig skorna osv. Han hade kanske även en rädsla för att dra hem bakterier.

Den trådskrivaren var ett troll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Eh jo - deras anhöriga.
Och då kan jag ytterligare en gång förmedla att töserna var INTE diagnostiserad med ME 😎
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Precis. Rektorn sa att de led av kronisk trötthet. Och de blev beviljade hemundervisning med lärare som undervisade dem. En familj i djup kris. Därefter skrev flashbackare att det kunde vara ME/CFS, men det är ju ingen läkare eller nån annan som bekräftat diagnosen. Men ME har uppenbarligen blivit en trådsanning. Jag har inte sett en enda artikel eller något annat från media som bekräftat ME. Ej heller från källor här i FB.

Jaha därför att ni inte fick PM om sjukdomen kanske? Nåja det finns indikationer på vad det har rört sig om för sjukdom. Även om många har missat det uppenbara i den här tråden.

Citat:
@lakarforbundet
21 jan.
Imorgbitti är @HeidiStensmyren ordförande @lakarforbundet @TV4 @Nyhetsmorgon cirka 06:49 Då diskuteras sjukdomen ME/CFS med anledning av den kritikerrosade Netflix-serien ”Unrest” och fallet i Bjärred. Missa inte! Läkarförbundets vård, villkor och lösningar #vitaransvar #vardpol
https://twitter.com/lakarforbundet/status/955120231428624384

Så att varför skulle läkarförbundet ta upp Bjärred tillsammans med omtalad sjukdom? Du kanske ska ha mer sakkunskaper än en uppsjö PM där man gissar hej vilt.
Citera
2018-02-07, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det är i princip vad jag avsåg, eller rättare sagt vad Picasso2 avsåg. Det finns ingen diagnos enligt ICD-10 så vitt vi vet, men en läkare kan ändå utfärda ett utlåtande som kungör att barnen var sjuka med en diagnos av oklar etiologi.

Även om det finns en klar diagnos enl ICD-10 så har vi ingen rätt att veta den.
Citera
2018-02-07, 18:31
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack. Barnen har ingen sjukdom för det finns det INTE läkarintyg på, för att i samma andetag helt självsvåldigt åsätta föräldrarna en massa diagnoser. Utan befintligt läkarintyg.

Trams självklart har dom läkarintyg oavsett vilken skollag du kommer dragandes med.
Du kan ju inte påstå något som du INTE har rätt att veta något om eller hur?
Citera
2018-02-07, 18:32
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Och då kan jag ytterligare en gång förmedla att töserna var INTE diagnostiserad med ME 😎

Okej, har du någon källa på det? Eller om du kan tala om för oss vilken sjukdom det handlar om
Citera
2018-02-07, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Trams självklart har dom läkarintyg oavsett vilken skollag du kommer dragandes med.
Du kan ju inte påstå något som du INTE har rätt att veta något om eller hur?

Det har jag sagt hela tiden. Jag refererade till trådens brist på logik.

Möjligen var jag grumlig. Det är också det trådens funderingar är.
Citera
2018-02-07, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jaha därför att ni inte fick PM om sjukdomen kanske? Nåja det finns indikationer på vad det har rört sig om för sjukdom. Även om många har missat det uppenbara i den här tråden.

https://twitter.com/lakarforbundet/status/955120231428624384

Så att varför skulle läkarförbundet ta upp Bjärred tillsammans med omtalad sjukdom? Du kanske ska ha mer sakkunskaper än en uppsjö PM där man gissar hej vilt.
Jag anser inte att indikationer är en diagnos. Och ingen av oss här har fått svart på vitt att det var ME. Det är mycket möjligt att det var det. Men nån diagnos har uppenbarligen inte nån här hört/sett/läst...
Jag ger upp. Jag har förstått att barnen var väldigt sjuka. Det räcker för mig.
Citera
2018-02-07, 18:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jag anser inte att indikationer är en diagnos. Och ingen av oss här har fått svart på vitt att det var ME. Det är mycket möjligt att det var det. Men nån diagnos har uppenbarligen inte nån här hört/sett/läst...
Jag ger upp. Jag har förstått att barnen var väldigt sjuka. Det räcker för mig.

Vad du anser kommer mest från PM, så vem bryr sig egentligen om att du inte kan tänka själv.
Totalt ovidkommande då elefanten är så stor så den inte kan undgås.
Ja ge upp....bu huuuuu PM, bekräfta osv.

Jag har tagit min dyrbara tid och granskat era inlägg, och kan konstatera att ni har en och samma PMare. Så vad hört på PM kanske inte ska förväxlas med varför läkarna diskuterade omtalad sjukdom med anledning av just Bjärred.
Citera
2018-02-07, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om man har någon form av empati så begriper man varför anhöriga inte skriver här. Varför skulle dom överhuvudtaget tala ut någonstans alls. Dom har säkert fullt upp med sin egen chock och förtvivlan. Dom har förlorat 4 anhöriga.

Att anhöriga och nära vänner inte uttrycker sig här, det förstår jag mycket väl. Men den kompakta tystnaden tycker jag är märklig. Om någon av er hade känt familjen och visst att barnen var alvarliga sjuka, och det var ingen psykisk sjukdom pga isolering, föräldrarnas beteenden, så hade ni ju sagt det i nuläget eller hur?
Citera
2018-02-07, 18:41
Medlem
Citat:
Då kanske du ska lägga upp de där pm:en, utan att röja källa? Och hur vet du att rektorn vet? Har du själv pratat med henne eller har du fått mail från henne?

VET du att Rektorn brutit mot Skollagen?

Att Rektorn skulle gjort det finner jag osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in