Citat:
Ursprungligen postat av
Kumabjorn
Sven Tumba, Roland Stoltz, Leif "Honken" Holmquist, "Lill-Strimma" Svedberg, Ulf Sterner.
Min egna sikt varfr jag valde bort dessa r pga att konkurrensen r hrd och de aldrig spelade i NHL. Finns mnga exempel p spelare som r bra i SHL som sedan faller bort i NHL. Men jag kritiserar inte om man tar ut dessa i sitt egna lag.
Citat:
Ursprungligen postat av
ulvvf
Btw: ulf samuelsson r inte ens svensk. Sedan rligt talat, sdana begrnsade spelare som Holmstrm etc br inte vara i nrheten av aktuell. Han skulle inte ens tillhrt vra 12 bsta forwards idag om han hade haft sin prime idag Medioker p allt frutom st framfr ntet, men det r en roll mnga kan ta.
Att sedan vlja sdana som Norstrm, Olausson, hlund, Hjalmarsson ver Hedman och Klingberg r helt obegripligt, men nd typiskt svenskt. Hylla de mediokra spelarna och vara hrt emot stjrnorna och sedan undra vi varfr vi frlora. Men jag frvnas inte av att du gr sdana val d du tillochmed har Holmstrm i ett all time all star lag.
Ulf Samuelsson har svenskt pass och spelat 4 tillfllen i svenska landslaget. Lgg dr till 3 st U20 VM med mera. Uffe r svensk i allra hgsta grad men har ocks ett amerikanskt pass. Bodde i Sverige sina frsta 20 r osv.
Angnde Holmstrm frstr jag kritiken. Jag valde han fr att han r bra framfr ml och det fungerade med han och Lidstrm vldigt bra i PP: Tnkte att man kunde slnga in han i PP. Men ja, annars r han verfldig bara och bidrar inte med ngot som ingen annan skulle kunna gra.
Angende Norstrm var han riktigt bra defensivt och var ngra r topp 10 bland backar i vrlden. Med Lidstrm, Salming och Karlsson i laget s brjar defensiven prioriteras. hlund och Hjalmarsson var/har ocks varit riktigt bra defensivt under vldigt mnga r och vart topp 20 backar i vrlden. Man kan inte bara ha offensiva backar. Olausson var faktiskt riktigt bra ngra r ocks. Hedman r snart inne i laget, men knner att han behver 1-2 ssonger till fr att n dit. Klingberg har bara vart bra 3 ssonger nu. Det r alldeles fr kort tid fr att ta sig in, men fortstter han s hr ngra r till r han med och konkurrerar. Samma sak gller Strlman och OEL.
Citat:
Ursprungligen postat av
note-it
Nu fr ni vl ta och skrpa er i alla fall.
Hur fan kan ni inte ta med Gran Hogosta som mv??
Ngon av er har lyckats pricka in Bengt-ke, vilket gr att jag kan frlta er lite grann. Han r lika given som Salming.
Jag har hrt om Gran Hogosta att han var en fantastisk mlvakt, men han slog aldrig in sej i NHL. Visligen var det vl nstan omjligt p denna tiden om man inte var Nordamerikan men han fick chansen i 22 matcher i NHL. Han fick nd visa vad han gick fr ven om han var tvungen att vara mycket bttre fr att f st. Han klarade det inte. Pelle Lindbergh gjorde det. Ser dessa spelare lite som Stefan Liv.Nr man sg han i SHL kunde han vara frstamlvakt i NHL men sedan kte han ver och hll inte. Visst spelade i DRW men sjuk mlvaktskonkurrens och gav upp fr tidigt, men hade ngon annan NHL-klubb viljat satsa p han hade de ftt dit honom.
Bengt-ke var bra, men konkurrensen p centerpositionen r enligt mig alldeles fr hrd. Han och Ulf Nilsson valdes bort. Bra spelare faller bort i detta lag.