2018-02-06, 17:22
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flamsan
Obdutionsprotokollet är inte hemligt för rätten och inte för de anhöriga.
Däremot för allmänheten så de inte ska sitta och gräva i detaljer som de inte har att göra med.

Hur vet du att det är "detaljer som de inte har att göra med" ?
Citera
2018-02-06, 17:40
Medlem
Flamsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Hur vet du att det är "detaljer som de inte har att göra med" ?

Rätten har sekretessbelagt alla obduktionprotokoll.

Vad har du och jag med att göra exakt hur offren dog?
Inte alls skulle jag vilja säga
Citera
2018-02-06, 17:45
Medlem
AX64s avatar
Citat:

Exakt. Det vi får, och har rätt att få, är slutsatserna. Däribland är dödsorsaken som redan är avgjord. Det var inte så omständigt att slutleda direkt alltså.

Vill man diskutera tanken att Ebba sköts ihjäl av polisen så finns det andra trådar för sådana idéer.
Citera
2018-02-06, 17:47
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:

Åtalet rör terroristbrott, det är alltså samhället inklusive allmänheten som är brottsoffer och brottsoffren tillhörde dessutom allmänheten.

Enligt dig har inte allmänheten att göra med hur allmänheten dog, hur kan du vara så säker på det ?
Känner du gärningsmannen ?
Senast redigerad av Eurypterida 2018-02-06 kl. 17:51.
Citera
2018-02-06, 17:56
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Åtalet rör terroristbrott, det är alltså samhället inklusive allmänheten som är brottsoffer och brottsoffren tillhörde dessutom allmänheten.

Enligt dig har inte allmänheten att göra med hur allmänheten dog, hur kan du vara så säker på det ?
Känner du gärningsmannen ?
Vi vet ju redan hur hon dog. Hon dog av kvävning fastklämd under en lastbil.
Citera
2018-02-06, 21:29
Medlem
Citat:
Förr skedde identifiering genom tandkorten och i dag sker det genom DNA-prov.
Genom polisens försorg.

I sverige brukar vi inte titta på våra döda.

De som ser den döda är rättsläkare och polis.

Och OM den anhöriga vill se den avlidna sker det när rättsläkarn är klar och de är beredda att lämna ut kroppen.

Om vi i Sverige inte brukar titta på våra döda varför har akutmottagningar ett rum där anhöriga kan säga farväl till den döda?

11-åringen, dog hon primärt av att ha blivit påkörd av lastbilen eller av syrebrist av att ligga under den?
Citera
2018-02-06, 21:34
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Om vi i Sverige inte brukar titta på våra döda varför har akutmottagningar ett rum där anhöriga kan säga farväl till den döda?

11-åringen, dog hon primärt av att ha blivit påkörd av lastbilen eller av syrebrist av att ligga under den?
Hon dog av kvävning.
Citera
2018-02-06, 21:49
Medlem
Det är inte som på film där anhöriga får komma o kolla en avliden o se om det är just deras anhörig eller inte. Man visar inte upp någon innan man är säker på vem det är för att bara visa denne för de som är anhöriga.

Vid brott ska rättsmedicinsk undersökning göras först då den avlidne helst ska visas upp iordningjord tvättad o på ett fridfullt sätt med eventuella skador så dolda som möjligt. De tvättar personen och tar på andra kläder osv innan och detta kan inte göras innan en rättsmedicinsk undersökning då man skulle förstöra ev bevis som kan finnas på kroppen i det skick den funnits.
Citera
2018-02-07, 03:55
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Märkligt. Om jag hade varit polischef hade jag varit väldigt noga med att det framgår i denna utredning. Det är mycket annat som framgår , som t.ex. att hon som fick hunden överkörd nu har skaffat en ny hund.

Varför är detta så självklart för dig eftersom du skriver "förstås" ?

Om du hade haft en anhörig som avlidit i samband med en polisinsats där skottlossning förekom, hade du då inte tyckt det vore konstigt om polisen inte lät dig se din anhörigs ansikte ?

Flashback 15.05 , skottlossning :
(FB) Terrordådet på Drottninggatan i Stockholm (2017-04-07)

I filmen från en av ”förortsungarna” som de kallats, så ser man hur de skrattar och direkt efteråt ”Skjut” och något som ska vara pistolskott hörs.
Nu tog sig ju Akilov från platsen utan en skråma (förutom skada i byxorna som syntes i en alla hans selfies)

Fan va STOLT jag blir jag ser detta, jag har haft.. svårt o fatta hur svenskarna (jag är oxå en sån btw) är så naiva så de övergår i direkt dumhet men kidsen i STHLM sprang inte när området skulle tömmas.
(du, Eurypterida, har även bidragit till jag samma känsla, tack)

De här ungarna har anklagats för ”gilla Isis” och YouTube har systematiskt censurerat deras film.
BitChute/SPKOUT är Pro-Free Speech så här är den: https://www.bitchute.com/video/UCpXUVAn7bvY/

De sköt inte Akilov så vem fan sköt de?
Citera
2018-02-07, 05:44
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Troligen inte alls. Har du förlorat en anhörig någon gång? Hjärnan är rotmos ett bra tag efteråt. I detta fall tror jag nog mest att det är målsägarbiträdet som ser en chans att få sig en haka om någon och inte pappan. Pappan tänker nog mest att pengarna ska gå till flickans minnesfond och inte i den egna fickan. Alltså inte snikenhet från hans sida.

Det är sant att vid den sorg de innebär att förlora en anhörig, där ens barn troligen är värst av allt, gör snömos av hjärnan, och vi reagerar alla olika på sorg.

Meningen: ”Pappan tänker nog mest att pengarna ska gå till flickans minnesfond och inte i den egna fickan” - vad grundar du detta på?
Är de bara en vild gissning är de är de ju ganska sjukt.

Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Men samtidigt är det statens fel av den anledningen du nämner, migrationspolitiken. Men även den senfärdiga säkringen av Drottninggatan. Redan den 14/7 2016 tänkte jag att: Oj, när det där händer i Sverige så blir det nog på Drottninggatan eller Avenyn.
Du är ju ännu bara en som uppenbarligen inte tar nån som helst notis om vad som sker i omvärld eller ens inom Sverige.
Redan 15/7 2016, SEX ÅR EFTER ISIS LANSERADE SIG MED TERROR DÅD I SAMMA OMRÅDE så tänkte du ”Oj. Oj, när det där händer i Sverige så blir det nog på Drottninggatan eller Avenyn

Fan, nu ÄNTLIGEN börjar folk sluta stirra ner i gatan eller Expressen och de är skönt, de har fan vart min skam över mitt egna folk att se den totala nonchalans som beskrivs bra i Blundettos ”tidiga” tanke på terrordåd i Sverige här.

Citat:
Ursprungligen postat av JakeSully500
polisen bad dom backa för att lastbilen skulle när som helst explodera, så då skrek polisen BACKA BACKA! till alla så alla började springa undan sen såg man när hytten flamade upp i lågor. Det är vad polisen gorde för att hindra fler från att skada sig.
Kolla BitChute länken i inlägget ovan, är det polis?
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-02-07 kl. 05:50.
Citera
2018-02-07, 10:01
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Det är sant att vid den sorg de innebär att förlora en anhörig, där ens barn troligen är värst av allt, gör snömos av hjärnan, och vi reagerar alla olika på sorg.

Meningen: ”Pappan tänker nog mest att pengarna ska gå till flickans minnesfond och inte i den egna fickan” - vad grundar du detta på?
Är de bara en vild gissning är de är de ju ganska sjukt.

Du är ju ännu bara en som uppenbarligen inte tar nån som helst notis om vad som sker i omvärld eller ens inom Sverige.
Redan 15/7 2016, SEX ÅR EFTER ISIS LANSERADE SIG MED TERROR DÅD I SAMMA OMRÅDE så tänkte du ”Oj. Oj, när det där händer i Sverige så blir det nog på Drottninggatan eller Avenyn

Fan, nu ÄNTLIGEN börjar folk sluta stirra ner i gatan eller Expressen och de är skönt, de har fan vart min skam över mitt egna folk att se den totala nonchalans som beskrivs bra i Blundettos ”tidiga” tanke på terrordåd i Sverige här.

Kolla BitChute länken i inlägget ovan, är det polis?

Var pengarna ska gå är rena spekulationer från min sida. Den 14/7 2016 var den första större lastbilsattacken i Europa. Min mening var att om jag då i samband med Nicé tänkte att detta med lastbilar var en fara för den svenska allmänheten den 14/7 2016 och att Drottninggatan var ett möjligt mål för en sådan attack så kanske det är märkligt att staten inte tänkt den tanken den 6/4 2017 och att detta är grunden för stämningen.

Innan den 14/7 2016 trodde jag mer på scenariot självmordsbombare om det är Achmed the dead terrorist på Drottninggatan som du yrar om att jag är omedveten om?

Sedan kanske stämningen handlar om att GM inte borde ha varit i landet. Det håller jag iså fall med om flera 1000 gånger om.
Citera
2018-02-07, 10:28
Medlem
Finns inga rörliga bilder/video från övervakningskamerorna vars bilder syns i FUP??

Hur blev Mailys (belgiskan) träffad egentligen?? Eftersom hon slets sönder så hemskt när hon blev överkörd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in