Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-07, 02:00
  #289
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Vilka är Black Cobra? Ett MC-gäng eller? Känns som om det var länge sedan man hörde någonting från knuttarna.




Så fort något sådant här händer i Stockholm så kommer 10 puckade kommentarer från Malmöiter att "vi" förtjänar detta. Därmed är min lycka mycket stor när sådant här händer i Malmö. Skadeglädje helt enkelt. Ni har ju faktiskt röstat för detta. HAHA!


Okej, så han har ingenting med detta att göra alltså?

Det vet man aldrig men Mekky hade nog skottpengar på sig så han fick söka annan hemvist.
Men man kan ju operera därifrån också.
Citera
2018-02-07, 02:02
  #290
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ok, tack för ditt förtydligande. Låter som en intressant och skarp person. Och ja på så sätt blir man onekligen farlig om man är skarp och kall.
Han är nog det närmaste vi kommer till ordet Gudfader sedan Petar blev skjuten 2005 i det s k Södergatan mordet eller gågatemordet
Citera
2018-02-07, 02:03
  #291
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Att de skulle skriva 68 men mena 58 är inte speciellt troligt oavsett om han bor var han bor, då är givetvis de bådas inblandning i pengatvätten betydligt mer intressant och det pekar ju åt vissa håll
Nej nu är visst en av de här två gökarna släppta så vi får avvakta utvecklingen
Citera
2018-02-07, 07:51
  #292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Han är nog det närmaste vi kommer till ordet Gudfader sedan Petar blev skjuten 2005 i det s k Södergatan mordet eller gågatemordet
Rätt stor skillnad på PG och SH, P3tar var väl mer av det pedagogiska slaget, en medlare med power i sin kontaktnät men själv var han inte den personlighetstypen (rätta mig om jag har fel) som ex Sal3h. Som är både en iskall hitman och en man med makt på samma gång. Ganska ovanlig kombination.
Citera
2018-02-07, 11:42
  #293
Medlem
Nån som kan ge en sammanfattning av det vi vet med säkerhet? Det är så mycket spekulationer i tråden att man missar det viktigaste.

BO? MGM? Vad har hänt? Varför?
Citera
2018-02-07, 11:54
  #294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Nån som kan ge en sammanfattning av det vi vet med säkerhet? Det är så mycket spekulationer i tråden att man missar det viktigaste.
BO? MGM? Vad har hänt? Varför?

BO Ahmed Jacob Atta/Gibra ihjälskuten.
Häktad sedan igår-em är Xli ChXer som tidgare varit häktad för ekobrott tom i torsdags.
X är A
Citera
2018-02-10, 02:36
  #295
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Rätt stor skillnad på PG och SH, P3tar var väl mer av det pedagogiska slaget, en medlare med power i sin kontaktnät men själv var han inte den personlighetstypen (rätta mig om jag har fel) som ex Sal3h. Som är både en iskall hitman och en man med makt på samma gång. Ganska ovanlig kombination.
De är nog människor av sin tid
Petar spelade ju mycket kort nere på pub Falk på Bergsgatan medan SH ja jag vet faktiskt inte vad han gör men rent klädesmässigt ser SH ut som en affärsman med Petar var mer allmänt klädd.
När PG fanns var ju mord något som inte hände varje dag i stan så när han sköts var det nog första gången en person som var aktad av många inom de här kretsarna.
PG var en väldigt duktig förhandlare kanske för bra tyckte någon.
SH verkar ha fler sidor men en sak gäller: Vill Du göra affärer med honom och kommer överens blir det inget skjutande. Detta är affärer om än skumma.
De som blivit utsatt av honom verkar vara personer som SH befarande skulle ställa till det längre fram.
Taximordet - alla vet vem men det ska bevisas.
Och likadant på växlingskontoret bästa försvar ett bra anfall.
Nej hade SH bara nu kunnat hålla sig utanför buren skulle han om 10 år lätt kunna gå runt hela Möllan och låtit folk kyssa hans ring.
Citera
2018-02-10, 02:36
  #296
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Vilka är Black Cobra? Ett MC-gäng eller? Känns som om det var länge sedan man hörde någonting från knuttarna.




Så fort något sådant här händer i Stockholm så kommer 10 puckade kommentarer från Malmöiter att "vi" förtjänar detta. Därmed är min lycka mycket stor när sådant här händer i Malmö. Skadeglädje helt enkelt. Ni har ju faktiskt röstat för detta. HAHA!


Okej, så han har ingenting med detta att göra alltså?
Uppriktigt sagt så vet jag inte i nuläget. - Kanske på håll
Citera
2018-02-10, 02:39
  #297
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Mekky får inte vara här Han bor i Danmark.
Rubbar han på det blir det en cementring och ståplats i frihamnen
Jag får ta tillbaka - Mekky är skriven i Danmark men lär finnas i Malmö - på egen risk i så fall s a s
Citera
2018-02-10, 03:14
  #298
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
De är nog människor av sin tid
Petar spelade ju mycket kort nere på pub Falk på Bergsgatan medan SH ja jag vet faktiskt inte vad han gör men rent klädesmässigt ser SH ut som en affärsman med Petar var mer allmänt klädd.
När PG fanns var ju mord något som inte hände varje dag i stan så när han sköts var det nog första gången en person som var aktad av många inom de här kretsarna.
PG var en väldigt duktig förhandlare kanske för bra tyckte någon.
SH verkar ha fler sidor men en sak gäller: Vill Du göra affärer med honom och kommer överens blir det inget skjutande. Detta är affärer om än skumma.
De som blivit utsatt av honom verkar vara personer som SH befarande skulle ställa till det längre fram.
Taximordet - alla vet vem men det ska bevisas.
Och likadant på växlingskontoret bästa försvar ett bra anfall.
Nej hade SH bara nu kunnat hålla sig utanför buren skulle han om 10 år lätt kunna gå runt hela Möllan och låtit folk kyssa hans ring.

då hade alex ghara jr skjutit honom framför alla
Citera
2018-02-15, 00:24
  #299
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfonsaberg16
Nu har det gått lång tid och ingen har kunnat bidra med något viktigt egentligen, bara en massa blaha blaha som vanligt i dessa trådar.

Glöm mekky, glöm Saleh de är inte gm i detta fall.

Finns det verkligen ingen som vet något om det här? Vet ingen vilka de anhållna verkligen är?

Ni som kan, Borde det inte vara häktningsförhandling snart, 72 timmar gäller, eller?
SH är mycket sällan GM
Citera
2018-02-15, 02:23
  #300
Medlem
Vad handlar dessa mord i Malmö om? Är vapen billigt där eller har människoliv inte något värde ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback