Citat:
Det är inte så lätt att ta livet av någon, vare sig mentalt eller fysiskt. Sedan är det ett mycket stort risktagande. Inte mycket tyder på att barnen är några förhärdade brottslingar. Ångesten efteråt hade nog också blivit svår att hantera för några så unga. Tror de brutit ihop senast när de häktades hela bunten.
De hade nog inte åkt till stugan för att bada någonsin igen och det vill jag minnas att de gjorde.
För all del, någon av dem kan ha ärvt moderns personlighetsstörning och då är allt möjligt. Men jag tror att en eventuell medbrottsling måste sökas på annat håll.
De hade nog inte åkt till stugan för att bada någonsin igen och det vill jag minnas att de gjorde.
För all del, någon av dem kan ha ärvt moderns personlighetsstörning och då är allt möjligt. Men jag tror att en eventuell medbrottsling måste sökas på annat håll.
Ja, när du formulerar det så så är man väl beredd att hålla med om att det inte är psykologiskt troligt att de varit med. Tack och lov, kan man ju då tillägga.
Dessutom kan man möjligen tänka sig att det kunde vara en aning svårare att göra det på två, än på en, om den ena är en ungdom och ens barn. (Det beror väl på eventuell förhärdning och hur snacket gått, men barnen går ju till skolan sen.) Spontant känns det väl mer som man tänker ut själv hur man genomför något sådant, och som inte lämnar spår... Alltså, man anpassar sig till en plan som inte kräver medhjälp, om inte medhjälparna är proffs eller starka nog att kunna dominera det tänkta offret.
Apropå förbiseenden under näsan...: Är det inte ändå så att i princip varje tänkbart scenario som skulle inbegripa fler personer än JM, men inte barnen, borde ha kunnat förväntas lämna ett annat slutresultat än AP liggande på rygg direkt under bryggan?
Hade man inte, om man varit fler, försökt få ut kroppen lite, på lite djupare vatten?
Borde man inte kunna sluta sig till att det faktum att han ligger där, är en stark indikation på att hon varit ensam och inte förmådde få ut kroppen längre?
Föreslog hon inte själv i rätten att kroppen måste ha hivats över det höga räcket (antydande två starka karlar) när det väl var möjligt ett peta ut den mellan spjälorna?
Själv är bäste dräng?