Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-06, 07:29
Medlem
Jappses avatar
Hur många avsnitt är det kvar?

Jag tror Henrik är kopplad till gården via Frank. Och att morden kan vara vem som. Brukar ju inte vara så tydligt vem det är.
Citera
2018-02-06, 07:31
Medlem
Det är Henriks alterego, den elake Gallimatias som vill straffa den präktige Henrik. Det där med olika personligheter är ett familjedrag, se bara på den eventuella dottern i byn.
Citera
2018-02-06, 07:48
Medlem
fearreapers avatar
2 avsnitt är kvar.
Citat:
Ursprungligen postat av Jappse
Hur många avsnitt är det kvar?

Jag tror Henrik är kopplad till gården via Frank. Och att morden kan vara vem som. Brukar ju inte vara så tydligt vem det är.
Citera
2018-02-06, 08:02
Medlem
Det enda sätt som jag kan se som någon kan ha fått reda på om Moyos svek är om han själv har lättat sitt hjärta till någon; någon som han trodde att han kunde lita på.

Den person som har starkast motiv att hämnas Tommy är väl för övrigt hans morsa? Fast hon kan ju knappast ha genomfört allting. Kanske har hon hjälpt den här Steph? Hotet mot Henrik i förhöret antyder i alla fall att hon inte är oskyldig.

Jag skulle bli lite irriterad om det visar sig att Brian av en ren slump har försökt bli vän med Henrik. Lite för många sammanträffanden i den här serien.

Citat:
Ursprungligen postat av Mitronix
”Every Saga Ends”

...Tänkt mycket på denna tagline för säsong 4. Är såklart enkelt att se de olika tolkningarna man kan lägga in i frasen men jag är orolig att detta verkligen förebådar Sagas död; åtminstone vill serieskaparna att vi ska tro detta.

Även en av de officiella pressbilderna från serien är ju på Saga och Henrik liggandes på asfalten på bron i positioner som påminner om hur människor faller/hamnar och brukar avbildas vid mord/dödsfall - tänk de klassiska kritkonturerna kring offren från förr på brottsplatser. Är detta ett spel med vad som komma skall? Jag har dock verkligen svårt att tro att serieskaparna är så kallsinniga att de dödar båda huvudpersonerna.

Bilden i fråga är den första bilden av omslagsbilderna på seriens Facebooksida:
https://www.facebook.com/BronBroen/photos/a.325226580874890.79788.212931212104428/1609993362398199/?type=1&theater

Likväl tror jag tyvärr att en av de vi tittare fäst oss vid allra mest lär dö. Har svårt att tro att de tar livet av både Saga och Henrik och är rädd att det blir Saga. De kan väl inte ta död på Henrik när han nu äntligen kommer få tillbaka en dotter (!?). Samtidigt vore detta dock ett ganska klyschigt slut som man kan hoppas de låter bli. Men just att Saga kanske offrar sig (livet?) för att rädda Henrik eller hans dotter vore ju ett klassiskt hjälteslut för en huvudkaraktär...

Lillian (Sarah Boberg), den danska chefen har ju varit med ända sedan början och hon är en annan huvudkaraktär jag tror de kanske tar livet av. Om de nu tvunget måste döda någon vi som tittare håller av så ser jag ju hellre att det blir hon än Saga och Henrik... (lite hemskt men sant).

Har tyvärr den känslan också. Typ att Saga går emellan ett försök till arkebusering av Henriks dotter och själv skjuts till döds. Hoppas inte det, men omöjligt är det inte.

Jag gillar Lillian, men om hon inte ens kan komma på någon person som hon verkligen älskar (sedan maken Hans död) så kanske det inte skulle vara så tragiskt om hon dog?
Citera
2018-02-06, 09:43
Medlem
Kan läckan inom polisen vara den där danska IT polisen? Kanske hon var den okända kvinnan tommy hade?

Hade annars en teori att mamman och sonen som flyttade till kollektivet att det var Tommy's okända älskare och okända son (dvs att taxi chauffisen inte var riktiga pappan) och sonen var den som hämnades men det spricker lite efter vad som hände i slutet av senaste avsnittet.

Det vi vet är att Henriks dotter är i kollektivet och Frank är den som är skyldig där. Så tror det är på så sätt kollektivet kommer in i serien men är inte säker på att dom är skyldiga för morden, det finns 2 trådar tror jag.

Vem var det som dog journalisten eller hans bror? Någon av dom utger sig ju för att vara den andre i början av serien när en tjej raggas hem känns som det kan finnas mer där.

Vad tror ni om åldern på mördaren? jag får en känsla på en orakad man i åldern 20-40 år. Han i rullstol känns fortfarande intressant.
Citera
2018-02-06, 11:49
Medlem
-tomten-s avatar
Hejsan!
Jag följt Bron sedan första säsongen och verkligen gillat den. Men den här omgången är bara knepig och alldeles för rörig. Jag har inga problem att hänga med eller förstå filmer/serier men nu är det bara för mycket. Visst ska det vara oväntat och spännande med just nu verkar ju väldigt många som skriver här ha svårt att hänga med.
Kommer att se klart den men egentligen vet jag inte varför.
Några mer som tycker som jag?

/-tomten-
Citera
2018-02-06, 12:20
Medlem
Jappses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tomten-
Hejsan!
Jag följt Bron sedan första säsongen och verkligen gillat den. Men den här omgången är bara knepig och alldeles för rörig. Jag har inga problem att hänga med eller förstå filmer/serier men nu är det bara för mycket. Visst ska det vara oväntat och spännande med just nu verkar ju väldigt många som skriver här ha svårt att hänga med.
Kommer att se klart den men egentligen vet jag inte varför.
Några mer som tycker som jag?

/-tomten-

Jag tyckte andra säsongen var lite svårt att hänga med i ibland. Men denna är klart rörligare Hursomhelst väldigt sevärd . Jämför man med True Detective säsong 2, den vart heltklart mer förvirrande.
Citera
2018-02-06, 12:26
Bannlyst
jag kollar för att saga är med , senaste avsnittet när hon förklarade hur ögonfärg fungerade
va en höjdare haha
Citera
2018-02-06, 13:26
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrenalinlife
jag kollar för att saga är med , senaste avsnittet när hon förklarade hur ögonfärg fungerade
va en höjdare haha

Nu är ju serien fiktion, så vad som helst är "tillåtet", men i verkligheten, så stämmer inte det där, anlaget för bruna ögon är dominerande och om föräldrarna har någon i sin familj med bruna ögon så kan barnet få bruna ögon ändå, även om båda föräldrarna till det brunögda barnet har blå ögon.

Citat:
Because the two genes depend on each other, it is possible for someone to actually be a carrier of a dominant trait like brown eyes. And if two blue eyed parents are carriers, then they can have a brown eyed child.

http://genetics.thetech.org/how-blue-eyed-parents-can-have-brown-eyed-children

Senast redigerad av MegaSkurt 2018-02-06 kl. 14:01.
Citera
2018-02-06, 14:02
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Nu är ju serien fiktion, så vad som helst är "tillåtet", men i verkligheten, så stämmer inte det där, anlaget för bruna ögon är dominerande och om föräldrarna har någon i sin familj med bruna ögon så kan barnet få bruna ögon ändå, även om båda föräldrarna till det brunögda barnet har blå ögon.
Som redan har påpekats vet alla inte om detta, så det är fullkomligt realistiskt att en konversation likt den i serien kan uppstå, och att otrohetsdramer kan uppdagas på det viset – även om genetiken inte backar upp det.
Citera
2018-02-06, 14:46
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Som redan har påpekats vet alla inte om detta, så det är fullkomligt realistiskt att en konversation likt den i serien kan uppstå, och att otrohetsdramer kan uppdagas på det viset – även om genetiken inte backar upp det.

Och dessutom så är Bron fiktion... Allt kan hända i den fiktiva verkligheten...

Citera
2018-02-06, 14:51
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Och dessutom så är Bron fiktion... Allt kan hända i den fiktiva verkligheten...

I den här genren finns det vissa anspråk på realism, annars köper publiken inte fiktionen. Men jag tycker alltså att det här missförståndet av hur genetiken fungerar ryms inom det anspråket, just eftersom missförståndet troligen delas av många IRL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in