Det enda sätt som jag kan se som någon kan ha fått reda på om Moyos svek är om han själv har lättat sitt hjärta till någon; någon som han trodde att han kunde lita på.
Den person som har starkast motiv att hämnas Tommy är väl för övrigt hans morsa? Fast hon kan ju knappast ha genomfört allting. Kanske har hon hjälpt den här Steph? Hotet mot Henrik i förhöret antyder i alla fall att hon inte är oskyldig.
Jag skulle bli lite irriterad om det visar sig att Brian av en ren slump har försökt bli vän med Henrik. Lite för många sammanträffanden i den här serien.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mitronix
”Every Saga Ends”
...Tänkt mycket på denna tagline för säsong 4. Är såklart enkelt att se de olika tolkningarna man kan lägga in i frasen men jag är orolig att detta verkligen förebådar Sagas död; åtminstone vill serieskaparna att vi ska tro detta.
Även en av de officiella pressbilderna från serien är ju på Saga och Henrik liggandes på asfalten på bron i positioner som påminner om hur människor faller/hamnar och brukar avbildas vid mord/dödsfall - tänk de klassiska kritkonturerna kring offren från förr på brottsplatser. Är detta ett spel med vad som komma skall? Jag har dock verkligen svårt att tro att serieskaparna är så kallsinniga att de dödar båda huvudpersonerna.
Bilden i fråga är den första bilden av omslagsbilderna på seriens Facebooksida:
https://www.facebook.com/BronBroen/photos/a.325226580874890.79788.212931212104428/1609993362398199/?type=1&theater
Likväl tror jag tyvärr att en av de vi tittare fäst oss vid allra mest lär dö. Har svårt att tro att de tar livet av både Saga och Henrik och är rädd att det blir Saga. De kan väl inte ta död på Henrik när han nu äntligen kommer få tillbaka en dotter (!?). Samtidigt vore detta dock ett ganska klyschigt slut som man kan hoppas de låter bli. Men just att Saga kanske offrar sig (livet?) för att rädda Henrik eller hans dotter vore ju ett klassiskt hjälteslut för en huvudkaraktär...
Lillian (Sarah Boberg), den danska chefen har ju varit med ända sedan början och hon är en annan huvudkaraktär jag tror de kanske tar livet av. Om de nu tvunget måste döda någon vi som tittare håller av så ser jag ju hellre att det blir hon än Saga och Henrik... (lite hemskt men sant).
Har tyvärr den känslan också. Typ att Saga går emellan ett försök till arkebusering av Henriks dotter och själv skjuts till döds. Hoppas inte det, men omöjligt är det inte.
Jag gillar Lillian, men om hon inte ens kan komma på någon person som hon verkligen älskar (sedan maken Hans död) så kanske det inte skulle vara så tragiskt om hon dog?