2017-10-13, 14:58
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Älskar ideen med en supereffective megadetox som förbättrar allting med x antal %.

Men the science då? Finns det faktiska studier på det här? Det finns ju läkemedel som faktiskt används för att rensa ut tungmetaller och gällande sådant man själv kan komma över har jag bara hittat ett enda preparat som har en studie om att gröa någonting, och det är silicea. Så det använder jag själv.

Det jag inte riktigt köper är det här snacket om att the human body is so effective wow den kommer aldrig ansamla gifter. Nähä det säger du? Är det därför man hittar halter av diverse ämnen som man utsätter sig för i blodet och kroppen?

Jag hatar inte en sciencebased approach men jag tycker personer som Dreas här är duktiga idioter, men de som går och köper en detox från Friggs och tror att de improvar sin psykiska och fysiska hälsa med 58% är riktiga idioter.

Faktum är att man ansamlar ämnen i kroppen som man utsätter sig för och att inga ämnen inte tar bort dessa är ju ett bra märkligt påstående, gå och säg det till läkarna som skriver ut medel mot faktiskt förgiftning!??!

Om ni däremot säger att "det som fungerar kräver recept" kan jag köpa ert resonemang, och håller med om att det är en tragedi att man inte kan köpa vad man vill ha. Som självidentifierande expert och då jag menar mig ha större kunskaper om enskilda områden än en allmän läkare som ska vara brett utbildad skulle jag bra gärna sett att man släppte alla mediciner fritt.

Jag skulle säga att detox kan vara ngt mycket bra, men inte på det viset att man köper en kur tabletter som säger sig ska rena kroppen på diverse skräp.
Jag tror betydligt mer på fasta i såna fall. Beroende på såklart vart problemet kommer ifrån allra första början.
Eliminera det som gör dig sjuk är det bästa alternativet, men svårt att veta många gånger vad det är som gör dig sjuk.
Jag vet en kille som hade stora problem med sitt knä. Hans läkare sa att det enda som kan hjälpa är operation.
Flera läkare sa precis samma sak. Men så ville han prova att fasta i 1 vecka, och vips så va all smärta borta.
Han har inte haft några bekymmer på flera år nu med knät, så visst det kan funka.

Det naturliga sättet är alltid det bästa i mitt tycke. Mediciner på recepet är jag oerhört skeptisk till, även om exempelvis då cbd olja kan vara mycket effektiv. Borde legaliseras enligt mig så att folk som behöver kan få detta.
Citera
2017-10-22, 16:56
Medlem
Sqeptisks avatar
Inget nytt, vattenfasta är den ultimata "detox".
Pröva en 24-timmars och utöka efterhand till 10-dagar.
"try it and you like it"......Faktiskt!
Citera
2017-10-22, 17:03
Medlem
BoJackHorsemans avatar
Detox som i att sluta äta skit = självklart känner man sig bättre om man äter nyttigt och kroppen får en blandad kost. Många av oss som tränar mycket äter det här hela tiden och har kanske några syndardagar här och var, istället för tvärtom.

Detox som i att rena kroppen = det är ren jävla bullshit där företag utnyttjar människor som missade/inte förstod biologin på högstadiet/gymnasiet.

Citat:
Much of the sales patter revolves around “toxins”: poisonous substances that you ingest or inhale. But it’s not clear exactly what these toxins are. If they were named they could be measured before and after treatment to test effectiveness.
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2014/dec/05/detox-myth-health-diet-science-ignorance
Senast redigerad av BoJackHorseman 2017-10-22 kl. 17:07.
Citera
2017-10-22, 19:12
Medlem
Hur lång är en Detox period? Nyss drack jag en mix av bär och grönsaker, räknas det som en detox?
Citera
2017-10-23, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Hur lång är en Detox period? Nyss drack jag en mix av bär och grönsaker, räknas det som en detox?

Du måste ju känt hur allt slagg och gifter lämnade kroppen pga av alla härliga nyttigheter du proppade i dig!

Helt klart godkänd detox. Du kan nu även slippa oroa dig för hemska sjukdomar och antagligen har du även gott ner några kilo på vågen.
Citera
2018-02-05, 22:47
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Bump !!
'
Har införskaffat lite Pukka Detox-te som jag tänkte jag skulle testa och se om det kan ge nå resultat efter ca 25 års hårt leverne.

Någon som har några erfarenheter av dessa te-detoxer ?
Citera
2018-02-05, 22:50
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Bump !!
'
Har införskaffat lite Pukka Detox-te som jag tänkte jag skulle testa och se om det kan ge nå resultat efter ca 25 års hårt leverne.

Någon som har några erfarenheter av dessa te-detoxer ?
Detox-te är bara struntprat. Vill du förbättra dina vanor eller påverka hälsan så se över kosten och din fysiska aktivitet.
Citera
2018-02-05, 22:58
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Detox-te är bara struntprat. Vill du förbättra dina vanor eller påverka hälsan så se över kosten och din fysiska aktivitet.

Helt klart är det så ,då man inte är så insatt i hippiesvängen måste man hanka sig fram och lära sig av misstagen .. Får googla runt lite och se hur fan det funkar .
Citera
2018-02-05, 23:03
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Helt klart är det så ,då man inte är så insatt i hippiesvängen måste man hanka sig fram och lära sig av misstagen .. Får googla runt lite och se hur fan det funkar .
Det gör det inte. Kroppen "detoxar" sig själv utmärkt utan några detoxprodukter. Börja ändra din kost till det bättre, minimera skräpmaten, öka frukt/grönt, försök äta mer näringsrikt, var mer aktiv i vardagen. Behöver du gå ned i vikt så lägg dig på ett kaloriunderskott.
Citera
2018-02-05, 23:08
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Det gör det inte. Kroppen "detoxar" sig själv utmärkt utan några detoxprodukter. Börja ändra din kost till det bättre, minimera skräpmaten, öka frukt/grönt, försök äta mer näringsrikt, var mer aktiv i vardagen. Behöver du gå ned i vikt så lägg dig på ett kaloriunderskott.

Äter nyttigt och tränar måttligt men konsumerar kanske en del alkoholhaltiga drycker så tänkte kolla om det fanns nån "genväg" och låta lever och njurar få sig en liten rehab. Kostlära är jag relativt insatt i då jag tränade mycket i yngre dagar men har mindre koll på kroppens filtersystem
Citera
2018-02-06, 10:50
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Äter nyttigt och tränar måttligt men konsumerar kanske en del alkoholhaltiga drycker så tänkte kolla om det fanns nån "genväg" och låta lever och njurar få sig en liten rehab. Kostlära är jag relativt insatt i då jag tränade mycket i yngre dagar men har mindre koll på kroppens filtersystem

Nej, det finns inga genvägar eller något du kan göra för att påverka filtrering av alkoholen. Dra ned på alkoholen istället för att dricka te.
Citera
2018-02-08, 06:04
Medlem
DixieDs avatar
Jag kör enbart shakes (bär,jordgubbar, vindruvor och annan frukt)
Tränar rejält och det funkar väldigt bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in