2018-02-08, 10:32
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Jag kör enbart shakes (bär,jordgubbar, vindruvor och annan frukt)
Tränar rejält och det funkar väldigt bra

För att gå ned snabbt i vikt, ja, absolut.
Citera
2018-02-08, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Jag kör enbart shakes (bär,jordgubbar, vindruvor och annan frukt)
Tränar rejält och det funkar väldigt bra

Läst sådana kommentarer tidigare. Du har väl kört en vecka. Ne, men ärligt. Hur många veckor rör det sig om?
Citera
2018-02-08, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Läst sådana kommentarer tidigare. Du har väl kört en vecka. Ne, men ärligt. Hur många veckor rör det sig om?

Får du pengar för att sprida denna propaganda dag ut och dag in? Finns ett par till så som Jpettersson. Sinnessjukt.
Citera
2018-02-08, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Får du pengar för att sprida denna propaganda dag ut och dag in? Finns ett par till så som Jpettersson. Sinnessjukt.

Propaganda? För vad? Känner inte igen ditt nick. Skriv konkreta svar på ett par frågor om kost och träning så jag kan få bedöma dig och din kunnighet. Får kolla upp dig senare då du säkert skrivit i någon tråd.
Citera
2018-02-08, 14:14
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:

Jag är också nyfiken på vad du menar med denna kommentar, eftersom du nämnde mig i den.
Citera
2018-02-08, 14:20
Medlem
Citat:
Propaganda? För vad? Känner inte igen ditt nick. Skriv konkreta svar på ett par frågor om kost och träning så jag kan få bedöma dig och din kunnighet. Får kolla upp dig senare då du säkert skrivit i någon tråd.

Propagandan att man får i sig allt man behöver bara man äter allsidigt och din tilltro på livsmedelsverket samt läkemedelsindustrin. Och det är stor skillnad på Rekommenderat och optimalt dagligt intag. Att gå efter RDI är helt enkelt inte det optimala.
Citera
2018-02-08, 14:29
Medlem
Pitschkas avatar
Jag tror faktiskt på detox som koncept.

Anledningen är att när jag körde mina tjackrace som värst (typ 15 år sedan)
så åt jag inget på ett par dagar, förutom vatten, hemmagjord grönsaksjuice, lite inkokt lax et al.

När jag sket stank det satan. Man riktigt kände hur kroppen/tarmsystemet frigjorde sig från en massa skit.

Och, som sagt, detta trots att jag fyllde på med massa kemikalier.

Så, om du har disciplinen att fixa en detox utan att fuska har du rejält mycket att vinna, hävdar jag.
Citera
2018-02-08, 14:51
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Propagandan att man får i sig allt man behöver bara man äter allsidigt och din tilltro på livsmedelsverket samt läkemedelsindustrin. Och det är stor skillnad på Rekommenderat och optimalt dagligt intag. Att gå efter RDI är helt enkelt inte det optimala.

Att det går utmärkt att täcka dagsbehovet av näringsämnen, och över RDI, med en varierad kost i tillräcklig mängd? Absolut, ingen tvekan om saken. Skulle diverse tillskott vara essentiellt för människan menar du?
Citera
2018-02-08, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Att det går utmärkt att täcka dagsbehovet av näringsämnen, och över RDI, med en varierad kost i tillräcklig mängd? Absolut, ingen tvekan om saken. Skulle diverse tillskott vara essentiellt för människan menar du?

Dagsbehovet för vad? Att överleva? För att inte dra på sig bristsjukdomar?
Citera
2018-02-08, 15:43
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Dagsbehovet för vad? Att överleva? För att inte dra på sig bristsjukdomar?
Går att få i sig över RDI också, om man så önskar. Sen ökar ju givetvis risken för brister under vissa omständigheter. Är det något speciellt du syftar på som du inte får i dig?
Citera
2018-02-08, 15:45
Medlem
Citat:

Du bör nog prata lite mer med äldre människor. Fråga om hur de ätit och tränat för att klara sig utan ett skåp med piller för att ha bra hälsa genom livet.
Lycka till med utforskandet. Det du skriver finns det redan levande bevis på så vi behöver inte diskutera trams här på FB.
Citera
2018-02-08, 17:27
Medlem
DixieDs avatar
Citat:

Jag är vegan så jag äter ingen kött alls.
Jag har levt på det i månader. Det är tungt. Den här veckan kände jag mig frusen hela tiden eftersom jag inte äter något och när jag får riktig mat i magen så försvann min frusenhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in