Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-20, 09:15
  #1
Medlem
Ronilles avatar
Jag är medveten om att en del tycker Detox är enbart bull, men på grund av ledsjukdom och att jag fuskat rejält med maten det sista så vill jag ändå göra ett försök.

Känner mig svullen och att kroppen behöver någon form av storstädning.

Så, ni som har testat:

- Hur länge har ni kört?
-Tränade ni samtidigt, i så fall vad?
- Andra tips?

Tackar och bockar på förhand.
Citera
2011-04-20, 09:21
  #2
Medlem
Trodde det var skitsnack innan en polare som alltid var jävligt risig i magen testade det.
Han körde minst en månad, tränade inte samtidigt.
Han blev av med alla vardagliga bekymmer men håller sig fortfarande borta från donken och sådär eftersom han vet att hans mage reagerar negativt på det.
Citera
2012-11-14, 01:19
  #3
Medlem
Lyfter denna tråd ur glömska.

Det här fenomenet Detox - vad innebär det egentligen i praktiken?

Råkade komma över denna artikel och blev intresserad, men det känns som den bara "hoppar rakt på sak" som att begreppet Detox och dess implikationer var glasklart.

http://www.amelia.se/artiklar/Halsa-...ara-fyra-dagar

Vad är det egentligen man ska göra? Om pratar rent generellt, vad går Detox ut på? Att man blir vegeterian en tid, eller vad?
Citera
2013-07-28, 14:40
  #4
Medlem
Jag körde detox med farsan i en vecka ute på landet. Käka bara massa bär och grönsaker som kom från landet( fri från besprutning) Och kan säga att skillnaden är stor! Man känner sig mer mänsklig.. En renare människa dvs.

Bär har en tendens att rensa ut kroppen på gifter också. C-vitamin och andra antioxidanter!




förlorade lite muskelmassa eftersom man fick i sig lite protein och att jag inte tränade. Men lätt värt det! Nu ska jag undvika så mycket kemikalier jag kan. För att skönare liv!
__________________
Senast redigerad av poopystar 2013-07-28 kl. 14:43.
Citera
2013-07-28, 15:25
  #5
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poopystar
Jag körde detox med farsan i en vecka ute på landet. Käka bara massa bär och grönsaker som kom från landet( fri från besprutning) Och kan säga att skillnaden är stor! Man känner sig mer mänsklig.. En renare människa dvs.

Bär har en tendens att rensa ut kroppen på gifter också. C-vitamin och andra antioxidanter!




förlorade lite muskelmassa eftersom man fick i sig lite protein och att jag inte tränade. Men lätt värt det! Nu ska jag undvika så mycket kemikalier jag kan. För att skönare liv!
Kroppen rensar ur sig bra själv.

Ja, för du känner verkligen av de kemikalier som finns i maten... Vissa är känsliga ja, men överlag är det nedrans skitprat med stora chanser på att det är placeboeffekten man känner av.

Har man problem och slutar med skräp är det väl inte knepigt att magen blir bättre, har inget med detox att göra. Sluta ät skit heter det.
Citera
2013-08-04, 23:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Kroppen rensar ur sig bra själv.

Ja, för du känner verkligen av de kemikalier som finns i maten... Vissa är känsliga ja, men överlag är det nedrans skitprat med stora chanser på att det är placeboeffekten man känner av.

Har man problem och slutar med skräp är det väl inte knepigt att magen blir bättre, har inget med detox att göra. Sluta ät skit heter det.

Ja, kroppen är väldigt bra på att rensa ut kemikalier. Men tyvärr stannar en del i levern då vanligtvis vi får i oss otroligt mycket per daga. Inte undra på varför folk drabbas så mycket av cancer nu för tiden.. Bättre och hitta grundorsak istället för botemedel.

Men om din placebo att äta all kemikalier i hopp om att levern tar bort och inte inte tar stryk. Gör så
__________________
Senast redigerad av poopystar 2013-08-04 kl. 23:56.
Citera
2013-08-05, 06:51
  #7
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poopystar
Ja, kroppen är väldigt bra på att rensa ut kemikalier. Men tyvärr stannar en del i levern då vanligtvis vi får i oss otroligt mycket per daga. Inte undra på varför folk drabbas så mycket av cancer nu för tiden.. Bättre och hitta grundorsak istället för botemedel.

Men om din placebo att äta all kemikalier i hopp om att levern tar bort och inte inte tar stryk. Gör så
Vilka ämnen stannar kvar i levern?
Citera
2013-08-05, 13:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poopystar
Ja, kroppen är väldigt bra på att rensa ut kemikalier. Men tyvärr stannar en del i levern då vanligtvis vi får i oss otroligt mycket per daga. Inte undra på varför folk drabbas så mycket av cancer nu för tiden.. Bättre och hitta grundorsak istället för botemedel.

Men om din placebo att äta all kemikalier i hopp om att levern tar bort och inte inte tar stryk. Gör så

Ja, man får äta nyttigt!
Citera
2013-09-04, 21:26
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Kroppen rensar ur sig bra själv.

Ja, för du känner verkligen av de kemikalier som finns i maten... Vissa är känsliga ja, men överlag är det nedrans skitprat med stora chanser på att det är placeboeffekten man känner av.

Har man problem och slutar med skräp är det väl inte knepigt att magen blir bättre, har inget med detox att göra. Sluta ät skit heter det.
Äh, mycket snack, käre Dreas. Tror du att kroppen kan hantera hur mycket skit som helst utan att ta skada? Hela västvärldens problem med sjukskrivningar, stress, ångest osv, varifrån tror du det kan komma? Inte endast från maten kanske, men den är en stor del i bilden. Jag har förståelse för att nån kanske inte vill genomgå det, jag vette fan om jag skulle palla, men jag tycker att det är ganska ignorant att påstå att det inte skulle va bra för en.

För övrigt börjar jag bli extremt trött på den här placeboeffekten som folk skyller på hela tiden här på flashback, så fort nån säger nåt kommer hela flashback-eliten och skriar "placebo!".
Trams. Lyssna på vad folk som testat säger istället.
Citera
2013-09-04, 21:40
  #10
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FenderMeddle
Äh, mycket snack, käre Dreas. Tror du att kroppen kan hantera hur mycket skit som helst utan att ta skada? Hela västvärldens problem med sjukskrivningar, stress, ångest osv, varifrån tror du det kan komma? Inte endast från maten kanske, men den är en stor del i bilden. Jag har förståelse för att nån kanske inte vill genomgå det, jag vette fan om jag skulle palla, men jag tycker att det är ganska ignorant att påstå att det inte skulle va bra för en.

För övrigt börjar jag bli extremt trött på den här placeboeffekten som folk skyller på hela tiden här på flashback, så fort nån säger nåt kommer hela flashback-eliten och skriar "placebo!".
Trams. Lyssna på vad folk som testat säger istället.
Jag förstår inte ditt inlägg, vart säger jag att kosten inte påverkar oss? Jag säger att detox är skit. Det behövs inte för en frisk individ utan är humbug.

Varför kan inte kroppen rensa ur sig bra själv, eftersom folk tror att man behöver detta?
Citera
2017-10-13, 14:17
  #11
Avstängd
OvanligtSpeciells avatar
Älskar ideen med en supereffective megadetox som förbättrar allting med x antal %.

Men the science då? Finns det faktiska studier på det här? Det finns ju läkemedel som faktiskt används för att rensa ut tungmetaller och gällande sådant man själv kan komma över har jag bara hittat ett enda preparat som har en studie om att gröa någonting, och det är silicea. Så det använder jag själv.

Det jag inte riktigt köper är det här snacket om att the human body is so effective wow den kommer aldrig ansamla gifter. Nähä det säger du? Är det därför man hittar halter av diverse ämnen som man utsätter sig för i blodet och kroppen?

Jag hatar inte en sciencebased approach men jag tycker personer som Dreas här är duktiga idioter, men de som går och köper en detox från Friggs och tror att de improvar sin psykiska och fysiska hälsa med 58% är riktiga idioter.

Faktum är att man ansamlar ämnen i kroppen som man utsätter sig för och att inga ämnen inte tar bort dessa är ju ett bra märkligt påstående, gå och säg det till läkarna som skriver ut medel mot faktiskt förgiftning!??!

Om ni däremot säger att "det som fungerar kräver recept" kan jag köpa ert resonemang, och håller med om att det är en tragedi att man inte kan köpa vad man vill ha. Som självidentifierande expert och då jag menar mig ha större kunskaper om enskilda områden än en allmän läkare som ska vara brett utbildad skulle jag bra gärna sett att man släppte alla mediciner fritt.
Citera
2017-10-13, 14:51
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Älskar ideen med en supereffective megadetox som förbättrar allting med x antal %.

Men the science då? Finns det faktiska studier på det här? Det finns ju läkemedel som faktiskt används för att rensa ut tungmetaller och gällande sådant man själv kan komma över har jag bara hittat ett enda preparat som har en studie om att gröa någonting, och det är silicea. Så det använder jag själv.

Det jag inte riktigt köper är det här snacket om att the human body is so effective wow den kommer aldrig ansamla gifter. Nähä det säger du? Är det därför man hittar halter av diverse ämnen som man utsätter sig för i blodet och kroppen?

Jag hatar inte en sciencebased approach men jag tycker personer som Dreas här är duktiga idioter, men de som går och köper en detox från Friggs och tror att de improvar sin psykiska och fysiska hälsa med 58% är riktiga idioter.

Faktum är att man ansamlar ämnen i kroppen som man utsätter sig för och att inga ämnen inte tar bort dessa är ju ett bra märkligt påstående, gå och säg det till läkarna som skriver ut medel mot faktiskt förgiftning!??!

Om ni däremot säger att "det som fungerar kräver recept" kan jag köpa ert resonemang, och håller med om att det är en tragedi att man inte kan köpa vad man vill ha. Som självidentifierande expert och då jag menar mig ha större kunskaper om enskilda områden än en allmän läkare som ska vara brett utbildad skulle jag bra gärna sett att man släppte alla mediciner fritt.

Dreas var en jäkel på att skriva bra inlägg när han var aktiv tycker jag. Klart kroppen samlar på sig gifter över tid om man fortsätter äta en viss typ av tex fisk som det varnas för. Men sådant är ju inte svårt att få reda på om man hänger med lite i media.
Jag köper ditt resonemang att om man har metaller i kroppen som gör att man ligger i farozonen. Då ska man behandlas. Jag skulle inte vilja kalla sådana behandlingar för detox dock.

Detox är för mig något överviktiga gör för att må bättre. De tror de börjar på en ny kula och ett "sundare jag" genom att uträtta denna till synes menlösa ritual.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback