2018-02-03, 21:52
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du menar att den palestinska befolkningen var med på det? Det var en grupp invandrare som ensidigt utropade staten mot den infödda befolkningens vilja. Det kommer du inte ifrån hur mycket du än vill.

Den etniska rensningen var högst verklig. Den mest kända incidenten som starkt bidrog till att palestinierna kände sig tvungna att fly var massakern i Deir Yassin som inträffade före utropandet av staten och utanför dess territorium. Eller nu ljög jag faktiskt, Israel angav ju inga gränser när de utropade sin stat, och det var väl ingen hemlighet direkt att de gärna ville ha Jerusalem också.

Du kan sen säkert hitta någon infödd jude som var med, men de var en liten minoritet bland de militanta sionisterna.
Du kommer inte ifrån att judarna var i majoritet och dessutom fanns det arabiska förband som stred i IDF när grannländerna anföll.

Deir Yassin var hemsk, men är ingen legitim ursäkt för "jag kände mig tvungen att fly och nu vill jag återvända". Civila dör i krig hela tiden, men resten kan välja att stanna kvar även om det är farligare. Det var många massakrer mot judar, men överlevarna flydde inte. Jag tror den största skillnaden är att Arabförbundet uppmanade araberna att fly, medan Jewish Agency uppmanade judarna OCH araberna att stanna.
Citera
2018-02-03, 23:15
Medlem
Arbetarbroders avatar
Grattis på Födelsedagen, Ahed Tamimi, 17 år idag.

Inte för jag tror hon nånsin kommer läsa på ett svenskt forum, men för de är sjukt att spärra in barn. För de är vad det är (eller tonåring) och är det nått jag hatar med sionister så är de just det att de inte kan ge fan i barn.
Hundreds of Young U.S. Jews Send Birthday Wishes to Jailed Palestinian Teen Ahed Tamimi Ahead of Trial
https://www.haaretz.com/israel-news/.premium-700-young-u-s-jews-send-birthday-wishes-to-jailed-palestinian-teen-1.5786303

Såhär ska ingen behöva växa upp:
https://twitter.com/BDSsouthafrica/status/958635079219253248

Eller någon behöva fira sin 17 års dag.
https://youtu.be/gno8GNHIA1E
Citera
2018-02-05, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

Inte för jag tror hon nånsin kommer läsa på ett svenskt forum, men för de är sjukt att spärra in barn. För de är vad det är (eller tonåring) och är det nått jag hatar med sionister så är de just det att de inte kan ge fan i barn.
Hundreds of Young U.S. Jews Send Birthday Wishes to Jailed Palestinian Teen Ahed Tamimi Ahead of Trial
https://www.haaretz.com/israel-news/.premium-700-young-u-s-jews-send-birthday-wishes-to-jailed-palestinian-teen-1.5786303

Men om hon slutar att spöa upp soldater kanske hon får det lite lugnare?
Citera
2018-02-05, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Men hon har ju uppfostrats till att göra det. Att sluta hata civilisationen i MENA går emot allt hon har lärt sig. En mycket lång process av att skrubba rent hennes hjärna efter hennes släktingars hjärntvätt väntar henne.
Citera
2018-02-05, 14:28
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Spöa soldater, wow, 16 åriga tjejer som inte lägger sig ner och kysser ockupanternas fötter, men de hade inte vart så speciellt stor skillnad. De rensar Palestina från befolkningen i landet de stjäl, hus för hus, by för by, för att inrätta sin Judiska Utopia medans de kör ännu en "förintelse" propaganda på random kanal. Fyfan va sjukt.🤮

Det är ju knappast att detta var första gången judiska ockupanter kom till Nabi Saleh, de är två generationer som vuxit upp under ockupation som blir allt grymmare.
Fängsla barn, småtjejer när soldater som inte har där o göra överhuvudtaget.

Det här är vad Katerina Janousch gormade om när en demo hon ogillade blev oskyldiga ungar som skulle ha sagt "döda alla judar" - eller att leve Palestina kan tolkas så och hur de vrider på allt är bizzart.
Och folk ser inte vem som är terrorist längre.
Citera
2018-02-05, 14:30
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:

Tur att hon fyller 19 idag då.
Edit: givet att tidigare åldersangivningar stämmer. Oavsett: slå inte soldater.
Senast redigerad av OldFashioned 2018-02-05 kl. 14:33.
Citera
2018-02-05, 14:53
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Tur att hon fyller 19 idag då.
Edit: givet att tidigare åldersangivningar stämmer. Oavsett: slå inte soldater.

Hon fyllde 17 år nu i dagarna.
Ej 19 de är kanske hennes kusin som de grep (men släppt) samtidigt som sionistiska terrorister kliver rätt på hos dem, i ett land de inte har o göra och kan de inte hantera småtjejer så är de dessutom riktigt usla.

River deras skolor, sätter barn i burar eller avrättar dem. Stjäla ett helt land, de är fan inte lite fräcka.
De förtjänade den örfilen, och Ahed lyckades få in en sådan träff att det hördes över hela världen. Respekt.
Citera
2018-02-05, 15:00
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Hon fyllde 17 år nu i dagarna.
Ej 19 de är kanske hennes kusin som de grep (men släppt) samtidigt som sionistiska terrorister kliver rätt på hos dem, i ett land de inte har o göra och kan de inte hantera småtjejer så är de dessutom riktigt usla.

River deras skolor, sätter barn i burar eller avrättar dem. Stjäla ett helt land, de är fan inte lite fräcka.
De förtjänade den örfilen, och Ahed lyckades få in en sådan träff att det hördes över hela världen. Respekt.

Äh, en terrorismförespråkande våldskvinna som är en del av propagandamaskinen hör hemma i bur. Slår man soldater så sys man in. Kastar man sten riskerar man att bli skjuten. Inte så svårt att räkna ut.
Citera
2018-02-05, 15:18
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Äh, en terrorismförespråkande våldskvinna som är en del av propagandamaskinen hör hemma i bur. Slår man soldater så sys man in. Kastar man sten riskerar man att bli skjuten. Inte så svårt att räkna ut.

Vadå terroristförespråkande?
Så om en en armé attackerade Sverige, och låt säga byn där du bor, och de skjuter dina släktingar och tar över hus efter hus och bygger JEWS-ONLY bosättningar så hade du sagt att man "inte ska slå på soldaterna" ?? Utan vad? "Leva på knä" antar jag?
Citera
2018-02-05, 15:37
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Vadå terroristförespråkande?
Så om en en armé attackerade Sverige, och låt säga byn där du bor, och de skjuter dina släktingar och tar över hus efter hus och bygger JEWS-ONLY bosättningar så hade du sagt att man "inte ska slå på soldaterna" ?? Utan vad? "Leva på knä" antar jag?

En person som förespråkar eller förhärligar terrorhandlingar. Det är ju bara att lyssna på hennes meddelande till världen efter att hon sparkat på soldaten.

Om vi ska tillbaka till vem som attackerade vem så blir det här ett väldigt långt inlägg, men även om Ryssen kom och ockuperade Gotland så skulle jag inte förespråka självmordsbombande av civila.
Citera
2018-02-05, 18:37
Avstängd
Citat:
Om vi ska tillbaka till vem som attackerade vem så blir det här ett väldigt långt inlägg, men även om Ryssen kom och ockuperade Gotland så skulle jag inte förespråka självmordsbombande av civila.
T o m i påstått fredliga Tibet har det förkommit massakrer på kinesiska civila. Det är lätt att sitta här i fria Sverige och säga att man skulle uppträda "civiliserat", en helt annan sak hur man agerar när det verkligen gäller och en tredje om man har levt hela sitt liv under en ockupation.

Vet du t ex om att det fanns en judisk grupp som planerade ge igen för förintelsen genom att förgifta dricksvattentäkterna i ett antal tyska städer efter kriget? Britterna anade oråd och de fick dumpa giftet till havs och nöja sig med en mindre plan att förgifta tyska krigsfångar, men förtryck tar inte fram det bästa hos människor.
Citera
2018-02-05, 19:16
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
T o m i påstått fredliga Tibet har det förkommit massakrer på kinesiska civila. Det är lätt att sitta här i fria Sverige och säga att man skulle uppträda "civiliserat", en helt annan sak hur man agerar när det verkligen gäller och en tredje om man har levt hela sitt liv under en ockupation.

Vet du t ex om att det fanns en judisk grupp som planerade ge igen för förintelsen genom att förgifta dricksvattentäkterna i ett antal tyska städer efter kriget? Britterna anade oråd och de fick dumpa giftet till havs och nöja sig med en mindre plan att förgifta tyska krigsfångar, men förtryck tar inte fram det bästa hos människor.

Att andra betett sig ociviliserat är ingen ursäkt till att göra det själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in