Citat:
Ursprungligen postat av
lurkarunt
Mönstrade för någon månad sedan och har blivit kallad för att göra kompletterande prövning (KP) på K3 i Karlsborg för att bli jägargruppbefäl. Någon som gjort detta och som vet vilken typ av träning som kommer? Den enda infon jag kan hitta verkar vara om SANS, men om jag förstått det rätt är det prövningen som man gör efter genomförd GMU?
Hur skulle gallringen egentligen gå till, genom att bara en viss procent kommer in eller att man bara måste klara vissa krav?
Eftersom GMU är ändrat till GU-ny görs sans innan. Exakt vad den innehåller vet jag inte och är "hemligt" skulle jag tro. Men det kommer vara styrketester, löptester, simning och marsch under någon form skulle jag tro. Sedan olika tester mot ex höjdrädsla och samtal med befäl.
Det du bör klara är chins(så många som möjligt, minst 6-7), stepups(75 per ben med 20 kg), löpning under 50 på milen samt marschera(Borde inte vara så långt och tungt som jägarkraven, men 20 km med 20 kg kanske skulle vara ett hyggligt riktvärde). Vattenvana kan vara bra om dom tester er.
Har själv aldrig jobbat på just K3 men dessa tester är vad jag personligen med min erfarnhet av vad folk säger om KP och sans skulle räkna med.