2018-02-03, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Har någon överhuvudtaget sett honom sen metoo outningen?
Jag bor nästan granne med han och åkte ofta samma buss på morgonen, såg han nästan dagligen. Har inte sett honom den outningen. Såg dock en person snarlik honom på Östgötagatan runt nyår renrakad, korthårig som tittade lite märkligt på mig (han vet att jag känner igen han) är inte 100 men det kan ha vart han.
Citera
2018-02-03, 19:11
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hahaha, vilket team. Hade hon inget mer skvaller om honom?

Heberlein berättade för en gemensam vän till mig och henne ett par saker som kan vara intressanta:

1. Oisin tycker att Virtanen är idiot som varken kan tänka eller skriva. Oisin gjorde sig alltid lustig bakom Virtanens rygg att han behövde en vecka för att skriva en krönika på 3000 nedslag.

2. Oisin är politiskt neutral. Han är vänster när han är nykter, men blir borgerlig när han dricker. Tyvärr skrev han alltid nykter.

3. På grund av spriten har han stora problem med sin potens. Han måste alltid ha grejer uppstoppade i röven för att kunna genomföra samlag - och trots detta funkar det inte alltid.

Detta är vad jag hörde för länge sen. Jag kan minnas fel.
Citera
2018-02-03, 19:48
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Heberlein berättade för en gemensam vän till mig och henne ett par saker som kan vara intressanta:

1. Oisin tycker att Virtanen är idiot som varken kan tänka eller skriva. Oisin gjorde sig alltid lustig bakom Virtanens rygg att han behövde en vecka för att skriva en krönika på 3000 nedslag.

2. Oisin är politiskt neutral. Han är vänster när han är nykter, men blir borgerlig när han dricker. Tyvärr skrev han alltid nykter.

3. På grund av spriten har han stora problem med sin potens. Han måste alltid ha grejer uppstoppade i röven för att kunna genomföra samlag - och trots detta funkar det inte alltid.

Detta är vad jag hörde för länge sen. Jag kan minnas fel.
Då måste det vara sant!

Vi kan väl göra som journalistsvinen alltid gjort - Kolla aldrig en bra story!
Citera
2018-02-03, 23:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ser att Viktor Banke presenteras som den nye rätts experten, kan det också betyda att Oisin fått sparken?

Viktor Banke är Aftonbladets nya rättsexpert https://www.aftonbladet.se/a/P3yeA0

Oj.., "den" såg jag inte komma.

Har ju läst här på fb om hans fyllerier och spekulationer om ev. "metoo" saker. Skall bli intressant att se om han är helt väck ifrån AB.., sådär anonymt..

Heeelt sådär bortblåst ifrån historien, som endel sovjetmedborgare kunde råka ut för..
Citera
2018-02-05, 09:47
Medlem
HVIT.s avatar
Oisin går på missbruksbehandling i Gamla Stan, Munkbron, enligt en säker källa.
Citera
2018-02-05, 10:04
Medlem
Intressant! Projsar Bladet for detta eller har fjanten akt ut?
Citera
2018-02-05, 10:15
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parsons
Intressant! Projsar Bladet for detta eller har fjanten akt ut?

Det är företagshälsovård som oftast står bakom så med hög sannolikhet så pröjsar Aftonslasket för detta.
Citera
2018-02-05, 18:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Det är företagshälsovård som oftast står bakom så med hög sannolikhet så pröjsar Aftonslasket för detta.
Arbetsgivare är väl närmast tvingade till sådant?
Citera
2018-02-05, 18:40
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Oisin går på missbruksbehandling i Gamla Stan, Munkbron, enligt en säker källa.

Tänk att den uppblåsta besserwissern inte var annat ett nedgånget missbrukande vrak när det kom till kritan!
Citera
2018-02-07, 10:18
Medlem
Foruejsonlys avatar
Inte för att jag saknar att se hans fula nuna, men borde inte AB på något vis skriva att han har slutat eller fått sparken? Inte för att jag tror det, men kan ju funnits en o annan som såg oisins krönikor som veckans höjdpunkt!

Inte ens att en medarbetare slutar klara de av att skriva om på ett uppriktigt och ärligt sätt!
Citera
2018-02-07, 11:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foruejsonly
Inte för att jag saknar att se hans fula nuna, men borde inte AB på något vis skriva att han har slutat eller fått sparken? Inte för att jag tror det, men kan ju funnits en o annan som såg oisins krönikor som veckans höjdpunkt!

Inte ens att en medarbetare slutar klara de av att skriva om på ett uppriktigt och ärligt sätt!
Håller med. Detta känns lite Sovjet-aktigt. Folk bara försvinner & man pratar aldrig mer om dom.
Citera
2018-02-07, 12:22
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foruejsonly

Jag misstänker att det beror på att det blivit ett personalärende pga alkoholproblem eller liknande. Då är det inte läge att avskeda någon utan som arbetsgivare har men en skyldighet att erbjuda rehabilitering till den anställde.
Som arbetsgivare är inte heller läge att gå ut med sådan information publikt, och som publicists kan man göra sig skyldig till förtal om man publicerar den informationen. Så enda Aftonbladet kan göra i liknande situationer är att inte säga något alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in